určitě máte mnoho zkušeností se stavbou plastikových modelů plachetnic. V modelařině jsem teprve začátečník (až na dvě letadýlka vod Směru - Polikarpova a Miga 15) a plachetnice je věcí složitou, přesto bych se rád vrhnul do tohoto druhou modelů. Před dvěma dny jsem dokončil plachetnici Black Falcon od Směru, no je to strašně nekvalitní modle, plno výlisků, úhly neseděly tak jak měly a dokonce některé díly byly kratší než měly být. Měl bych tu několik otázek:
1. Jak jsou kvalitní firmy Revell, Trumpeter, Zvezda (setkal se někdo s modely od Zvezdy? Kdo to vůbec vyrábí? Rusové?) Na netu jsem teď četl diskuzi, že si někdo koupil loď od Revellu -GORCH FOCK REV0405457 a že ta cena vůbec neodpovídá kvalitě (prostě tu loď uplně sundal) a tu jsem si právě chtěl koupit

2. Nevíte někdo, kde je nějaké forum, které by se věnovalo plastikovým lodním modelům, nebo na koho se obráti s pomocí?
3. Jak je to doopravdy s těmi skilly u stavebnic, je 3 dobrá na začátek?
4. Jakým způsobem se váže lanoví. Používal jsem normální suky, popř. tzv. liščí nebo dřevařskou smyčku, ale nevim, zda se nepoužívá nějaká speciélní vazačská technika. Docela se mi osvědčilo kápnout na konce nití sekundové lepidlo, ty potom nemění tvar (je to jako polakované). Z jakého materiálu by ty nitě měly být? Zatím jsem používal nitě chirurgické, které jsou velice pevné, poddajné, ale zároveň po plastu kloužou.
5. U jaké firmy (prodejce) je dobré kupovat model (prostě kde mají modely levné a kvalitní? Díval jsem se na modely u zahraničních prodejců a na jedné stavebnici od Revellu to dělalo rozdíl 2000 kč a to už není málo.