Nazdar přátelé, kolegové. Hlásím, že jsem opět zde. Tentokráte s megalomanským projektem zvaným jednoduše liazky. Jedná se samozřejmě o stavebnice LIAZ 100.47 od JMPK, které vždy nějak doupravím a doplním o nějaký ten návěs. Mám tu taky rozdělaný prototyp LIAZ 123.02.
Teď tedy něco k samotným soupravám.
První souprava bude tvořena kozlem a cisternovým návěsem CN 35. V podstatě se jedná o novinku JMPK. Stavebnice obsahuje haldu leptaných dílů a obrovskej arch obtisků v barvách Benziny, v kterých si ji postavím i já. Konečná podoba modelu by se měla držet základního barevného schématu, známého z dobových fotek. Úprav proto nebude tolik. Jen pootevřené dveře řidiče a nějaký ten rozvod vzduchu. Jinak souprava bude typu leštěnka, maximálně trošičku zaprášená.
Pro druhou soupravu jsem vybral návěs N 13 CH od MM Brno. Chtěl bych si ji postavit v barvách N.P. Mrazírny. Bohužel nemám dostatek fotografií, podle kterých bych se mohl s čistým svědomím řídit. Chtěl bych teda touhle cestou poprosit všechny archiváře, zda li by nevypátrali ve svých sbírkách fotky aut tohoto podniku. Moc by mi tím pomohli.
Třetí Liána potáhne "dvojhrb" BSS NS 2 (JMPK).Tu bych viděl přibližně jako pracanta (otloukánka) někde na skládce uhlí u teplárny, samozřejmě se zvednutejma korbama.
Čtvrtá Líza je přestavba na prototyp 123.02, což je třínápravová cisterna, také v barvách Benziny. U ní jsem vyrobil celou zadní část podvozku a lejtu zkrátil z výše uvedeného návěsu CN 35.
Všechno je to v různých fázích rozpracovanosti a celý projekt bude běh na hódně dlouhou trať. Už proto, že zárověň probíhá i rekonstrukce bytu, do něhož jsme se právě nastěhovali a opět mám rozdělaných i pár masterů. I tak se snad do cíle jednou dohrabu a do vánoc už by mohlo bejt něco hotovýho.