Stránka 1 z 2

3. letecký pluk

PříspěvekNapsal: 29 čer 2015, 15:45
od MACHR TOM
Zajímám se aktuálně o jednoho letce, který létal nejdříve u 7. roty a pak u 5. roty 3. leteckého pluku na Slovensku. Existuje nějaká kniha, která by se tomuto pluku věnovala, nebo nemá někdo seznam jaké letouny konkrétně tyto roty užívaly? 7. rota v období let 1922 - 24 a 5.rota 1926 - 1929. Děkuji za případnou pomoc.

Re: 3. letecký pluk

PříspěvekNapsal: 29 čer 2015, 19:42
od fiškus
7. rota vznikla dne 1.9.1920, v květnu 1924 byla přejmenována na 7. letku a v říjnu 1929 na 13. letku. 7. rota/letka působila celou dobu na letišti Košice. 5.rota/letka vznikla ve stejnou dobu jako sedmá, a v říjnu 1929 byla přeznačena na 10. letku. 5.rota/letka působila na letišti Nitra. Pozorovací roty/letky 3. let. pluku měly postupně, do roku 1929, ve výzbroji zejména letadla Salmson Sal 2 A.2, Letov Š.1/2, Aero A.12, Aero A./Ab.11

Re: 3. letecký pluk

PříspěvekNapsal: 29 čer 2015, 21:00
od MACHR TOM
Děkuju za odpověď. Existuje nějaká kniha která by se více věnovala činností 3. leteckého pluku?

Re: 3. letecký pluk

PříspěvekNapsal: 30 čer 2015, 07:08
od fiškus
Nevím o žádné.

Re: 3. letecký pluk

PříspěvekNapsal: 30 čer 2015, 15:00
od Petr Lukeš
MACHR TOM píše:Zajímám se aktuálně o jednoho letce, který létal nejdříve u 7. roty a pak u 5. roty 3. leteckého pluku na Slovensku. Existuje nějaká kniha, která by se tomuto pluku věnovala, nebo nemá někdo seznam jaké letouny konkrétně tyto roty užívaly? 7. rota v období let 1922 - 24 a 5.rota 1926 - 1929. Děkuji za případnou pomoc.

Nazdar, můžeš trochu konkretizovat dotaz? O kterého letce Ti jde?

Re: 3. letecký pluk

PříspěvekNapsal: 30 čer 2015, 17:14
od MACHR TOM
Je to pplk. Karel Boris Dragoun. Létal nejdříve jako pozorovatel u 7. roty 3 pluku jako pozorovatel. Po pilotním výcviku létal krátký čas jako pilot pozorovacích letadel a od r. 1927 ve funkci štábního kapitána létal jako velitel Letky 40, taktéž u 3. pluku. Pro mě na dostupných fotkách létal na Aero A-11 a Avia BH-21.

To jediné co jsem našel je zde, ještě to nemám celé prošlé.
http://www.gonzoaviation.com/clanok/zac ... ti-v-nitre
http://www.gonzoaviation.com/clanok/z-n ... ie-piestan

Re: 3. letecký pluk

PříspěvekNapsal: 01 črc 2015, 08:48
od zbyna

Re: 3. letecký pluk

PříspěvekNapsal: 01 črc 2015, 18:28
od MACHR TOM
Článek, Pilot z dobříšského hřbitova jsem dával dohromady já z pomocí známého, a měla za úkol najít u nás někoho z jeho rodiny. Na jeho základě se my ozvala jedna a pani a pak i z mého okolí druhá, od kterých jsem získal jeho fotografie. Měl jednu nehodu na učilišti, zatím nespecifikovanou, pak vynucené přistání, havárii, srážku a nakonec smrtelnou nehodu. Jinak však byl pokládán za dobrého pilota.

Re: 3. letecký pluk

PříspěvekNapsal: 01 črc 2015, 22:05
od Michal Dub
MACHR TOM píše:Článek, Pilot z dobříšského hřbitova jsem dával dohromady já z pomocí známého, a měla za úkol najít u nás někoho z jeho rodiny. Na jeho základě se my ozvala jedna a pani a pak i z mého okolí druhá, od kterých jsem získal jeho fotografie. Měl jednu nehodu na učilišti, zatím nespecifikovanou, pak vynucené přistání, havárii, srážku a nakonec smrtelnou nehodu. Jinak však byl pokládán za dobrého pilota.


