U modelu se svinutými plachtami je vhodné mít pravou kotvu na stojanu - situace představující zakotvenou loď, a levou kotvu svisle zavěšenou na krakorci, tj. kotva byla právě vytažena. Loď zakotvená na jedné kotvě, krátce před odplutím z kotviště. Možno mít také levou kotvu ve fázi zajišťování, zavěšenou na krakorci a kotevním výložníku, jako např. na dobovém modelu HMS Victory z r. 1737:
http://collections.rmg.co.uk/mediaLib/660/media-660450/large.jpg
http://collections.rmg.co.uk/mediaLib/660/media-660453/large.jpg
Na modelu je stav, kdy byla kotva vytažena z vody a zvednuta do vodorovné polohy na úrovni paluby k zajištění pro plavbu. Kruhem na kotvě bylo provlečeno závěsné uvolňovací lano (tzv. stoper). Kladka kotevního kladkostroje s velkým hákem byla vyháknuta a zvednuta na krakorec a zajištěna provazy. Zajištění dříku kotvy ještě není dokončeno, lano kladkostroje přenosného výložníku je stále zaháknuto za dřík. Toto lano vede dozadu podél boku, přes kladku na palubu na vratidlo.
Naposledy upravil Kpt.KL dne 19 zář 2016, 16:56, celkově upraveno 1