Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Zájmové skupiny ‹ Československé letectvo 1918 - 1939
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Albatros D.II - Falco

Odeslat odpověď
Příspěvků: 32 • Stránka 1 z 3 • 1, 2, 3
  • Odpovědět s citací

Albatros D.II - Falco

Příspěvekod Charlie » 21 lis 2006, 10:31

Chtěl bych se zeptat, zda někdo neví něco více o tomto letounu, který létal po válce u "Prvního pražského leteckého podniku Falco". Byl to upravený Albatros D.II, i když některé prameny úvádějí III, ale jde patrně o překlep. Bohužel z této jediné fotografie co jsem našel nemám tušení o zbarvení. Nějak mě pořád napadá tmavě modrá, či fijalová, i když to asi není přesně ten odstín který mám na mysli ;o) Pro úkoly přepravy pošty byl patrně zbaven výzbroje, což byla asi jediná úprava, která byla provedena.

[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
Charlie
 
Příspěvky: 1963
Registrován: 19 zář 2006, 06:43
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Robi » 21 lis 2006, 11:39

Mám publikáciu od JaPo Albatros DII, DIII Oeff. kde je bokorys tejto mašiny. Výzbroj bola odstránená určite a ak dobre viem tak farba bola tmavohnedá. Musíš ale počkať, v decembri budem doma a môžem sa ti na to pozrieť (za predpokladu že na to nezabudnem :lol: )
Uživatelský avatar
Robi
 
Příspěvky: 862
Registrován: 16 bře 2006, 08:36
Bydliště: tu aj tam
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Charlie » 21 lis 2006, 12:16

Tisíceré díky, rád si počkám :lol: Ironií osudu..je..že v tiskárně, kde se tiskly publikace JaPo dělala kamarádka. Avšak tuto bohužel nedonesla :cry:

Nu nevadí, mezitím snad zpeněžím alespoň část "hřbitova" a pořidím nové vybavení ;o)
Uživatelský avatar
Charlie
 
Příspěvky: 1963
Registrován: 19 zář 2006, 06:43
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Miroslav » 21 lis 2006, 17:34

http://vinar.cz/apcdecals/020.html
Neviem ci toto mas, mozno nie.
Miroslav
 
Příspěvky: 521
Registrován: 22 srp 2005, 23:44
Bydliště: Calgary
  • WWW
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Ivan Višvader » 21 lis 2006, 21:03

to Miroslav: Tie dekaly vyzeraju chrumkavo. To su tvoje ?
Ivan Višvader
 
Příspěvky: 257
Registrován: 31 led 2005, 21:28
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Charlie » 21 lis 2006, 21:59

Miroslav píše:http://vinar.cz/apcdecals/020.html
Neviem ci toto mas, mozno nie.


No tak to je konečná..jsem "uchmelnicován" :lol: Že jsem nezůstal jen u těch simulátorů a repaintů. To prostě musim mít. DÍKY!!! [-o<
Uživatelský avatar
Charlie
 
Příspěvky: 1963
Registrován: 19 zář 2006, 06:43
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Marek Mincbergr » 21 lis 2006, 23:52

Jedná se o Albatros D.II Oefag, ser číslo 53.05. Má předělanou příď dle ser 253. Za války instalován motor v.č. 18208, na směrovce nápis ANNI. Služba u Flik 3 (dne 2.7.1917 s ním Johan Zwierzina dosáhl vítězství nad ruským Nieuportem), Flik 25D a Flip 1.

Fotografie stroje ve válečné službě ho ukazují se světlým dřevěným trupem. Taktéž fotografie z opravy v čs letectvu v HLD (tj po provozu u Falca). Dále stojí za povšimnutí, že směrovka, VOP a křídlo (i na jiné foto) je prokazatelně stále v původní barvě plátna. Obdobně všechny plechové krytky na trupu jsou nebarveny. Vš svádí k tomu, že trup nebyl barven. Na některých fotografiích i letouny s prokazatelně nebarveným trupem vychází tmavě.

