Peeppu píše:A na straně 42 v článku o řeckých Miragích chybí na úvod stránky zřejmě kus věty. Nic zásadního, co by kazilo dojem ze zajímavého článku.
Bohužel vypadl víc než kus věty. Jedná se o skoro celé dva odstavce. Domluvím se s Petrem Stachurou a v příštím REVI to opravíme.
Zatím pro zájemce doplňuji správné znění obou odstavců:
Dvou takovýchto střetnutí se zúčastnily i řecké Mirage F.1CG. K prvnímu došlo 18. června 1992, kdy dvojice tureckých F-16 před polednem narušila řecký vzdušný prostor. Proti narušitelům odstartovala v 11.40 z Tanágry hotovostní dvojice 342. Mira ve složení kapitán Ioannis Manolakos a jeho číslo poručík Nicolaos Sialmos (Mirage F.1CG, číslo 116 pojmenovaná „Lasvos“). Přesně v poledne došlo ke střetu, během nějž při manévrování došlo ke ztrátě tahu motoru u letounu poručíka Sialmose a Mirage se zřítila nedaleko ostrova Agios Efstratios. Řecký pilot bohužel při dopadu letounu do moře zahynul.
O tři roky později, 2. února 1995 se situace v podstatě opakovala, ale tentokrát tahalo za kratší konec turecké letectvo. Na řecké straně se do souboje, který začal v 11.33, zapojila dvojice Mirage F.1CG od 334. Mira ze základny Iraklion. Jejich protivníkem byla dvojice F-16C od 192. Filo (peruť) ze základny Balikesir. Do souboje se zapojil pouze jeden z tureckých pilotů – nadporučík Mustafa Yildirim (F-16C Block 40H, 91-0021), protože jeho kolega včas opustil řecký vzdušný prostor. Během souboje „dva na jednoho“ došlo na tureckém letounu k přerušení dodávky paliva do motoru a ten se zadřel. Pilotovi se podařilo úspěšně katapultovat a dopadl do moře 25 kilometrů od ostrova Rhodos, odkud ho vytáhl přivolaný záchranný vrtulník řeckého letectva.