Přidávám jednu možná známou fotografii jmenovaného letce již v hodnosti podplukovníka.
Nedopustím si poznámku - čeština je sice hrozný jazyk, ale napsat "ozvala se my" je docela síla.

Dragoun2.jpg

Re: 3. letecký pluk

PříspěvekNapsal: 02 črc 2015, 18:15
od MACHR TOM
Píši rychle a spontánně, takže mi to často uteče. Jestli tady chcete řešit chyby v textu tak si založte vlastní forum. Vím, že to nesmí přesáhnout určitou mez, ale nikdo není dokonalý a já vůbec ne. Do toho mám daleko. Přesto děkuji za fotografii. Budu rád za další podněty.
Přikládám fotografii Karla Borise Dragouna v hodnost četař ještě v Rusku z r. 1919

Re: 3. letecký pluk

PříspěvekNapsal: 03 črc 2015, 07:57
od fiškus
Tak nevím, je to omluva nebo útok, už teď mne mrzí, že jsem vůbec reagoval na tvůj dotaz. A přeber si to jak chceš.

Re: 3. letecký pluk

PříspěvekNapsal: 03 črc 2015, 17:49
od MACHR TOM
Není to cílený útok nebo něco podobného. Jsem rád že jste reagoval, ale připadalo mi že ta poznámka přímo nepatří. Už jsem viděl pár reakcí, ne přímo na mě, ohledně gramatiky a pak se to zvrhlo v něco co nemělo z daným tématem nic společného. Takže když s tím někdo začíná, tak se přiznám, že mě to dráždí. Pokud vám to připadalo jako útok tak se omlouvám. :gift:

Re: 3. letecký pluk

PříspěvekNapsal: 05 črc 2015, 08:43
od Petr Lukeš
Nespecifikovaná nehoda v učiliští? Půjde o případ z 9. záři 1926 , kdy se mu při přistání zhroutil podvozek v důsledku únavového lomu. Letěl na A 18.10 (pokračovací škola).

Re: 3. letecký pluk

PříspěvekNapsal: 05 črc 2015, 11:37
od MACHR TOM
Děkuji za specifikaci té nehody, je možné k ní sehnat ještě něco bližšího? U toho stroje jsem pouze našel, že byl předán 29.6. 1923. Na letounu ustavil kpt. V Černý dne 1.10. 1923 výškový rekord výkonem 7977m. Přidělen VLU Cheb k březnu 1924. Opravován v HLD Olomouc, září 1925. Zrušen po havárii des. Červeného 12.6. 1928 v Chebu (defekt pneu při startu) odpis škody 72 000Kč

Letouny tohoto typu byly ve velkém počtu přiděleny 3. leteckému pluku, kde se sním K.B. Dragoun mohl setkat při nějakém vojenském cvičení.
Fotky z 3 leteckého pluku zde https://plus.google.com/photos/11651873 ... 8469469185

Re: 3. letecký pluk

PříspěvekNapsal: 05 črc 2015, 14:22
od Petr Lukeš
Uvádíš opravu A 18.10 v září 1925, ve svých záznamech jsem dohledal následné přidělení 33. letce LP2 (v dokumentech pluku je první zmínka z 23.10.1925), 5. listopadu je zaznamenán zálet (rotmistr Machovec), 7. listopadu 1925 volná akrobacie (četař Kulásek) a orientační let (četař Siegl). Následuje díra v záznamech (o aeroplánu nemám ani řádku).
Další generální revize a oprava byla ukončena v Olomouci 29.7.1926 záletem (nadporučík Otto Baier) a převzetím přejímací komisí, která si ovšem nevšimla, že dílny práci poněkud nedotáhly - ten únavový lom na podvozku zrovna moc nezrevidovali. 20.8. 1926 přelétl četař p.p.l. Emanuel Tichý A 18.10 z Olomouce do Chebu (tehdy ještě podvozek vydržel) a aeroplán byl přidělen pokračovací letecké škole jednosedadlové.
Potom už to znáš (Dragounova havárie).