Stránka 4 z 4

Re: A-4 N AYIT

PříspěvekNapsal: 22 úno 2017, 10:16
od Petr Votruba
Děkuji za info. Večer najdu v kitníku a pustím se do stavby.

Re: A-4 N AYIT

PříspěvekNapsal: 22 úno 2017, 10:22
od Tango
Za málo. Kdyby ses chtěl inspirovat, sám jsem eNko před pár lety stavěl: viewtopic.php?f=57&t=72308

Re: A-4 N AYIT

PříspěvekNapsal: 22 úno 2017, 15:35
od Petr Votruba
Jj, znám. Mám tady "nakoukanou" tvoji stavbu i Martina Černého, včetně informací ohledně zbarvení =D> .
Určitě budou dvě eNka, to druhé v novějším zbarvení, ale ještě jsem nenašel fotku s tím správným podvěšením :x .

Re: A-4 N AYIT

PříspěvekNapsal: 03 říj 2019, 21:41
od Michal Vyparina
Snad nebude vadit, když zde vložím dotazy na A-4E s prodlouženou výtokovou tryskou. Moje dotazy tedy zní:

- mohl na svou obranu nosit Shafrir-2??
- neměl by někdo fotku na rozmístění kamufláže na křídlech??
- kde umístit výsostné znaky??
- měl tento stroj na spodních plochách výsostné znaky??

Re: A-4 N AYIT

PříspěvekNapsal: 04 říj 2019, 08:40
od Tango
Co se týká kamuflážních polí, tak ty se dají s velkou dávkou pravděpodobnosti odvodit podle jiných izraelských skyhawků, protože Izraelci na nich měli 3 nebo 4 základní schémata, která, s drobnými odchylkami, aplikovali na všechny skyhawky (samozřejmě pár výjimek bylo).

Blbý je, že z fotek odstaveného letadla není zřejmé u jaké jednotky v téhle podobě sloužil. Ve své databázi mám jako poslední jednotku uvedenou 116. tajeset "Flying Wing", ale ta od poloviny 70. let už létala s A-4N. Teoreticky by to mohla být 140. tajeset "Golden Eagle", která je používala ještě na přelomu 70. a 80. let.

A co se týká výzbroje, tak je podstatné, že od poloviny 70. let začaly být A-4E postupně stahovány z první linie a nahrazovány A-4N nebo modernizovanými A-4H (a ty zase byly postupně nahrazovány Kfiry a nakonec i F-16A) a už si moc nezabojovaly. Určitě nic nezkazíš dvěma baky, pod trup MER se šesti klasickými bombami a na vnější závěsníky klidně i ten jeden Šafrir (skyhawky opravdu obvykle nosily jen jednu PLŘS, ať to byl sidewinder nebo šafrir).

A samotná tebou vybraná předloha? Tenhle Skyhawk č. 891 byl vyroben v roce 1963 pro US Navy, výrobní číslo 13017, sériové číslo 149964. Zařazen byl k jednotce VA-163 "Saints", se kterou absolvoval tři turnusy ve Vietnamu. Pak létal u VA-152 a nakonec jako agresor u Tactical Weapons School (česky Top Gun). V říjnu 1973, ještě v průběhu jomkippurské války, byl narychlo dodán do Izraele jako náhrada za válečné ztráty a zařazen ke 116. tajeset.