Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ 100 let Velké války (1914-1918) ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Nieuport 17

Odeslat odpověď
Příspěvků: 26 • Stránka 1 z 2 • 1, 2
  • Odpovědět s citací

Nieuport 17

Příspěvekod Vladek Vácha » 25 črc 2007, 19:33

Mám pár dotazů k tomuto typu. Snad se tu najde někdo kdo na ně bude schopen odpovědět. Předem děkuji!

- potřeboval bych vědět velikost kol podvozku (vnější průměr 700mm), případně jakýkoliv detail podvozku
- jakékoliv info,plánky k vrtuly
- foto původních pásů na sedačce pilota
-více k výzbroji, mimo standartního vzduchem chlazeného Lewisu na horním křídle byly letouny doplňovány kulomety do trupu..jen polní úprava, anebo později už tovární? jaké zbraně? Vickers 1915 anebo i jiné? vždy jen jeden ,dva??
-detaily plátěného potahu....
-příčky mezi podélníky co tvořily přepážky byly spojeny jak ? kolíky jako u jiných typů ??
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
Vladek Vácha
 
Příspěvky: 797
Registrován: 26 lis 2006, 16:04
Bydliště: Mistrovice
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Robert Blaschke » 25 črc 2007, 19:36

Toto poznáš?http://www.wwi-models.org/Images/Miller/render/Nieuport/index.html
A-300 vacu, Praga XE-55, Š.4, SARO, B.34
Uživatelský avatar
Robert Blaschke
 
Příspěvky: 2745
Registrován: 18 lis 2005, 11:53
Bydliště: teraz Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Vladek Vácha » 25 črc 2007, 19:46

Jo to znám. Předpokládám že dřevo je smrk nebo borovice?? v letectví se používají na přepážky podélníky oboje, na vrtuly a ostruhu jasan. Kování ocel..co třeba motorový kryt?? taky ocel??? ta kovová přepážka taky ocel?? zřejmě ještě hliník ne??nebo už jo?
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
Vladek Vácha
 
Příspěvky: 797
Registrován: 26 lis 2006, 16:04
Bydliště: Mistrovice
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Peter DeSnek » 25 črc 2007, 20:10

Vladek Vácha píše:Jo to znám. Předpokládám že dřevo je smrk nebo borovice?? v letectví se používají na přepážky podélníky oboje, na vrtuly a ostruhu jasan. Kování ocel..co třeba motorový kryt?? taky ocel??? ta kovová přepážka taky ocel?? zřejmě ještě hliník ne??nebo už jo?


Takze skutecne jedesh repliku ???

:shock: :shock: :shock:
Nejsem tak blby, jak vypadam na fotkach ... v realu jsem blbejsi ... !!!
Aneb - Murphy musel byt optimista ... a optimiste by se meli strilet ... !!!
Je lepší být souzen dvanácti, než nesen šesti ...
Uživatelský avatar
Peter DeSnek
 
Příspěvky: 12119
Registrován: 22 úno 2005, 13:22
Bydliště: Germany, kousek od Muenchenu
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Vladek Vácha » 25 črc 2007, 20:12

No hlavně si zjišťuji materiály u kterých si nejsem jistej....bohužel na původních výkresech to není zrovna dvakrát jasné :cry: Naštěstí v 95% konstrukce vše znám a mám podložené výlresy či fotama... ale těch zatracenejch 5%..... třeba kola...700*100mm znám z výkresů úplně jinak než jak jsou na modelech či jak je měli němci...Průšvih jsou spoje....tam si nejsem vůbec jistej.
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
Vladek Vácha
 
Příspěvky: 797
Registrován: 26 lis 2006, 16:04
Bydliště: Mistrovice
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Marek Mincbergr » 25 črc 2007, 21:33

Co tohle?

http://users.skynet.be/fa233213/En/Real ... Nie23.html

pokud jde o kulomety, pro ne-angličany byl standartem Vickers francouzské výroby. Jeden kus, umístěný na trupu v ose letadla. Někdy byl doplněn jedním lewisem v některém z asi pěti různých závěsů nad křídlem. Britové měli na Nieuportech 17 výhradně pouze lewis nad křídlem na tzv. Forsterově závěsu, který byl jiný, než francouzské.

Vrtuli bych zkusil udělat podle tohoto:

http://www.woodenpropeller.com/Nieuport_Scout.html

Dále bych zkusil kontaktovat Milana Mikuleckého (o stavěli třeba tu BH-5). Oni dělali "pozemní" repliky Nieuportu 21 v měřítku 1:1 pro Flyboys a podle toho co jsem viděl, tak velmi, velmi dobré. A nie 21 je jen 17 s motorrem LeRhone 80Hp. Adresa na něj je k nalezení na mém domovském fóru - na "Nymburku"

http://www.ipmsnymburk.com/forum/
Mit Gott für Kaiser und Vaterland
Marek
Uživatelský avatar
Marek Mincbergr
 
Příspěvky: 419
Registrován: 23 čer 2006, 05:30
Bydliště: Praha
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Marek Mincbergr » 25 črc 2007, 21:36

Jo, rozměr kol je k přečtení tady

http://mars.ark.com/~mdf/Nie17_flight_s.gif

:shock: :lol:
Mit Gott für Kaiser und Vaterland
Marek
Uživatelský avatar
Marek Mincbergr
 
Příspěvky: 419
Registrován: 23 čer 2006, 05:30
Bydliště: Praha
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport 17

Příspěvekod bobator » 25 črc 2007, 21:50

Ahoj,nepomohl by ti aspoň trochu film Rytíři nebes?
Uživatelský avatar
bobator
 
Příspěvky: 74
Registrován: 31 kvě 2007, 11:01
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Marek Mincbergr » 25 črc 2007, 22:11

Ještě ke kulometům - první sériové kousky (myslím, každopádně to platí i pro část strojů dodaných Itálii) měly jen Lewisy. Podle všeho neměli vyřešenou synhronizaci, takže Vickersy nemohli montovat. Ale v letadle pro ně byla kompletní zástavba včetně zásobníků ale bez kulometu. Takže montovali navíc lewis nad křídlo.
Mit Gott für Kaiser und Vaterland
Marek
Uživatelský avatar
Marek Mincbergr
 
Příspěvky: 419
Registrován: 23 čer 2006, 05:30
Bydliště: Praha
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Miško » 25 črc 2007, 23:05

Ty filmový měly 19 palcový ráfky. Asi to mohlo sedět, protože se to dělalo podle prý origo výkresů, a flmaři byli dosti náročný. Těžko říci. Myslím že tenkrát se dělalo z toho co zrovna bylo a jak se dalo, takže jednoznačné závěry bych nedělal (myslím tedy smrk, borovice, nebo šířka pneu eventuelně průměr).
Přílohy
gr14 056.jpg
1820F 037.jpg
2.,3. a 5. kola jsou vodcať
Miško
 
Příspěvky: 3443
Registrován: 27 črc 2006, 12:42
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Vladek Vácha » 26 črc 2007, 07:11

Ty origo výkresy mám taky...Jednostranný kola 700*100 (cca 27palců) jsou úplně něco jiného..jestli je ráfek 19 tak to může zhruba sedět ale tvar je něco jiného....
Přílohy
10.jpg
22.jpg
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
Vladek Vácha
 
Příspěvky: 797
Registrován: 26 lis 2006, 16:04
Bydliště: Mistrovice
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Marek Mincbergr » 26 črc 2007, 08:05

Jednostraná kola jsou čistě britská věc (platí všeobecně, nejen pro Nie). Francouzi je myslím neměli. Hodně záleží čí Nieuport to bude...
Mit Gott für Kaiser und Vaterland
Marek
Uživatelský avatar
Marek Mincbergr
 
Příspěvky: 419
Registrován: 23 čer 2006, 05:30
Bydliště: Praha
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Miško » 26 črc 2007, 13:34

Taky jsou ty gumy ještě falcový. Dnes už sedělaj repliky i těchto. Nač to potřebuješ, co vyrábíš?
Miško
 
Příspěvky: 3443
Registrován: 27 črc 2006, 12:42
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Vladek Vácha » 29 črc 2007, 14:37

Francouzskýho Nieuporta...bohužel ty věci na které se tu ptám mě ještě unikají...
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
Vladek Vácha
 
Příspěvky: 797
Registrován: 26 lis 2006, 16:04
Bydliště: Mistrovice
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Příspěvekod Miško » 29 črc 2007, 17:59

To mi je jasný že Nieuporta...
Miško
 
Příspěvky: 3443
Registrován: 27 črc 2006, 12:42
Nahoru

Další

Odeslat odpověď
Příspěvků: 26 • Stránka 1 z 2 • 1, 2

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY