Stránka 1 z 1

REVI č. 97

PříspěvekNapsal: 20 črc 2014, 09:47
od Luboš Pavel
...

Re: REVI č. 97

PříspěvekNapsal: 02 srp 2014, 17:13
od Perseus1990
nevíte někdo, kdy vychází?

Re: REVI č. 97

PříspěvekNapsal: 02 srp 2014, 17:34
od Markus
to je ešte v nedohladne. zatial vyšla 96. na SK prišla len minulý týždeň

Re: REVI č. 97

PříspěvekNapsal: 02 srp 2014, 22:56
od Petr Stachura
Velice se omlouvám, že zde ta informace nebyla hned uvedena, .... ale toto je jen náhled připravované obálky REVI č. 97.
Číslo ještě ani zdaleka není hotovo a toto měl být jen takový náznak, co v čísle 97 můžete očekávat.

Příběh o "Komančovi" (Ju 88 A, který byl ukořistěn v Itálii a v podstatě dodělán ze zbytků jiných Junkersů) totiž v REVI ohlašujeme už asi od č. 93 a furt nic ...., Tak teď už z toho nebudu moci vycouvat!

Předpokládaný termín vydání REVI č. 97 je asi kolem 2. října. Včas to sem napíšu, až budu schpen potvrdit nějaké přesné datum.

Re: REVI č. 97

PříspěvekNapsal: 08 lis 2014, 07:14
od wardog.green3
Zdravím, kdy bude k dostání Revi č.97?

Re: REVI č. 97

PříspěvekNapsal: 08 lis 2014, 07:45
od Petr Stachura
Ufff, uffff, to je otázka v pravou chvíli. Jako byste mi četl myšlenky....!

Od včerejška se tiskne...., ale termín, kdy bude kde k dostání ještě opravdu nemohu říci přesně.
Podle informace z tiskárny bude ve čtvrtek hotové (ale možná taky už ve středu 12. 11.).
Jakmile budu mít od tiskárny přesnější informaci, tak ji sem určitě napíšu.
Zatím je jasné, že PNS si to převezme v pátek a protože v pondělí 17. 11. je svátek, tak do trafik a novinových stánků se to dostane v úterý 18. listopadu.
Jsem si vědom, že toto číslo nabralo větší zpoždění než obvykle a všem čtenářům REVI se zde za to omlouvám.

Ještě snad během dneška bych tady chtěl umístit obsah čísla a alespoň obrázek obálky, protože ta je nakonec samozřejmě jiná než ta, kterou sem Luboš Pavel
pro mne 20. července vložil.... .... a to také vysvětlím!

Re: REVI č. 97

PříspěvekNapsal: 08 lis 2014, 20:48
od Luboš Pavel
Na přání pana řídícího vkládám finální verzi obálky REVI 97 a první náhled obsahu.

toto je finální obálka REVI č. 97 a že KOMANČ bude na obálce příště

Re: REVI č. 97

PříspěvekNapsal: 10 lis 2014, 23:51
od Luboš Pavel
... další odhalené (_!_) náhledy :D

Re: REVI č. 97

PříspěvekNapsal: 11 lis 2014, 00:00
od Petr Stachura
A zde je slíbený obsah REVI č. 97 (zatím jen stručný, později sem vložím podrobnější!):

2 První sezóna Ericha Rudorffera
10 Čínská anabáze Henschelů
14 Izraelské průzkumné Kfiry
18 Mezky ve Svaté zemi (2)
24 Vickers Wellesley – rekordman, ktorý nemal rád stíhacie esá
28 Správce šroťáku
38 Prvé Šturmoviky na konte slovenských stíhačov
41 IAR-80/81
42 Modely v zaměřovači
53 Přistálo na redakčním stole
56 Recenze – kritika

Re: REVI č. 97

PříspěvekNapsal: 13 lis 2014, 20:55
od Petr Stachura
REVI č. 97 se během zítřka objeví na pultech všech pražských kamenných prodejen, tedy KRAKATIT, ARTUR, MPM, Aviatik, Modely v Pštrossově.
Zítra jej dostane také POST SERVIS, který by měl časopis v úterý rozeslat všem předplatitelům. V Havířově v MPM a u pana Smékala ve Frýdku-Místku se REVI objeví v úterý, na sotatních prodejnách v republice snad také, poštou bude vše rozesláno zítra, ale vzhledem ke státnímu svátku a spolehlivosti České pošty, za to neručím.

Re: REVI č. 97

PříspěvekNapsal: 17 lis 2014, 15:53
od Petr Stachura
Jak jsem slíbil, vkládám, i když se zpožděním, více informací o obsahu čísla:

2 První sezóna Ericha Rudorffera – autor Marek Žatkovič, 2 barevné bokorysy z dílny Tomáše Dvořáka a 15 fotografií, to je obsah první části článku a stíhacím esu Luftwaffe. Major Erich Rudorffer, nositel Mečů k rytířskému kříži, dosáhl celkem 224 vítězství, z toho 86 na západní frontě. Tento článek ovšem popisuje pouze jeho první válečnou sezónu, tedy rok 1940, tažení do Francie a Bitvu o Británii, …. i tak se nám natáhl na dva díly. Stejně podrobné vyprávění o jeho osudech během celé války by vydalo nejméně na jednu tlustou knihu.
Zde tedy malá ukázka z textu:

V prudkém, intenzivním střetnutí došlo k mnoha individuálním soubojům. Na německé straně se do boje kromě I./JG 2 zapojily také stodevítky od I./JG 1. Němečtí stíhači nárokovali celkem deset zničených Spitfirů. Stíhači od Richthofenů šest, I./JG 1 pod vedením Hptm. Balthasara další čtyři. Realita však byla jiná. Tři Spitfiry byly zničeny a dva poškozeny. Naproti tomu dokázali stíhači RAF sestřelit dvě stodevítky a tři Stuky. Čtvrtý střemhlavý bombardér poškodili. Tento těžký souboj s RAF předznamenával vysokou kvalitu Spitfiru a britských stíhačů.
Fw. Rudorffer nárokoval v tomto střetnutí zničení dvojice nejmodernějších britských stíhaček. Obě ohlásil severozápadně od Calais. První sestřelil v 9.45 ve výšce 2 500 metrů. Druhou o dvě minuty později. Vzhledem ke stoprocentnímu nadhodnocení nároků na německé straně lze těžko uvažovat o přesném přiřazení soupeře. Evidentně se jednalo o podílové nároky. Vzhledem k dislokaci se jako nejpravděpodobnější soupeř jeví 19. squadrona. Některé prameny připouštějí Rudorfferův podíl na sestřelení Spitfiru velitele jednotky S/L G. D. Stephensona. Je velice pravděpodobné, že jeden z Rudorfferových nároků má skutečně spojitost s tímto sestřeleným Spitfirem. Zda se jednalo o pátý či šestý Rudorfferův sestřel není podstatné. Velitel britské squadrony byl krátce po přistání na pláži u Calais zajat postupujícími Němci a zbytek války strávil v zajateckém táboře. Velkou část zajetí prožil v táboře Stalag Luft I v Bartu na severu Německa. Po válce se vrátil k letectvu. Osudným se mu stalo testování americké proudové stíhačky F-100A. Při jednom z testovacích letů se jeho stroj dostal mimo kontrolu. Pilot se nestihl katapultovat. K neštěstí došlo na americké vojenské základně v Eglin.

10 Čínská anabáze Henschelů – autor Miroslav Herold. Henschely Hs 123 se dostaly i do daleké Číny a dokonce si tam i zabojovaly. Autor k tomu shromáždil i doposud nepublikované fotografie…

14 Izraelské průzkumné Kfiry – autor Martin Pospíšil, článek obsahuje kromě textu 10 barevných fotografií zobrazujících především detaily kamerového systému, ale také celá letadla. Pro modeláře, který by chtěl stavět průzkumného Kfira, snad dostatečné podklady.

18 Mezky ve Svaté zemi (2) – autor Martin Pospíšil v REVI č. 66 a 67 v roce 2006 již publikoval článek o použití našich Avií S-199 v Izraeli a nyní čtenářům předkládá další fotografie z tohoto období, z nichž každá je doplněna obsáhlým popisem včetně velmi podrobných informací, kdo na tom konkrétním stroji létal a jak dopadl.

24 Vickers Wellesley – rekordman, ktorý nemal rád stíhacie esá – autor Ondrej Repka.
Od 14. července 1937 patřil rekord v délce letu bez přistání Sovětskému svazu s letounem Tupolev ANT-25. Britové jej překonali právě se strojem Wellesley….:
Šesť členov osádok dvoch strojov Vickers Wellesley letom z egyptského mesta Ismailia (v tom čase britskej kolónie) do Port Darwinu na pôde ďalšej súčasti Commonwealthu – Austrálie prekonalo vzdialenosť 7 162 míľ, čiže 11 520,4 kilometrov a na dlhých sedem rokov ustanovilo svetový rekord, ktorý prekonala až 20. 11. 1945 osádka americkej B-29!

28 Správce šroťáku – autor Barret Tillman, pro REVI přeložil a připravil Tomáš "Tailhooker" Haladěj. Životní příběh Johna Monroea Smithe, USN (Ret.), legendy mezi námořními piloty a mezi těmi, kteří sloužili mimo jiné v Topgunu. Když se nakonec rozhodl odejít do důchodu, měl v zápisníku nějakých 4 500 letových hodin a necelých 1 000 přistání na lodi.
Malá ukázka z textu:

Topgun si slízl svoje také kvůli takovému detailu, jakým byl náš volací znak. Všichni frekventanti NFWS se do rádia hlásili jako „Topgun“. Každý stíhač jdoucí do průletu příliš rychle nebo pod tužkou vyznačenou čárou na okně Letecké hlídky, spustil lavinu telefonátů. Extrémně to kazilo atmosféru.
Další vyšetřování JAGu se časem dokonce zapsalo do análů námořního letectví. Samozřejmě, řeč je o tom vtípku s Velkou vánoční pohlednicí Topgunu roku 1977. Zkrácená verze zní takto – při přebírání nového letadla pro NFWS se skupina instruktorů Topgunu otočila k profesionálnímu fotografovi zády a všichni si stáhli kalhoty. A aby toho nebylo dost, vyškemrali od něj negativ a nechali vytisknout pohlednici podepsanou „Od instruktorů Topgunu“.
JAG dospěl k závěru, že pohlednice nepřispěla ke zlepšení pohledu veřejnosti na kalifornské stíhače, ale rovněž nedošlo k vážnému porušení nějakého předpisu. Všichni mládenci si tak udrželi svá místa a Hawkova kariéra směřující k velitelskému křeslu squadrony čtrnáctek byla zachráněna.

38 Prvé Šturmoviky na konte slovenských stíhačov – autor Ondrej Repka.
Ukázka z textu:
V tento deň vzlietla dvojica slovenských poddôstojníkov rtk. Rtm. František Cyprich a rtk. Jozef Švejdík a údajne na Švejdíkovo naliehanie zamierili práve do priestoru Kropotkina. Východne od před zazreli poľné letisko, na ktorom práve pristávali nepriateľské lietadlá. Veliteľ dvojice Cyprich okamžite zaútočil, nasledovaný Švejdíkom. Následne Cyprich zaregistroval padať k zemi dve lietadlá. Po návrate z letu nebol schopný presne popísať okolnosti smrti slovenského pilota. Jeho nadriadený, veliteľ letky stot. Ďumbala v hlásení uviedol: „Hlásim, že dňa 31. januára 1943, rtk. Jozef Švejdík bol před bojovom lete sostrelený nad nepriateľským letiskom Kropotkin. Veliteľ roja rtk. Rtm. Let. Cyprich František hlásil, že napadli nepriateľské lietadlá, ktoré pristávaly na letisku. Prvé útoky vykonal rtk. Cyprich a potom zaútočil rtk. Švejdík. Ihneď nato videl rtk. Cyprich padať dve lietadlá v plameňoch, z ktorých jeden bol rtk. Švejdík, pretože na jeho volanie radiom už viac neodpovedal, ačkoľvek před útokom mali spolu spojenie. Čím bol sostrelený rtk. Švejdík Jozef veliteľ roja nevie udať.“

41 IAR-80/81 – autor Libor "Lone Star" Špůrek. Velmi stručná historie rumunského letounu, jehož nový model je v měřítku 1/32 stejným autorem zrecenzován v Modelářské rubrice.

42 Modely v zaměřovači – Arado Ar 96 B-1, 1/72, Special Hobby, Caproni Ca.311, Caproni Ca.311M „Italian Adventure in Russia 1/72, Special Hobby, F-16CJ, 1/72 Tamiya a mnoho dalších…

53 Přistálo na redakčním stole
56 Recenze – kritika

Re: REVI č. 97

PříspěvekNapsal: 26 lis 2014, 22:23
od Dolin
Opět super číslo co sem se zájmem přečetl za dva večery,....sakra rychle čtu!! [-o< [-o< =D> =D>