Spomienka na slávne 20. storočie: Striedavo sme kľučkovali medzi padajúcimi bombami a padajúcimi hovnami,..... A všade samé čisté zásahy! „Nesouhlasím s tím, co říkáš, ale do poslední kapky krve budu bránit tvé právo to říci.“ — Voltaire
Spomienka na slávne 20. storočie: Striedavo sme kľučkovali medzi padajúcimi bombami a padajúcimi hovnami,..... A všade samé čisté zásahy! „Nesouhlasím s tím, co říkáš, ale do poslední kapky krve budu bránit tvé právo to říci.“ — Voltaire
Již jsem to dával do tématu ČS armády před rokem 45, ale tady to zřejmě shlédne více uživatelů. V Lešanech mají tento automobil Škoda, zřejmě v poštovní úpravě, ovšem bez jakékoliv popisky. O jaký typ se jedná a k čemu přesně sloužil? Zdesko navrhuje Škoda 115, potvrdí či vyvrátí to někdo?
Je zajímavé, že celkový vzhled předku vozu, kapota, návaznost na boudu a také prolisové prvky na dveřích napovídají, že by to mohla být také třeba Škoda 422 z roku 1929. Jenže to byl čistě jen osobák, který se v takovéto verzi nestavěl. Š.422 měl kromě toho i jiné disky. No a protože to je se značením škodovek hodně složité "učení" tak jako další možnost (které by odpovídaly i disky kol) bych uvedl Š-430 D z roku 1930. Všechny tyto vozy vycházely z poválečného modelu Škoda (LaK) 110, které po zdokonalení dostaly označení 4R a 6R. Škoda 430 D už byl vůz na kterém se ve zvýšené míře využívalo jakési unifikace dílů. Označení "D" neznamenalo "Diesel", ale to, že měl "dlouhý" podvozek. Proto se na tomto podvozku stavěly 6-ti sedadlové karoserie (autodrožky), v počátku jako otevřené provedení, ale pak se začaly díky poptávce stavět i dvou a čtyřdveřové uzavřené karoserie. Poptávka tehdejších "sportsmenů" pak nechala vzniknout velkým dvousedadlovým roadsterům. No, a z této unifikované řady Š.430 D pak byly odvozeny i valníky Š.104 a také malý autobus. Původně jsem navrhoval Škoda 115, ale toto označení se hodí na původní Škoda (LaK) 115. Karoserie předku tohoto lešanského auta spíš odpovídá Škodě 104. Opravdovou jistotu budeš ale mít, jen když koukneš pod kapotu a změříš rozchod a rozvor. Nebo prostě najdeš "pachatele" restaurace tohoto vozu. Tyhle Škodovky určovat podle fotek prostě moc nelze.
To že se ve fabrice nějaká užitková verze nevyráběla vůbec nemusí znamenat to, že nemohla vzniknout. Kolega má například Pragu Picolo valníček, který byl přestavován nějakou polskou firmou dokonce v sérii. Pokud by auto nebylo zastavěné v muzeu, tak bych poradil přečíst číslo motoru a poptat škodovácký archiv, tam by k tomu určitě věděli své, takhle lze doporučit maximálně knihu Let okřídleného šípu I. díl a studovat.
Těsně vedle, jinak by to byla asi světová vzácnost. Přidej...
- Musíme si pomáhat. Informace, které potřebujeme, tu vždycky někde jsou. Jen ten, kdo na nich "sedí", nesmí být moula, který si myslí, že jsou jen jeho.
- Modeláři neodpouštějí ani tu nejmenší chybu - zvláště ne tu na svém modelu. Řežme raději do modelů, neřešme modeláře.
- Modely nejsou tak levné, abych je stavěl jen z krabičky a nechával všechny jejich chyby bez povšimnutí...
Spomienka na slávne 20. storočie: Striedavo sme kľučkovali medzi padajúcimi bombami a padajúcimi hovnami,..... A všade samé čisté zásahy! „Nesouhlasím s tím, co říkáš, ale do poslední kapky krve budu bránit tvé právo to říci.“ — Voltaire