tak jak jsem slíbil v Třebové, dávám sem nový vlákno. Hanz mě na E-dayi ukecal a začal jsem dělat na jedný ze svých dvou dvanáctin, co mám v kitníku. Začal jsem dělat na Lotusu 49 (ta druhá dvanáctina je Lotus 49 B s tím vysokým křídlem a v barvách Gold leaf). Dodělat bych tenhle Lotus chtěl nejpozději do Proseku.
Lotus 49 je jedna z nejvýznamnějších formulí historie vůbec, co se týče konstrukce auta. Byla to první formule, která měla motor (mimochodem to byl Ford Cosworth V8 DFV 2999 ccm - motor tuším 16 dalších mistrů světa, protože se v podstatě přestal používat až začátkem 80. let). Formule byla dílem Colina Chapmana a Maurice Phillipea a jezdili s ní Graham Hill (mistr světa 1968) a Jim Clark. První závod, ve kterým se Lotus 49 objevil, bylo Holandsko a zažil vítěznou premiéru díky Jimu Clarkovi.
Musím říct, že mě trošku zarazilo množství děliček a občas i otřepů, který je a bude nutno začistit - až neuvěřitelný množství děliček je zejména na chromových dílech, jako přední a zdaní zavěšení apod. To bude práce to začistit.....
Na stavebnici je taky spousta historických nepřesností. Respektive je to tak, že všechny díly, co jsou ve stavebnici použitý, jsou historicky správně, ale nebyly použitý na verzích, který jsou v návodu. V návodu jsou verze pro Britskou GP a tuším Holandskou GP. Ty nepřesnosti, na který jsem zatím přišel, tak jsou kryt kokpitu (ve stavebnici je neprůhlednej, ale v Anglii i Holandsku jezdili s průhledným plexisklovým krytem), uchycení výfuků k motoru - taková ta "koza" z chromových trubek - (v Anglii tam vůbec nebyla, použili tam totiž na uchycení výfuků takový jednoduchý V-čka, na kterých jsou kola, kterýma provlíkli výfuky a v Holandsku to bylo buď to samý nebo jsou ty V-čka spojený překříženejma trubkama ohnutejma do oblouku) a pak taky startér nebo co to je na diferáku. V Anglii sice byl použitej, tak jak, je ve stavebnici, ale v Holandsku měl na desce jen dvě části (ve stvebnici jsou tři). Navíc pomocná konzole pro uchycení zadního zaěšení na motoru v barvě karoserie v reálu nebyla spojená, tak jak je ve stavebnici, ale byla rozdělená a mohla být i v ocelové nebo stříbrné barvě (ale i barva kroserie je dobře).
Takže pokud chce člověk dělat tuto formuli tak, aby aspoň trochu odpovídala historickým reáliím, tak musí stavět verzi z Francie (kde ani Jim Clark ani Graham Hill nedojeli) nebo tuším Německo, kde ale zase byl trošku jinej startér (opět se dvěma částma na desce).
Jestli budu stavět Lotus Jima Clarka nebo Grahama Hilla zatím ještě nevím, ale trošku se přikláním spíš ke Grahamu Hillovi (jednak totiž byl mistr s Lotusem 49 a pak má jako tuším jedinej jezdec Trojkorunu motorsportu - vítezství v Monaku - tady vyhrál 5x, přičemž naposledy v 60-ti letech, 500 mil Indianapolis a Le Mans).
S pozdravem
Elvis034
PS: Fotky motoru, částí kastle, co mám v surfu a základovce a konzole na uchycení výfuků dodám někdy tento týden.
V běhu:
Experiment
Lamborghini Aventador
Hotovo:
Ferrari 250 Testarossa, Modena, California, [url]488 spider[/url]; Lotus 79, 25, 49, 49B; Mclaren MP 4/4, Porsche 917 K, Velorexy Rothmans, JPS, Scarabeus, Marlboro, Mercedes W 125, Lamborghini Gallardo SE, Beanovo Mini [/url],
Experiment
Lamborghini Aventador
Hotovo:
Ferrari 250 Testarossa, Modena, California, [url]488 spider[/url]; Lotus 79, 25, 49, 49B; Mclaren MP 4/4, Porsche 917 K, Velorexy Rothmans, JPS, Scarabeus, Marlboro, Mercedes W 125, Lamborghini Gallardo SE, Beanovo Mini [/url],