Tak som trochu postúpil s Hlučkovou lavočkou, konkrétne strieknutá kamufláž a zalakovaný povrch, pripravený na dekály. A prave s nimi mám problém, keďže dokonca aj tá 24ka, ktorú som našiel v zvyškoch dekálov sa v porovnaní so skutočnými fotkami ukázala ako nevhodná (moc hrubé čísla).
Pri študovaní materiálu som ale narazil na technický problém, a to ten že do diorámy nemôžem obsadiť niektorých zo spomínaných letcov.
Dátum 18.10.1944 ktorý má dioráma zobrazovať (teda deň keď bol Hlučka (24) poškodený nad Troma dubmi) nedovoľuje použiť niektoré lavočky. Napr. celá Stehlíková (39) prvá peruť pluku bola pár dní predtým dislokovaná na Tri duby. Na Zolnej teda zostala druhá peruť - Cháberová (02) banda, menovite Rezníček (99), Valoušek (69), Borovec (??) a pôvodne aj Motyčka (20), lenže ten padol v boji pred týmto dátumom. Dalej na Zolnej ostal aj štáb pluku, teda Fajtl (58), Rejthar (??) a Klán (88) (ajkeď ten už pôsobil vo výcvikovej škole v Poľsku). V ten deň potom pristáli dvaja piloti prvej Stehlíkovej perute namiesto napadnutých Troch dubov na Zolnú - Hlučka (24) a Štička (12). Na Zolnej bol ešte vrak stroja č.13, ktorý pôvodne patril Kocfeldovi, ten však obdržal iný stroj a odletel na Tri duby ako súčasť prvej perute.
To všetko teda znamená že nemôžem použiť Lavočku Leopolda Šroma (17), ani Motyčku (20) ani Sehnala (37), s ktorými som trocha rátal.
Pre Hlučku (24) a Valouška (69) som rozhodnutý definitívne, určite by som bol aj pre Cháberu (02). Štvrtú Lavočku však už nemám kým vhodným obsadiť, pretože plánujem kúpiť obtisky od AML kde je jeden číselný rad. Ak z nich vyberiem čísla 0,2,4,6,9 (+ dalšia 2 ktorú už mám) tak mi ostanú čísla s pomocou ktorých niesom schopný vyskladať žiadnu lavočku ktorá by mohla byť v tom čase na Zolnej. Jedine stroj 58, teda Fajtl, ten však bol štábny, stál pri vlajke letiska, a s najväčšou pravdepodobnosťou nebol lietaný nikým (až pri úplnej evakuácii Zolnej). Potom ešte je možné vyskladať stroj 13, no skôr vrak, ale neviem ako vizeralo jeho zničenie, a či vôbec bol zaparkovaný pri operačných strojoch. Otázka je len, na akom stroje tam bol Borovec, keďže jeho pôvodná 95ka ostala pre problémy s podvozkom ešte v Poľsku, a neskoršia 23ka to tvrde dostala do motora a chladiča, teda bola odpísaná na vrakovisku Tri duby. Potom na akom stroji tam bol Rejthar, pretože na jeho osobnom stroji č.151 spadol a zahynul Vaculík. Pravdepodobne tam ostal Klánov stroj č.88 ale ani ten z dekálov AML nevyskladám.
Teda pre trampoty s dekálmi mi projekt stojí. Navyše už ani času mi nejako v poslednej dobe nezostáva, preto som si viac než istý že diorámu do konca septembra nestihnem. Človek mieni-pán Boh mení...budem rád keď to vôbec dokončím.
Čo sa týka terénu asi ostanem na nerezanej 77x40.