Stránka 3 z 4

Re: Letov Š-16 v zahraničních službách

PříspěvekNapsal: 13 říj 2010, 08:59
od Marcel Kareš
AB model - Letov Š-16T

Re: Letov Š-16 v zahraničních službách

PříspěvekNapsal: 13 říj 2010, 09:00
od Marcel Kareš
AB model - Letov Š-16J

Re: Letov Š-16 v zahraničních službách

PříspěvekNapsal: 18 říj 2010, 17:03
od Marcel Kareš
Náhodou jsem narazil na velice zajímavou nabídku zakázkové výroby makety Letova Š-16 ze dřeva. Zde několik podrobnějších informací od prodejce:
Dřevěný model letadla LETOV Š - 16 CZ
Výroba na zakázku
Jako exkluzivní a jedinečnou novinku nabízíme modely letadel vyráběné ze dřeva. Jedná se o přesné kopie letadel v měřítku 1:25 až 1:40 z doby obou světových válek včetně meziválečného období. Letadla jsou vyráběna z tvrdých dřev různých barev (javor, buk, habr, dub, mahagon, eben, hrušeň, třešeň, švestka, hickory apod.) Výrazným znakem výrobků je dokonalé ruční zpracování. Součásti, jako jsou vrtule, kola podvozku a event. rotační motory, jsou samozřejmě otáčivé. Letadlo je ustaveno na podložce s mosaznou tabulkou s označením názvu, roku výroby a země původu, event. je opatřeno skleněným krytem. Konečný efekt, spočívající v estetickém zážitku z pohledu na krásu barev přírodního dřeva, které je pouze vyleštěno a finálně upraveno lakem s vysokým leskem, je pak velice působivý. Ceny letadel přímo závisí na pracnosti výroby daného typu letadla.
Zakázková výroba. V případě zájmu je možno po předchozí dohodě vyrobit letadla na zakázku podle vlastního výběru. Věříme, že budete s těmito nádhernými modely spokojeni a budete se těšit pohledem na naše výrobky. Naše cena:
4 200 Kč
Více a bližší info na:
http://www.miga-modelyrc.cz/miga-modely ... OV-S-16-CZ

Re: Letov Š-16 v zahraničních službách

PříspěvekNapsal: 18 říj 2010, 21:41
od zdesko
..co byl ten Letov S-16R, terý je v programu AB model..? :-k o jakou jde "znovuzrozenost"..?

Re: Letov Š-16 v zahraničních službách

PříspěvekNapsal: 19 říj 2010, 19:13
od Josef Studený
Tématicky to sem vlastně nepatří. Š-16R, častěji psáno jako Š-16r, tedy „r“ jako redivivus /oživlý, či jak napsal správně pan Skolil - znovuzrozený/, byla verze klasické šestnáctky vyvinutá z iniciativy fabriky, na základě ústní dohody /sic!/ s MNO. Oproti standardu se letoun lišil půlkruhovým výřezem v horním křídle nad pilotním prostorem, za letu stavitelným stabilizátorem VOP a především upravenou zádí trupu. Smyslem této úpravy bylo zvýšení úhlu náběhu při startu a přistání, což mělo mít za následek zkrácení délky startu a také výběhu. Podle vyjádření továrního pilota Anderleho, který stroje zalétával /Š-16r.1 10.5.1930, v průběhu června pak dalších 7 kusů/, to však v praxi příliš nefungovalo. Vojáci stroje kusově převzali 11. a 12.7.1930, papírově dodávku následně pokryli objednávkou, ale tím to skončilo. Do rozběhlé sériové výroby běžných šestnáctek nechtěli zasahovat. Letouny sloužily u 64.letky LP 3, 74.letky LP 6, 5.letky LP 2 a nejméně jeden stroj u 15.letky LP 4. V průběhu služby jich několik havarovalo, dne 22.8.1935 při havárii stroje Š-16r.3 po startu na polním letišti Karlov u Karlína, poblíž Čejče, zahynuli svob.p.p.l. Rudolf Hanisch a des.asp. Mario Kulík, příslušníci LP 2.

Re: Letov Š-16 v zahraničních službách

PříspěvekNapsal: 19 říj 2010, 20:01
od Marcel Kareš
Velice zajímavé pojednání o letu pplk. Jaroslava Skály a mechanika čet. Matěje Taufra s Letovem Š-16.1 z Prahy do Tokia sepsal Ing. Ivo Pujman a můžete si jej přečíst na těchto stránkách:

http://www.aeroweb.cz/clanek.asp?ID=1177&kategorie=3

Re: Letov Š-16 v zahraničních službách

PříspěvekNapsal: 19 říj 2010, 22:05
od zdesko
..já jen dodám, že poslední fotka v článku je zrcadlově otočená a při porovnání s kormidlem SOP patří správně takhle..

Re: Letov Š-16 v zahraničních službách

PříspěvekNapsal: 04 lis 2010, 19:38
od Marcel Kareš

Re: Letov Š-16 v zahraničních službách

PříspěvekNapsal: 15 pro 2010, 16:15
od Marcel Kareš
Několik pohledů na nový kabát (krabička, návod a obtisky...) stavebnice Letova Š-16 od maďarské firmy KP MODELS (momentální vlastník původních forem Kovozávodů Prostějov).

Re: Letov Š-16 v zahraničních službách

PříspěvekNapsal: 20 pro 2010, 18:03
od zdesko
Ale rozdíl v motoru asi neřeší vůbec nijak..jestli se dobře koukám...? :-k

Re: Letov Š-16 v zahraničních službách

PříspěvekNapsal: 21 pro 2010, 10:36
od Marcel Kareš
Dva pohledy na obsah původní krabičky:

Re: Letov Š-16 v zahraničních službách

PříspěvekNapsal: 26 pro 2010, 10:54
od Tom Binter-klon
Ježíšek donesl "letováckou" knihu a musím konstatovat.....luxus =D> =D> =D>

Re: Letov Š-16 v zahraničních službách

PříspěvekNapsal: 01 led 2011, 10:06
od Kuča
I mě Ježucha nechal Vaši knihu pod smrčkem.A za sebe musím pouze smeknout!Velmi čtivé a pro mě velmi poučné [-o< Je to precizně zpracovaná kniha =D> =D> =D>

Re: Letov Š-16 v zahraničních službách

PříspěvekNapsal: 28 dub 2011, 09:45
od Marcel Kareš
V neděli 24. dubna od 9:10 (repríza v pondělí 25. dubna v 17:10) bylo na programu veřejnoprávní ČT 2 možno shlédnout v rámci cyklu pořadů "Hledání ztraceného času" - díl - Archivní žurnál číslo 45, unikátní záběry československých letadel. Mimo jiné byly k vidění i záběry exportních Letovů Š-16 a to všech tří zahraničních verzí L, T a J během jejich testů ještě u výrobce v Československu.
Přikládám pár náhledů. Pro toho, komu to uteklo přikládám adresu, kde si to může shlédnout v plné kráse:
- http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/8 ... 161510008/

Re: Letov Š-16 v zahraničních službách

PříspěvekNapsal: 28 dub 2011, 09:47
od Marcel Kareš
a další náhledy........