zbyna píše:Díky za reakci, špatně jsem se vyjádřil. Nemám na mysli oficiální rekord schválený FAI, ale spíš neoficiální nejlepší dosažený výkon v té době u nás. Informace o oficiálních národních rekordech schválených podle pravidel FAI se dají dohledat snadno, takže vím, že Fritschův výkon (301km/h na 100km trati) z roku 1925 byl platný ještě na začátku roku 1938 a pravděpodobně první schválený výkon na 3km trati - Kočího výkon z roku 1934 (B-534, 366km/h) byl taktéž platný ještě na začátku roku 1938.
Neoficiální výkony (ve smyslu nezaslané FAI) však byly vyšší a o ty mi jde.
Čest a sláva panu Němečkovi, ale proč to nenapsal i do druhého (dvoudílného) vydání? Že by si tou informací nebyl moc jistý? Na druhou stranu, Lidové noviny z 25.9.1925 reportují:
"Příští týden bude vypsána soutěž na rychlost letadel o věcně putovní cenu M. R. Štefánika. Soutěž vypisuje Svaz čs. pilotů: získání ceny vyžaduje prolétnutí určené trati 3 km za kontroly Sportovní komise Aeroklubu RČS. Závodní letadlo Š. 8 , které bylo řízeno pilotem Belešem na závodu o cenu prezidentovu, bude startovati v této soutěži. Š. 8 má rychlost na rovné trati 320 km/hod., ale v zatáčkách v důsledku stejného profilování velmi ztrácí; proto se umístilo jako druhé." Ale pořád u toho měla být sportovní komise, tak proč to potom nenahlásit jako rekord? Pokud u toho sportovní komise nebyla, tak proč se tím továrna nechlubila alespoň v novinách? Letectví 1925 ani další propagační materiály továrny totiž nic takového nezmiňují...
zbyna píše:PS dovolím si využít příležitost a poděkovat za článek v HH Stíhači nad Malou Dohodou a Polskem 1929 - pro mě článek roku
Pokud se článek líbí, tak to je pro mě ta největší odměna
A tak jako vždy - po vydání článku se objevily další informace