Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Zájmové skupiny ‹ Československé letectvo 1918 - 1939
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Avia B-534

Odeslat odpověď
Příspěvků: 967 • Stránka 38 z 65 • 1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 65
  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Josef Studený » 08 črc 2012, 19:15

Ono to zareagovalo jen s drobným /čtyřiadvacetihodinovým/ zpožděním. Takže je to tam, díky glockovi, dvakrát. A ještě mi nedošlo, že ústavní označení se shoduje se symboly smajlíků. Ach jo! Lépe se té žluté mrše vyhnout.
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Mirek glock Říha » 19 črc 2012, 08:20

:arrow: a opět dvě fotky na 534 v LW "barvách"
Přílohy
b534_ger_19x08.jpg
Ptejte se na co chcete, já na co chci odpovím.
Uživatelský avatar
Mirek glock Říha
 
Příspěvky: 17887
Registrován: 22 črc 2004, 08:14
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Josef Studený » 19 črc 2012, 10:36

Mirek glock Říha píše::arrow: a opět dvě fotky na 534 v LW "barvách"

Nádherná vlečná! Škoda, že nevíme kusové číslo. Díky, Mirku.
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Mirek glock Říha » 28 črc 2012, 13:43

:arrow:
Přílohy
534_11x108.JPG
Ptejte se na co chcete, já na co chci odpovím.
Uživatelský avatar
Mirek glock Říha
 
Příspěvky: 17887
Registrován: 22 črc 2004, 08:14
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod konva » 28 črc 2012, 20:42

Jestli mě ty dvě fota vlečné dostaly, a díky moc za ně, tak ta dnešní mě fakt porazila. To vypadá a nejen vypadá, že je to první verze s kabinou a hrbem posledního provedení. Bk čko to být nemůže ,protože tam by nepásly motorový kryty z první verze a ty tady jsou. Krásnej rébus , nádhernej , vzácná fotka - ještě jednou díky za ní.
konva
 
Příspěvky: 96
Registrován: 11 led 2010, 08:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Mirek glock Říha » 29 črc 2012, 06:50

To Konva, no jaási taky říkal že to je to co píšeš, ale nějak sem to nekomentoval, abych viděl jestli má někdo podobnej názor... :-k

BTW docela by mě zajímalo kdo tu vlečnou vydražil, cena byla 161 E tak jsetli se někdy objeví v nějaké publikaci...
Ptejte se na co chcete, já na co chci odpovím.
Uživatelský avatar
Mirek glock Říha
 
Příspěvky: 17887
Registrován: 22 črc 2004, 08:14
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod robes12 » 29 črc 2012, 12:11

možná to samé letadlo.. kdysi to bylo v REVI. taky má dřevěnou vrtuli a pomačkaný disk.. i písmeno Z .

konva píše:Jestli mě ty dvě fota vlečné dostaly, a díky moc za ně, tak ta dnešní mě fakt porazila. To vypadá a nejen vypadá, že je to první verze s kabinou a hrbem posledního provedení. Bk čko to být nemůže ,protože tam by nepásly motorový kryty z první verze a ty tady jsou. Krásnej rébus , nádhernej , vzácná fotka - ještě jednou díky za ní.

Přílohy
TC+OZa Revi.jpg
Uživatelský avatar
robes12
 
Příspěvky: 343
Registrován: 02 led 2009, 18:51
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod konva » 29 črc 2012, 21:26

Ano, ano na tu fotku sivzpomínám , byla v článku od pana Mrkvánka. Je to skoro jistě stejný stroj - pro Robese velká pochvala. Takže se skoro jistě jedná o stroj posledního provedení, který je okapotován kryty motoru a boky pil. prostoru z Avie prvního provedení. Bk-čko to opravdu není - kanonový motor měl jiné lože, jinou zastavovací délku a hlavně jinou osovou vzdálenost osy vrtule a lože ( rozdíl 65 mm) proto i kryty byly sice nepatrně ale jiné. No jistota by byla poklepat si na baldachýn , jestli je tam plátno nebo plech ,ale to už se nám nepodaří..... Trochu se omlouvám , že se tím třeba moc zabývám, ale je to fakt zajímavá roztodivnost , která se během života těhle krásných eroplánů stala.
konva
 
Příspěvky: 96
Registrován: 11 led 2010, 08:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod biboli » 01 srp 2012, 19:45

Super fota, je na této avce tedy německé označení TC+OZ?
Také na ní nevidím poziční světla, odtud hádám že jde ne o Avii Bk-534 ale je to Avia B-534 I. Verze s vysokým hřbetem a kabinou.
Díky moc za fotky, Martin
biboli
 
Příspěvky: 40
Registrován: 22 srp 2009, 13:02
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Mirek glock Říha » 02 srp 2012, 12:58

Na té "slepené" avce je značení TC+OL. Je to od jednotky A/B 112 z roku 1941. Jako základnu uvádí zdroj město Tulln (???)...
Ptejte se na co chcete, já na co chci odpovím.
Uživatelský avatar
Mirek glock Říha
 
Příspěvky: 17887
Registrován: 22 črc 2004, 08:14
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Josef Studený » 02 srp 2012, 14:22

Mirku, já bych to spíše četl jako TC+OZ, ostatně, tak to uvedl v Revi i Ing. Mrkvánek. Biboli měl dobrý postřeh s těmi pozičními světly, ale ono to, bohužel,nic neznamená. Existovaly totiž i Bk bez pozičních světel, lze to fotograficky doložit. Vyšším kusovým číslům B a už vůbec ne všem Bk však neodpovídají křídla. To horní má totiž spodek také stříbrný, což lze snadno zjistit, když se snímek hodí do Photoshopu a trochu si člověk pohraje s jasem a kontrastem /mám jen nepatrně lepší kopii snímku/. Takže z té první verze toho bude mít stroj zřejmě víc než jen kapotáž přídě. Snažil jsem se najít nějakou stopu k vysvětlení v knihách letů Čakovic i Kunovic. Nic! Strojů s původně kovovou a následně při revizích a opravách osazených dřevěnou vrtulí bylo příliš mnoho /asi třicet/. V létě 1939 dokonce i některé Bk šly už z výroby s dřevěnou vrtulí! Marnost nad marnost! Ale na nějakou polní úpravu mi to připadá poněkud náročné a také trochu zbytečné.
Josef Studený
 
Příspěvky: 357
Registrován: 26 dub 2008, 10:58
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Mirek glock Říha » 03 srp 2012, 08:18

Josefe psal jsme co uvádí zdroj (byl to ve francouzském AeroJournalu). Jinak proč by to musle být stejná "534". Minimálně ta z AJ má světlý předek ta z REVI Ne...Jinak souhlasím že na úpravu někde "na poli" to je docela složité...Takovýcm mašim mohlo být více třeba v rámci nějaké akce "revitalizace" starých 534 na novější standard....
Ptejte se na co chcete, já na co chci odpovím.
Uživatelský avatar
Mirek glock Říha
 
Příspěvky: 17887
Registrován: 22 črc 2004, 08:14
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod cotojetohle » 03 srp 2012, 09:20

.....
Přílohy
5837187417_3cd39755f9_o.jpg
4922481387_b9100f776a_b.jpg
Motto:
Kdo je bez miny ať hodí kamenem:-)

Ve worku:http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=123&t=36919
Uživatelský avatar
cotojetohle
 
Příspěvky: 1095
Registrován: 06 říj 2006, 10:23
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod Migrifič » 06 zář 2012, 10:19

Zdravím pánové a obracím se na zdejší Aviatiky s prosbou zdali někdo neví trupové označení Avií B-534Bk, které sloužily u 2.LP dr. Beneše v Olomouci. Podle záznamů by jich tu mělo ještě před mobilizací sloužit 5 kusů u 51 letky. Na straně 33 tohoto tématu je fotka těchto 5 kusů B-534Bk s bílou polovinou vrtulového kuželu, což bylo barevné rozlišení 51 letky. No a taky byly přiděleny k 2. lp 3 kusy Avia B-71 které byly dislokovány v Přerově Henčlově. Podařilo se mi zjistit, že jedna B-71 měla trupové označení V7. Nevíte náhodou označení dalších dvoiu mašin? Děkuji předem
V jednoduchosti je genialita!
Uživatelský avatar
Migrifič
 
Příspěvky: 251
Registrován: 03 srp 2007, 21:07
Bydliště: Olomouc
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B-534

Příspěvekod zdesko » 06 zář 2012, 10:41

Migrifič píše:Zdravím pánové a obracím se na zdejší Aviatiky s prosbou zdali někdo neví trupové označení Avií B-534Bk, které sloužily u 2.LP dr. Beneše v Olomouci. Podle záznamů by jich tu mělo ještě před mobilizací sloužit 5 kusů u 51 letky. Na straně 33 tohoto tématu je fotka těchto 5 kusů B-534Bk s bílou polovinou vrtulového kuželu, což bylo barevné rozlišení 51 letky. No a taky byly přiděleny k 2. lp 3 kusy Avia B-71 které byly dislokovány v Přerově Henčlově. Podařilo se mi zjistit, že jedna B-71 měla trupové označení V7. Nevíte náhodou označení dalších dvoiu mašin? Děkuji předem


..zdravím, pravděpodobně budeš ze stejné party, jako Aleš B. a ten už mě na toto téma zaúkoloval někdy začátkem roku. Takže zatím nového nic.. :( I když..možná, že se mezitím objevilo alespoň něco na ty "Békáčka"... :-k Josefe..? :x
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 967 • Stránka 38 z 65 • 1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 65

Zpět na Československé letectvo 1918 - 1939

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY