poprosil bych o radu, potřeboval bych potvrdit, nebo vyvrátit ,jestli plovákový Š-328.18 který se zkoušel na Žehuňským rybníku ,neměl na trupu žádný označení a jestli měl spodek letounu světle šedou,vychazim z informaci, https://www.valka.cz/S-328-18-t55445 myslel jsem ze všechny měly spodek stříbrný, pokud někdo ví ? děkuju
V knize "Čs. a české hydroplány" je série fotek ze Žehuně. Značení na trupu (vlaječka) není, pravděpodobně nesl jen výrobní (.18) či kusové číslo(v.2). O šedivém spodku v r. 1935 bych pochyboval, v knize je uváděn stříbrný. Největší úlet ovšem na stránce "valka.cz" je použitý motor Avia Vr-36 . Jen pro úplnost, Š-328v byly 4 kusy označené v.2 - v.5.
Ještě jednu všetečnou otázku bych měl ,pokud někdo zná odpověď , jak spustili letoun na hladinu ,jenom jsem se dočetl ,že přestavba na louce ,na kterou přilétl šmolík nebyla nijak složitá ,tak mě zajímá, jestli spustili éro na vodu rovnou nějakým auto jeřábem ,nebo po nějakém vozíčku spustily na hladinu ,zajímá mě to čistě pro zajímavost, kvůli diorámě , ale jinak nemám problém si pustit fantazii na plno
Promiň, netuším co máš na mysli, ty stránky jsem zkouknul už několikrát ,teď, znova nejen tyhle ,rozumím a vidím na fotografiích jak to fungovalo v Boce Kotorské , ale na jihočeském rybníčku , bez pořádného vybavení ,zvlášť když to éro přistálo na straně u rybníka ,kde je louka a ne u hráze ,kde by mohl byt nějaký ten zpevněny sjezd do vody .