Přátelé, před rokem jsem se vrátil po mnohaleté pauze k modelaření. Času málo, ale i přesto jsem poprvé po deseti letech (tedy od nějakých svých 16 let) vytvořil diorámu. Začal jsem vlastně od nuly – v době mých začátků jsem rozhodně žádné patiny, washe či diorama texture paint nepoužíval.
Scenérie v měřítku 1:72 zachycuje situaci po fiktivním boji v československém pohraničí v roce 1938.
Scénář: ČSR odmítlo přistoupit na Mnichovskou dohodu, Němci se po několika incidentech odhodlali k drtivému útoku, kterému linie lehkého opevnění nebyla schopna čelit. Obrněné jednotky prorazily obranou soustavu a kolem zničených a opuštěných československých bunkrů pronikají dále do vnitrozemí...
Jádrem scény je zničený, rozstřílený řopík vz.37 typ A-180 (snažil jsem se podle fotografií zachytit jeho pravděpodobnou podobu po úspěšných zásazích dělostřeleckých granátů z poměrně blízké vzdálenosti).
Okolní terén je pokryt krátery po granátech a především hromadami odštípnutých kusů betonu. Detaily v pravé části scény ukazují, že opevnění bylo před bojem teprve nedávno dostavěno – drátěné překážky byly instalovány jen u jedné části objektu, vedle lze vidět ještě několik kusů kamenů určených pro rovinatinu chránící řopík ve směru k nepříteli, dále jsou zde prasečí ocásky atd.
Levé přední části dominuje výbuchem granátu zlomený strom, na jehož pokácení před začátkem konfliktu už nezbyl obráncům čas, protože bezprostředně nezasahoval do střeleckého úhlu blízké střílny.
Jak již bylo řečeno, Němci československou linii po těžkých bojích prolomili a postupují rozježděným a rozbahněným terénem dále do vnitrozemí. Zatím je na cestě pouze Sd.Kfz. 232 6 RAD. Vozidlo je značně zašpiněno jízdou po poničených cestách. Po chvíli míjí odstavený německý motocykl značky BMW, který útočníci zřejmě kvůli technické závadě nechali svému osudu opřený o kámen.