Druhou variantou je nátěr tmavě hnědou barvou. Ten na své stroje aplikovala Flik 61/J (53.05 tam ale nesloužil). Na některých strojích byl nátěr aplkován všude, na některých (třeba stroj Franze Grasera) krom kovových částí. Vždy ale byly barveny i plátnem potažené části, což není případ 53.05. Ten má tyto části prokazatelně pouze lakované.

Takže, pro první variantu mluví logika věci. Pro druhou to, že ta tmavost je jednolitá, je minimálně na dvou fotkách a také to, že u HLD ze stroje sundali plátno a je možné, že odstranili i nátěr z trupu (na druhou stranu, ten nátěru zbavený trup vypadá docela jednolitě, beze skvrn). Pokud zjistíš, jak byl barvenm trup Falcáckého HB B.I, máš vyhráno, vypadají stejně.

Pokud bych ho dělal, přiklonil bych se k hnědě natřeným dřevěným částem.

Jinak pozor, jedná se o D.II Oef s čumákem ze ser 253. Takže v 1/48 tvrdá konverze Eduard (příď, jiný motor, kokpit, kryt ostruhy a to je jen část). Pokud v 1/72, pak roden D.II Oef a naroubovat na to příď z Roden D.III ser 253.
Mit Gott für Kaiser und Vaterland
Marek
Uživatelský avatar
Marek Mincbergr
 
Příspěvky: 419
Registrován: 23 čer 2006, 05:30
Bydliště: Praha
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Marek Mincbergr » 21 lis 2006, 23:57

Jo a nesloužil k přepavě pošty ale k "leteckým evolucím" , tj k akrobacii na leteckých dnech. Jako civilní stroj (už v rakousku pod A-62) pochopitelně bez výzbroje.
Mit Gott für Kaiser und Vaterland
Marek
Uživatelský avatar
Marek Mincbergr
 
Příspěvky: 419
Registrován: 23 čer 2006, 05:30
Bydliště: Praha
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Charlie » 22 lis 2006, 08:09

No já nevěřím vlastním očím a kusadlo kleslo k zemi. Můžeš mi, prosím, říci, kdes nebo jak jsi k těmto unformacím přišel? Několik měsíců jsem pátral na netu i v tištěných záznamech při hledání informací o počátcích civilního letectví, ale takhle úspěšný jsem nikdy nebyl. Navíc, ve všech zdrojích se opravdu hovoří, že tento stroj létal s poštou. Tvoříme pro FS projekt historického létání v ČSR a tyhle informace se mi nesmírně hodí. Díky! [-o<

Co se týče konverze..no..ehm..jaksi..nevím, zda mé schopnosti jsou na takové úrovni, abych se do toho pustil :?

A mimochodem, nejsi náhodou TEN Marek, který se kdysi též angažoval ve světě MSFS ?
Uživatelský avatar
Charlie
 
Příspěvky: 1963
Registrován: 19 zář 2006, 06:43
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Marek Mincbergr » 22 lis 2006, 08:20

No, teď to budu psát z hlavy:

JaPo na Oeffagy
Rakouská kniha na Albatros Oeffagy (autora ani jméno si nevzpomenu)
Luftsiege der K.u.K Luftfahrtruppe, Rusko, díl 2 (OFH Sondersheft čísla které z hlavy nevím)
Další info najdeš v Kašem a Piričovi (Stíhací letadla WWI v Československu). To jsem ale včera neprobíral. Každopádně tef Oeffag tam je.

Jinak v ČSR létal ještě jeden D.II. Byl to Mopsi spolku Ikarus kde létal i J.Arigi. Tenhle stroj byl řekl bych prokazatelně zbarven na trupu tmavě, asi hnědě. Křídla plátno se stopami po odstranění/zatření křížů...

