Stránka 7 z 12

Re: Avia B.122-B.422

PříspěvekNapsal: 24 srp 2018, 15:02
od Stoupa

Re: Avia B.122-B.422

PříspěvekNapsal: 26 led 2019, 13:41
od vrazel
Ahoj pánové. Nevíte někdo jestli tato fotka kokpitu je ze 122 nebo 222?
A co by mohl být ten přístroj před štítkem? Předem díky.

Avia Kokpit2.jpg

Re: Avia B.122-B.422

PříspěvekNapsal: 26 led 2019, 14:11
od Pavel Klouček
Pokud dobře koukám na popisku fotky, vidím tam B-34...

Re: Avia B.122-B.422

PříspěvekNapsal: 26 led 2019, 16:02
od jenda58
Ba-122.png

Já teda popisku B-34 nevidím (je tam něco jako a-34).
Ráčej si pustit toto, několikrát se to tam opakuje https://www.youtube.com/watch?v=7RbGCuQ ... lPTRM-VHEo
Bylo to něco nestandardního, dokonce bych si tipnul, že to bylo jen na OK-AMI (v.č.17) a jen pro Curych.
Budíků tam moc není, tipnul bych si rychloměr, výškoměr, otáčkoměr, tlakoměr (palivo, olej), teploměr (olej, svíčky) a to bílý hodinky/stopky na místě kompasu/sklonoměru a ten přemístěn do kapličky před kabinu.
P.S.: pravděpodobně stejnou (nebo alespoň podobnou) kapličku lze najít na fotce OK-AVE "Čáp", B-122.2 prvního provedení (malá SOP, 2 křidélka), z r.1934.

Re: Avia B.122-B.422

PříspěvekNapsal: 26 led 2019, 19:41
od vrazel
Díky moc za odkaz - na jednom záběru pojíždějícího letadla je krásně vidět popisek BH 122.17.

--Oprava --
Tak jsem na to kouknul ještě dnes neunaveným okem a je to BH-122.12. Pardon.
B-122 Curych1.gif

Re: Avia B.122-B.422

PříspěvekNapsal: 26 led 2019, 20:20
od jenda58
;-I Není zač. Tady je ta AVE s něčím podobným. Pravděpodobně se to používalo při vysoké (soutěžní) akrobacii. A možná to byla nějaká Novákova specialita.
Avia%20B-122%20Novák.jpg

Re: Avia B.122-B.422

PříspěvekNapsal: 26 led 2019, 22:39
od konva
Dost pravděpodobně tam byl kompas. Tyhle stroje sloužily hlavně pro akrobacii a i na fotu výše je vidět jeho absence.No a vydejte se na delší přelet bez kompasu -jednou
jsem to udělal a fakt blbý.....Jinak podobně se to řešilo i na Ba 33 právě při dálkových rychlostních letech. Konva

Re: Avia B.122-B.422

PříspěvekNapsal: 29 led 2019, 12:14
od jenda58
Prvně jsem si taky tipnul kompas a na 99,9% jo:
CURYCH 1937, str. 49
...Rovněž přístrojové vybavení Avií Ba-122 bylo výhradně účelové pro akrobatické použití. Po mnoha letech, 30. dubna 1963 na tyto záležitosti zavzpomínal Petr Široký:
"...Když jsme letěli na zahraniční závody, nebylo to tak jednoduché, jak to na první pohled vypadalo. Naše závodní letouny neměly kompas, rádio, ani sklonoměr, měli jsme jen výškoměr, rychloměr a několik přístrojů pro chod motoru, takže jsme se museli orientovat podle mapy, vodních toků, železnic, silnic a za špatného počasí a špatné viditelnosti - což se nám stávalo velmi často - jen instinktem. Protože akrobatické stroje neměly objemnější nádrže, museli jsme vlastně "skákat" z jednoho letiště na druhé a všude doplňovat pohonné látky....."

Re: Avia B.122-B.422

PříspěvekNapsal: 29 led 2019, 15:30
od vrazel
Díky, budu si muset tu knížku přečíst.

Re: Avia B.122-B.422

PříspěvekNapsal: 29 led 2019, 15:56
od jenda58
[quote="vrazel"]Díky moc za odkaz - na jednom záběru pojíždějícího letadla je krásně vidět popisek BH 122.17.

--Oprava --
Tak jsem na to kouknul ještě dnes neunaveným okem a je to BH-122.12. Pardon.

Já bych přeci jen trval na .17. Ono je to z toho filmu rozmázlé, ale přijde mi, že to neodpovídá dvojce ve 122. Kdyby se z toho někomu povedla lepší fotka....
B-122%20Curych1.gif

Re: Avia B.122-B.422

PříspěvekNapsal: 29 led 2019, 19:11
od jenda58
ALE VŽDYŤ JE TO JASNÉ! NA ZÁBĚRU JE OK-AMI A OK-AMI BYLA BA-122.17. BA-122.12 byla AMK.

Re: Avia B.122-B.422

PříspěvekNapsal: 30 led 2019, 09:53
od vrazel
jenda58 píše:ALE VŽDYŤ JE TO JASNÉ! NA ZÁBĚRU JE OK-AMI A OK-AMI BYLA BA-122.17. BA-122.12 byla AMK.

Máš pravdu. Je to BA-122.17.

Re: Avia B.122-B.422

PříspěvekNapsal: 28 úno 2019, 09:43
od vrazel
Nemáte pánové někdo k dispozici plánek na Avii B-422? Zajímá mě konstrukce trupu.
Předpokládám, že bude stejná jako u BA-122 doplněná o uchycení křídla, ale jeden nikdy neví ....
Díky.

Re: Avia B.122-B.422

PříspěvekNapsal: 28 úno 2019, 18:47
od jenda58
Snad jediný výkres 422 byl v Modeláři 9/1998. Skutečně to podle něj vypadá, že se trupy řady 122-422 téměř nelišily.

Re: Avia B.122-B.422

PříspěvekNapsal: 28 úno 2019, 20:48
od CARLOS CHECA
Zdravim pánové, hrabu se teď v Ba 122 od RS models a když koukám na zadní stranu krabičky , tak mě přijde docela logický, kdyby AVE byla zespoda bílá...... :-k . Co vy na to?