Šialené množstvo používaných výkričníkov absolútne degraduje hodnotu tohto interpunkčného znamienka. Po troch kapitolách človek má dojem že autor tak násilne chce zdôrazniť príliš veľa vecí naraz, až sa tá jeho snaha stáva kontraproduktívnou a výkričník sa stáva menej ako bodkou.
Klobúk dole pred človekom ktorý má pravdepodobne viac ako 75 rokov ale čeština ktorú používa je povedal by som až primitívna. O niektorých odborných leteckých výrazoch ani nehovoriac. Tu by bol potrebný skúsený odborný korektor.
Ďalšia vec ktorá hneď udrie do očí je systém ( respektíve jeho absencia ) zoradenia kapitol. Nielen že nejdú chronologicky ( aj keď sa autor zásadne vyhýba dátumom až na pár výnimiek ) ale ani logicky. Je to ako pozerať nejaký psychedelický avantgardný film.
Tak či tak: kniha sa veľmi dobre číta a aj keď o autenticite niektorých príbehov dosť pochybujem, určite by nemala chýbať v knižnici nijakého leteckého nadšenca.
P.S.: Bol som upozornený šéfredaktorom jedného nemenovaného modelárskeho časopisu na význam slova "korepetitor" ktoré som použil miesto teraz už opraveného "korektor".
S toho jasne plynie že aj ja by som ho potreboval. Ale je tiež pravdou že niesom spisovateľ. ( možno práve preto )
Život je rad za sebou nasledujúcich provizórnych riešení.
Manfréd "Fredy" ŤUKOT
Manfréd "Fredy" ŤUKOT