Konec srpna 1944, slunce vysoko na obloze sem tam zastiňuje malý obláček, teplý vzduch vybízí k lenošení a povalování, horký vzduch se tetelící se dráhou dokresluje poklidnou letni atmosféru. Pplk. Priller se vrací z nadřízeného velitelství krajinou sladké Francie na základnu Valenciennes, kde sídlí štáb jeho eskadry. Letní prázdninová pohoda je ostře proříznuta kvílící sirénou, následovanou hlášením z tlampače. Realita války je zpět. Priller zrychluje a na plný plyn projíždí branou letiště, navzdory zákazu bojových letů spěchá ke svému Focke-Wulfu. Brzdí těsně u něj, vystupuje, odhazuje čepici spěchá k mechanikovi s padákem, obléká si jej a nastupuje do kabiny. Motor již běží, zavírá kabinu, zvedá na znamení palec mechanikovi, který odstraňuje klíny z pod kol. Vyjíždí na dráhu a za ním i jeho spolubojovníci, startují. Za několik okamžiků se opět rozprostírá klid, alespoň zde, vysoko nad hlavami se schyluje k dalšímu prudkému střetu s „angloamerickými vzdušnými piráty“, je přece válka….
Když jsem dokončil model BMW 327 Josefa Prillera, byl v poličce takový osamocený, proto jsem na E-Dayi zakoupil podložku a vytvořil mini diorámku. Je to kolektivní dílo. Auto (viewtopic.php?f=163&t=32995), pytel a čepici (samodomo) jsem postavil já, povrch letiště vytvořil Brambo von Gratz, jemuž tímto děkuji, protože sám bych to asi nezvládnul.