Několik dalších odkazů pro seriózní zájemce o historii lodí, v souvislosti se zakončením planěk na přídi lodi:
Holandské velrybářské lodě z r. 1778
https://i.pinimg.com/originals/1b/5f/45/1b5f4591e5ce3ee54933a2b6e2392575.jpg
Další způsob zakončení příďových planěk obšívky je vidět na vynikající replice holandské jachty z 18. století (STATENJACHT UTRECHT), postavené podle dobových pramenů (plány, modely, vraky) - zde jsou dnové plaňky obšívky zakončeny pod úhlem proti bočním, hluboko pod čárou ponoru:
https://c1.staticflickr.com/5/4490/37654008651_2f9b29144e_o.jpg
A ještě pro zajímavost - zakončení příďových planěk obšívky pod úhlem proti bočnici (wale) používali také Benátčané. Také benátští lodní stavitelé používali obě metody.
Velká fregata (italsky fregata grossa) - loď třídy FAMA z r. 1784, dobový model:
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
http://i.imgur.com/LzwbYcs.jpg
stejná loď, modelářský plán:
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
http://i.imgur.com/nI7orqJ.png
plán dobového modelu z r. 1784: povšimněte si rovněž paluby na zádi - zaoblených planěk a tzv. hákování
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
http://i.imgur.com/cpM5M7H.jpg
o něco starší benátský dvojpalubník, cca polovina 18. stol.
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
http://www.unipd.it/esterni/visiteweb/italiano/imm/piccole/commissioni1.jpg
to Ondráš:
Pokud by Vám tyto technicko-historické odkazy a komentáře ve Vašem vláknu vadily, napište mi SZ a já to smažu.