Stránka 1 z 2

Praga E-114 OK-MOL, OK-IPN

PříspěvekNapsal: 14 bře 2010, 10:16
od mitte
Rád bych dokončil svůj rozdělaný model E-114. Nemohu ale najít fotografii stroje E-114.2 OK-MOL v podobě, kdy nesl olympijské kruhy. Mám pouze fotografii bez kruhů a tam má stroj jednak jiný tvar a sílu písmen imatrikulace než má na obtiscích Legata a jednak nenese spojené výfukové potrubí. (obdobně jako E-114.10 OK-IPN) Navíc má jeho bokorys v monografii LK 1984/4-6 kreslen jiný tvar kýlovky. O tom bohužel také nic dalšího netuším. Neměl by někdo z kolegů lepší podklady a fotku, která by tohle rozlouskla? Nebo alespoň na stroj OK-IPN upřesnění toho nápisu pod křídlem. I tenhle kus by díky té vlaječce byl ve vitrínce zajímavější.

Re: Praga E-114 OK-MOL, OK-IPN

PříspěvekNapsal: 14 bře 2010, 17:38
od Tomáš Rusek
Prošel jsem dostupné materiály a našel jsem malou fotečku OK-MOL s kruhy v Letectví 1937/8 a detail kabiny z pravé strany v Letectví 1938/8. Kýlovku bohužel zakrývá křídlo, ale výfuky jsou zjevně bez společného sběrače. Nápis na OK-IPN je krásně vidět v brožurce, vydané NTM v roce 1988. Jestli máš zájem, tak mi pošli mailovou adresu. Fotky z Letectví budou nascanované nic moc, ale ta z NTM by mohla vyjít.

Re: Praga E-114 OK-MOL, OK-IPN

PříspěvekNapsal: 15 bře 2010, 22:20
od Michal Dub
mitte píše: Mám pouze fotografii bez kruhů a tam má stroj jednak jiný tvar a sílu písmen imatrikulace než má na obtiscích Legata a jednak nenese spojené výfukové potrubí.


Já mám fotku E-114.2 kde jsou ty výfuky spojené. Datum 6.9.1935, osádka Krč - Pištělák, hvězdicový let do Siofóku (Maďarsko).
Je vidět bohužel jen ten čumák, protože okolo stojí banda lidí, zřejmě tam poprvé viděli pořádný letadlo :grin: .

Re: Praga E-114 OK-MOL, OK-IPN

PříspěvekNapsal: 27 bře 2010, 19:50
od Vít Málek
Dávám sem fotečky co jsem našel v archívu. Michala a Tomáše bych poprosil o jejich zmiňované fotky. Jak je vidět, lze model dodělat ve více variantách vzhledu. Předem díky.

Re: Praga E-114 OK-MOL, OK-IPN

PříspěvekNapsal: 28 bře 2010, 18:12
od Tomáš Rusek
Vít Málek píše:Michala a Tomáše bych poprosil o jejich zmiňované fotky.


Fotky bys měl mít v mailu. Zdá se tedy, že OK-MOL měl kýlovku klasickou (alespoň v době zhotovení snímku). A jen tak pro zajímavost: zná někdo důvod úpravy kýlovky s přechodem?

Re: Praga E-114 OK-MOL, OK-IPN

PříspěvekNapsal: 26 bře 2017, 11:52
od Petr Bunda
Sice pro autora tématu nejspíš pozdě, ale třeba se budou někomu hodit fotky OK-MOL s olympijskými kruhy. (:)

Re: Praga E-114

PříspěvekNapsal: 15 srp 2017, 06:19
od zbyna
Náhled zbarvení připravované stavebnice Kovozávodů. Obsahuje obě zde diskutované pragovky + 2 další, také atraktivní.
No snad to budou ještě ladit, hlavně ta olomoucká OK-LAR mi příjde dost mimo...
Kovozavody E-114.jpg

Re: Praga E-114 OK-MOL, OK-IPN

PříspěvekNapsal: 15 srp 2017, 09:40
od Pavel Klouček
Dovolil jsem si k tomu poslat KP pár připomínek, tak snad nebude pozdě.

Re: Praga E-114 OK-MOL, OK-IPN

PříspěvekNapsal: 15 srp 2017, 12:02
od HanzP
To zbyňa - co přesně znamená formulace, že OK-LAR je mimo? Docela by pomohly konkrétní poznámky a postřehy...

Re: Praga E-114 OK-MOL, OK-IPN

PříspěvekNapsal: 16 srp 2017, 00:07
od zbyna
OK-LAR
- vlaječka na přídi není čs vlajka, ale znak hanáckého aeroklubu (bílá vlajka + modrý klín)
- na směrovce by měly být 3 pruhy, hanáci je měli modré na bílém podkladu
- znak na SOP by měl být znak hanáckého aeroklubu

Re: Praga E-114 OK-MOL, OK-IPN

PříspěvekNapsal: 16 srp 2017, 07:34
od HanzP
To zbyňa - děkuji.
Nicméně všechny tyto detaily už jsou opravené díky poznámkám Pavla Kloučka a několika dalších modelářů.
Ještě jednou děkuji.

Re: Praga E-114

PříspěvekNapsal: 16 srp 2017, 15:21
od kvaker
zbyna píše:Náhled zbarvení připravované stavebnice Kovozávodů. Obsahuje obě zde diskutované pragovky + 2 další, také atraktivní.
No snad to budou ještě ladit, hlavně ta olomoucká OK-LAR mi příjde dost mimo...
Kovozavody E-114.jpg


Taky by to chtělo se ještě trochu věnovat tvarům písmen imatrikulace OK-LAR na trupu, jejich vzájemné poloze. Totéž platí pro "ASO" a pro vzájemnou polohu ASO a imatrikulace. To, co je v návodu, nodpovídá známým fotografiím.

Re: Praga E-114 OK-MOL, OK-IPN

PříspěvekNapsal: 17 srp 2017, 06:21
od HanzP
kvaker píše:
zbyna píše:Náhled zbarvení připravované stavebnice Kovozávodů. Obsahuje obě zde diskutované pragovky + 2 další, také atraktivní.
No snad to budou ještě ladit, hlavně ta olomoucká OK-LAR mi příjde dost mimo...
Kovozavody E-114.jpg


Taky by to chtělo se ještě trochu věnovat tvarům písmen imatrikulace OK-LAR na trupu, jejich vzájemné poloze. Totéž platí pro "ASO" a pro vzájemnou polohu ASO a imatrikulace. To, co je v návodu, nodpovídá známým fotografiím.
To zbyna - vzajemna poloha jiz vypada take jinak. Co se tvaru pismen tyce, tak ty jsou teasovany podle celkem detailni a velke fotografie z NTM. Tam bych si dovolil tvrdit ze jsou spravne. Spis bych potreboval, mate-li pohledy shora a zespodu...


Odesláno z mého A8 pomocí Tapatalk

Re: Praga E-114 OK-MOL, OK-IPN

PříspěvekNapsal: 12 zář 2018, 13:48
od Václav Hochmuth
Mierne oživím túto tému - neviete náhodou niekto aký typ upínacích pásov bol použitý v predvojnovej Prage 114? Replika má klasické 4 bodové, ale na dobových fotkách žiadne ramenné pásy nevidím.

Re: Praga E-114 OK-MOL, OK-IPN

PříspěvekNapsal: 12 zář 2018, 14:03
od Pavel Klouček
Vašo ramenní určitě ne a velmi pravděpodobně žádné. Na fotce z havárky není vidět nic. U Hilsona mají alespoň bederní pás.