Jo, asi budu TEN :D Marek. Nás Marků Mincbergrů moc není (údajně žije jeden ve Varšavě, ale to je Polák).
Mit Gott für Kaiser und Vaterland
Marek
Uživatelský avatar
Marek Mincbergr
 
Příspěvky: 419
Registrován: 23 čer 2006, 05:30
Bydliště: Praha
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Charlie » 22 lis 2006, 08:55

Ach tak. Literatura. Tím se to vysvětluje. Dříve jsem byl zastáncem druhoválečných warbirdů a moderních rour, takže veškeré knihy, časopisy a monografie mám z tohoto období. Ale poslední dobou, jak jsem začal pátrat v historii, mne to táhne právě ke strojům "s vlající šálou". :D

Neměl bys něco víc k tomu Albatrosu od Ikarů? Teda pokud tam není potřeba též konverze. Velmi rád bych si totiž tohle éro postavil, ale jak jsem psal...po deseti letech v hybernaci by to dopadlo katastrofálně. Leda to udělat...ehm...pro svoje osobní účely a potěšení...na krabičku. Ale to bych tu nesměl ukázat, ba dokonce ani zmínit :-D

Už jsem zkouknul tvůj web a seš to ty :lol: Již je to let...kdy jsme létali v domácím simulátoru :-k
Uživatelský avatar
Charlie
 
Příspěvky: 1963
Registrován: 19 zář 2006, 06:43
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Marek Mincbergr » 22 lis 2006, 09:00

Jo, na Ikara pár fotek taky mám. Časem to sem hodím...

Je to rakouská výroba. Tudíž je to dost jiné. V 1/72 nebude konverze potřeba (Roden). V 1/48 buď tvrdá konverze Eduardího D.II nebo kombinovat dohromady D.II od Eduardů a D.III Oef od Blue Maxu (25 GBP)

Nojo, FS lítání, kde je mu konec. Můj počítač přestával stíhat, já taky. Navíc mne chytla modelřina...
Mit Gott für Kaiser und Vaterland
Marek
Uživatelský avatar
Marek Mincbergr
 
Příspěvky: 419
Registrován: 23 čer 2006, 05:30
Bydliště: Praha
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Charlie » 22 lis 2006, 09:11

Tak pokud bys byl od té dobroty a podělil by ses, byl bych ti vděčen.

Předpokládám, že ten Roden je toto http://www.rodenplant.com/HTML/018.htm a že tam jsou i přímo dekály. Sice to je 1:72, ale alespoň to ušetří místo. Asi to zkusím a větší verzi si nechám až to budu "umět". Velmi odvážná představa.

A jdu hledat, co ten Roden stojí a kde se dá u nás sehnat :D
Uživatelský avatar
Charlie
 
Příspěvky: 1963
Registrován: 19 zář 2006, 06:43
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Marek Mincbergr » 22 lis 2006, 09:41

Jo, to je on
Mit Gott für Kaiser und Vaterland
Marek
Uživatelský avatar
Marek Mincbergr
 
Příspěvky: 419
Registrován: 23 čer 2006, 05:30
Bydliště: Praha
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Lonestar » 22 lis 2006, 10:02

Marek Mincbergr píše:Jo, to je on


takže pokud chci stavět z TOHODLE "FALCO", tak musím
Marek Mincbergr píše:naroubovat na to příď z Roden D.III ser 253.


nebo ho můžu použít bez úprav???
Build what YOU want, the way YOU want to, and above all - have fun!
ХУ А Ю ТУ ФАКИН ЛЕКЧА МИ ???
Uživatelský avatar
Lonestar
 
Příspěvky: 3420
Registrován: 16 črc 2004, 20:05
Bydliště: Botenwald bei Stauding
  • ICQ
Nahoru

Další

Odeslat odpověď
Příspěvků: 32 • Stránka 1 z 3 • 1, 2, 3

Zpět na Československé letectvo 1918 - 1939

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY