Po Druhé světové válce zůstalo na našem území mnoho pozůstatků po provozu německé Luftwaffe. Mezi těmito zbytky bylo nalezeno ve firmě Leichbau v Českých Budějovicích (kromě výkresové a výrobní dokumentace k Ta 152 C-1) i několik neoznačených beden. Po otevření a prozkoumaní jejich obsahu byli všichni přítomní v šoku. V bednách se totiž nacházel kompletní rozmontovaný šestý prototyp Ta-152 V6 v. č. 110006 a hned šest motorů DB603L.
Bylo rozhodnuto letoun zkompletovat a podrobit zkouškám VZLÚ. Pro kompletaci byl vybrán podnik Avia, letoun dostal označení Avia S-191. Během zkoušek si ponechal původní německé zbarvení, jen německé znaky byly zatřeny a na obvyklých místech nahrazeny českými, na boku trupu nesl kódové označení V-6.
Po úspěšném provedení letových a pevnostních zkoušek bylo rozhodnuto letoun předat k leteckým hlídkám SNB. Zde obdržel imatrikulaci OK-BDN a kamufláž odpovídající tehdejšímu standardnímu zbarvení letounů SNB. Letoun byl umístěn na letišti Staňkov, kde sloužil až do druhé poloviny padesátých let 20. století, kdy byl sešrotován