Zde ukázka práce na U-552 1/48 z Belgie velká část ponorky je z plexy a moc dobře to nevypadá kolem trupu a pokud chce někdo vyřezat otvory skrz tak to na plexisklu půjde vidět lepší varianta je že: modelář do plexiskla udělá otvory dle libosti aby šel vidět interiér a zbytek plexy kolem bude nabarveno. takže využije leptané části které zpřesní otvory zaplavováků v trupu.
Zřejmě brzy vzniknou lepty také na model KILO 1/144 Trumpeter jelikož jsem se této ponorce věnoval a nastudoval detaily. ta stavebnice moc detailní není co se týká paluby a otvorů apod.
Konečně jsem dokončil svůj rest Návod na U-534 což je konverzní sada pro model U-505. Celý model se díky leptů předělá s typu IXC na IXC40. Ponorku která ale nedostala nikdy přední výkroj jak známe na U-190. Je to asi moje nejnáročnější práce z hlediska studie a kreslení této sady. Tato ponorka má jeden z nejzajímavějších příběhů jaké jsem kdy viděl, proto jsme se rozhodl pro tuto sadu. Ponorku dostal bombardér 2 dny před koncem války B-24. Ponorka klesla ke dnu a pár můžu uvízlo v předním úseku. Počkaly až se to celé zaplaví vodou a pak vyplavaly na hladinu cca 60m. Dva myslím pak umřely kvůli kesonové nemoci použily dýchací přístroj při vynoření. Tato ponorka byla vytažena ze dna a dána do Liverpoolu do muzea. Prostě příběh mě zaujal více než na ponorku U-505 kterou staví každý. http://www.vhu.cz/pribeh-ponorky-u-534-ktera-dnes-stoji-v-liverpoolu/ přikládám pák stránek z návodu, celý návod pak najdete zde http://rcsubs.cz/images/002.pdf Předělat typ IXC na IXC 40 vyžaduje také zakrýt některé ovory v trupu a jiné zase předělat ale není to nijak velký problém.
Přílohy
Naposledy upravil Oto Gerza dne 25 říj 2017, 10:45, celkově upraveno 2
Jo jak jsem to našel a má to být číslo ponorky dle návodu je to super. Ale jsem trochu neštastný s otvorů na věži. XXIII to měly co kus to jinaký systém otvorů. Trumpeter to nějak vzal a naznačil ale ty počty nebo řady a tvary na ponorky 2326 2322 2360 nesedí taky otvory na levé a pravé straně nebyl vždy symetrické a navíc otvory od Diesel výfuku byly myslím jen na pravé straně což na modelu je oboustranné. Taky dle fotek je evidentní že ponorka U-2322 kolem věže zábradlí neměla! byly tam větší otvory a v těch byl navařen drát pro uchycení jde to vidět na fotce bacha na to. Ty XXIII z většími otvory měli uvnitř nich přímo zábradlí a přes tyto otvory se šplhali nahoru a pak nebyly madla z přední části. Taky jedna XXIII s tou zaoblenou věží měla plexisklo a myslím, že je to verze s trumpeteru 05908 verze A. XXIII U-2360 určitě plexisklo neměla. Zajímavé je že ve schématu vom original zum model má 2360 věž zkoseno dopředu, ale na fotce to vypadá, že je v rovině celá a nemá to rozšíření dopředu.
Zde přikládám Přehled ponorek U-505 U-190 U-805 Konverze s U-190 U-516 Konverze s U-190 U-534 Konverze s U-505 Jinak ponorky od Revellu jsem skvěle povedené akorát na U-190 se kompletně minuly tvaru věže a model vůbec této verzi neodpovídá, pro model 05133 má daleko blíže ponorka U-805
Jelikož zahraniční modeláři jsou velcí spekulanti a je tam už více požadavku Musím udělat novou konverzí sadu na IXC Takže novou sadou bude možné velmi lehce předělat ponorku U-505 na jiný typ dřívější ponorky IXC s jednopatrovou věží zřejmě se bude jednat o U-166 nebo U-125 není to jisté pokud by měl někdo návrhy pište nebude problém to udělat 37 mm kanón se použije s revell pouze se vytiskne nový stojan děla + lepty kanon 105 mm už mám v nabídce to je taky v pohodě takže změním palubu a nutno dodat že i U-505 měla původně jednopatrovou věž a ta bude formou 3D tisku už to mám vymyšleno bude skoro hotová + lepty to bude naprosto dostačující zde jenom první náhledy o co jde....
Jinak ponorky, které mají stejnou řadu otvorů v trupu jako U-505 ukazuje 1 obrázek takže můžou vzniknout: U-68, U-125-131, U-153-158, U-503-512 ještě, ale prověřit typy věží atd.... Jiné Učka by se daly taky udělat ale musely by se na trupu nějaké otvory ubrat nebo přidat.