Stránka 7 z 8

Re: První a poslední - diskuse

PříspěvekNapsal: sob lis 27, 2010 10:41 am
od ringlett
Jarek S. píše:
Raptor píše:Zpět však k tématu.Ono to vybombardování Vatikánu není pokus o zničení církve Protože zatčení podstatně lépe chráněného papeže nebyl možné s omezenými silami provést (osobně si myslím že k útoku na Vatikán by bylo vzhledem k jeho ostraze a skutečnosti že v této době se v něm stále ještě pohybovala řada žoldnéřů a fanatiků ochotných chránit papeže za každou cenu nutno nasadit nejméně prapor specialistů v plné parádě a za těžkých ztrát což je politicky nepřijatelné a technicky obtížně realizovatelné), jeví se použití bombardérů v rámci jednorázové útočné akce zcela uspokojivé (ideologicky si to zdůvodni jako předání papeže vyšší soudní instanci).

Hele ani přeoráni Vatikánu bombardery tam a zpátky ti nezaručí,že ti pak z ruin papež nezamáva..nehledě,že tohle by si do ty italie ani nedostal takovej svaz. To víš eště líp...ale pokud panáček chce si založit plantáž ve Vatikánu pruletem svazu skrz itálii,která jistě bude ještě k tomu mavat mávatkama..budiž.

tak jak je ten nálet popsaný, by se dle mého, asi s odřenýma ušima provézt dal. (vzlet z Jugošky, v přízemní výšce pod clonou radaru přes moře a Taloše, stejně zpět, doprovod nočními stíhači, ztráty by ale asi byly u Říma bázovali radarové F-86)

Re: První a poslední - diskuse

PříspěvekNapsal: sob lis 27, 2010 1:21 pm
od Raptor
Jarek S. píše:
Raptor píše:Zpět však k tématu.Ono to vybombardování Vatikánu není pokus o zničení církve Protože zatčení podstatně lépe chráněného papeže nebyl možné s omezenými silami provést (osobně si myslím že k útoku na Vatikán by bylo vzhledem k jeho ostraze a skutečnosti že v této době se v něm stále ještě pohybovala řada žoldnéřů a fanatiků ochotných chránit papeže za každou cenu nutno nasadit nejméně prapor specialistů v plné parádě a za těžkých ztrát což je politicky nepřijatelné a technicky obtížně realizovatelné), jeví se použití bombardérů v rámci jednorázové útočné akce zcela uspokojivé (ideologicky si to zdůvodni jako předání papeže vyšší soudní instanci).

Hele ani přeoráni Vatikánu bombardery tam a zpátky ti nezaručí,že ti pak z ruin papež nezamáva..nehledě,že tohle by si do ty italie ani nedostal takovej svaz. To víš eště líp...ale pokud panáček chce si založit plantáž ve Vatikánu pruletem svazu skrz itálii,která jistě bude ještě k tomu mavat mávatkama..budiž.


Nedostal?Tito nám dluží službičku a protože mu ji hodlám osladit dvacítkou nových letadel (zbrusu nové MiGy-19 po kterých by v roce 1958 v Evropě skočil každý s kouskem mozku v hlavě), vidím otázku krátkodobého pronájmu letiště v Pule jako pouhou formalitu.46.bombardovací letecká divize, tj 24.bolp, 25.bolp a 29.bolp jsou jednotky cvičené pro denní i noční bombardování, navíc s čerstvými zkušenostmi z Polska kde se noční nálety v malé výšce prováděly takže by to měly zvládnout.No a teď počítej se mnou.Jako první vzlétne diverzní skupina letky MiGů-17PF, které zamíří k Rimini, potom podle pobřeží na sever a u Benátek to otočí zpátky.Poletí dost vysoko tak, aby byly náležitě vidět a aby jim obrana věnovala náležitou pozornost - pokud na chvíli přetnou hranici italského vzdušného prostoru, bude to jedině dobře protože na sebe navážou nepřátelskou obranu v oblasti.Těsně za nimi poletí bombardéry po trase Pula-Pesato Fano-Rieti-Vatikán-Pescara-Pula (necelých 800km - to Il-28 i nabakovaný MiG-17 splivne jako nic) což jsou body s význačnými terénními charakteristikami, které by měly být dobře vidět na radarech, což spolu s navigačními radiomajáky, které tam v určenou dobu zapnou specialisté (poslední bude v autě v těsné blízkosti cíle) a které vyznačí celou trasu zaručí velmi přesné navedení letounů nad cíl.V proudu poletí 60 sekund před hlavním svazem skupina tří vybraných posádek, která těsně nad hranicí Říma nastoupá a podle radarového a vizuálního zamiření shodí nad Vatikán "stromečky" osvětlovacích flér (zejména z důvodu snahy nálet maximálně zkoncentrovat do jednoho místa bez toho aby bomby padaly kam nemají). Potom následuje útok první skupiny, tedy 24.bolp a 25.bolp, která zaútočí na cíl následovaná po 5 minutách 29.bolp, který už pouze s pomocí radarového záměru (vizuální se nepředpokládá protože cíl bude pod kouřem s požárů) shodí své bomby a otočí na Pescaru k návratu.Po celou dobu náletu, tedy po 5 minut bude cíl osvětlován osvětlovací skupinou.Tolik plán pro dobré počasí.V případě horšího počasí se v bodě oddělení osvětlovací skupiny zvedne celý svaz a pomocí radarového záměru provede z výšky 1000 metrů odbombardování „na slepo“ dle radaru.V obou případech nicméně bude na zemi cíl pozorován návodčím s dalekohledem a radiostanicí, který bude ve spojení s letouny a bude schopen případně korigovat bombardování.

Co se týče zajištění akce, vzhledem k faktu že i přes velkou snahu umístit trasu letu tak, aby se vyhnula radarovým stanicím to nebude stoprocentně možné, musí specialisté na zemi těsně před náletem napadnout a zničit radarové stanice v Avezzanu, Sezze, Fara in Sabina a v Braccianu, které tvoří radarové zajištění Říma. Jsou to stanice stojící mimo velké vojenské základny a nepředpokládám v bojeschopném stavu víc jak četu což je síla s níž jsme schopni si v tichosti poradit. Takže specialisté/výsadkáři vniknou dovnitř, do oken budov naháží fosforové granáty, které by měly zpacifikovat posádku a samotné radiolokátory vyřadí zničením obslužných stanic a anténních parabol (na to stačí klidně i ruční granáty, v lepším případě pár štanglí dynamitu či sofistikovanější výbušnina).Nicméně protože i tak nelze vyloučit zásah nepřítele (nejbližší základna italských radarových Sabrů v Římě na letišti Ciampino a potom ve Foggii kde sedí americké radarové Sabry) jež je omezen dlouhými hotovostními dobami (tehdy velmi benevolentních 15 minut v případě že posádky jsou podle našeho v hotovosti č.1 – u nás se z jedničky musí startovat do čtyř minut), je proud bombardérů po celou dobu úmyslně doprovázen dvěma letkami MiGů-17PF, které mají případnou opozici zlikvidovat (což bude dostačující protože pro scramble kompletní squadrony nebudou mít na letišti lidi, nanejvýš tak dva piloty). Případně sestřelené posádky budou mít rozkaz probít se na jedno z několika evakuačních míst kde je budou očekávat specialisté či rezidenti jejichž úkolem bude propašovat je buď na evakuační místo na pobřeží kam pro ně přijede loď nebo přímo na ambasádu odkud bude možné je zpět dostat pod diplomatickým krytím.V případě zajetí se očekává že každý letec splní svou povinnost danou přísahou.Pokud to možné nebude (zranění, selhávka, šok,…), bude učiněn pokus o násilnou záchranu zajatců.

Nicméně úspěch akce nelze zaručit ani takto neboť akce může být i přes veškerou snahu vyzraditelná (v rámci historie také ke splnění primárního úkolu nedojde protože vzlet svazu bude vyzrazen lidmi z biskupství v Pule a papeže se podaří tak tak evakuovat).Proto je o den později proveden druhý nálet na Castel Gandolfo, který jednak využije již vytvořená radarová okna ale zároveň stáhne nepřátelské stíhačky stranou do návnady jíž budou dvě letky MiGů-17PF jejichž úkolem bude vyprovokovat střet s italskými a americkými stíhačkami v prostoru Bari a Ancona a snažit se na sebe navázat nepřátelské síly, které se dostanou do vzduchu.Bombardéry doprovázené jednou letkou sedmnáctek, tentokrát poletí podle Jugoslávského pobřeží až ke Splitu kde se nad mořem otočí na Pescaru a přímým letem zamíří na palác v Castel Gandolfu, který budou bombardovat jednak klasickou směsí tříštivých a zápalných bomb a jednak (poslední nalétávající letka 29.bolp, který opět tvoří ocas formace) pomocí chemických bomb plněných směsí tabunu a somanu (všechny posádky z tohoto důvodu poletí v plné protichemické výstroji) který bude plně schopen zlikvidovat veškerou živou sílu nepřítele v cílové oblasti a konečně tak splnit zadaný úkol. Zpáteční let potom proběhne po stejné trase, tedy Pescara-Split-Pula přičemž trasa i cílová oblast budou opět značeny radiomajáky a voleny tak aby tvořily kontrastní terénní body pro radar.Mimo divezní akce stíhacích letounů proběhne i diverzní akce na zemi, konkrétně budou na několika místech v Římě zapáleny bloky bytových domů k jejichž hašení bude stažena většina záchranných a hasičských jednotek, které by jinak mohly zasahovat na Castel Gandolfu.Navíc bude učiněn pokus o sabotáž letiště Ciampino s ohledem na zničení zásob PHM a poškození letištní sítě RTZ natolik, aby se letiště stalo neprovozuschopným.

Re: První a poslední - diskuse

PříspěvekNapsal: sob lis 27, 2010 1:39 pm
od Wizard
A pokud bude Tito raději udržovat (řekněme) "dobré" vztahy se západem, které mu přinesou valuty, jak poletí?

Re: První a poslední - diskuse

PříspěvekNapsal: sob lis 27, 2010 1:54 pm
od Raptor
V RZ se předpokládá že Jugoslávie se bude chovat tak jak v reálu (renegát na obě strany) takže tato možnost nepadá do úvahy.Ostatně on to je jenom obyčejný kšeft - na týden si půjčíme letiště a co tam budeme dělat je naše věc.Tito bude štědře odměněn (mnohem víc než by si zasloužil) takže spokojenost na obou stranách...Ostatně Tito jako vládce toho slepence jímž Jugoslávie je nemá valný důvod katolíkům nějak stranit.

Nicméně nálet není jedinou možností jak něco takového provést.Je jen cestou nejmenšího odporu.

Re: První a poslední - diskuse

PříspěvekNapsal: ned kvě 15, 2011 7:07 am
od Raptor
Přesunuto na http://www.whatif.cz

Další pokračování budou zde:

První a poslední

Diskutovat lze buď pod článkem nebo zde, o aktualizacích budete informováni.

Re: První a poslední - diskuse

PříspěvekNapsal: stř srp 31, 2011 10:20 pm
od KOPAPAKA
Raptor píše:Další pokračování budou zde... ....o aktualizacích budete informováni.

A budou?

Po pravdě mě " PRVNÍ A POSLEDNÍ " opravdu zaujalo a nemůžu se dočkat pokračování.
O to víc, že jsem to při čtení ( staženo do mobilu ) netušil a najednou byl v půlce konec... :|

Re: První a poslední - diskuse

PříspěvekNapsal: stř srp 31, 2011 10:46 pm
od Raptor
Samozřejmě že budou :)

Pracuje se na nich nicméně to trvá protože se to dost komplikuje a chci to pouštět v trochu ucelených celcích...navíc jsme ještě stále u úvodu...

Zatím malá ochutnávka věcí příštích...


Kdyně, ČSSR

Jirsa stále očima sledoval Falkeho letoun. Ten pilot byl dobrý. MiG-15 sice obratností převyšoval a výkonově vyrovnával F-84F ale to nebylo rozhodující. Podstatný byl pilot a on musel uznat že jeho nepřítel je lepší než on sám. Lepší, zkušenější a vylétanější. On sám byl v leteckém boji poprvé, ale němec ne. Z každého jeho obratu bylo vidět že je to starý kozák s obrovskými zkušenostmi. O to větší nebezpečí však představoval. Jirsa mohl jen čekat na jeho chybu. A ta se mu naskytla ve chvíli kdy jej následoval do ostrého stoupání. Falke se chtěl pokusit o souvrat ale zapoměl že Jirsa, který se za něj spustil z výšky, má výhodu rychlosti. Ve chvíli kdy se tak Thunderstreak začal otáčet, Jirsovi stačila jen malá korekce vyšlápnutím směrovky…

MiG se otřásl, když tři kanony pod jeho přídí vyplivly krátkou dávku.Přes vlastní výhodu se ale Jirsa přece jen ukvapil. Zahájil palbu příliš brzy takže těžké granáty ráže 37mm s odlišnou balistikou Thunderstreak minuly. Lehčí granáty ráže 23mm však sedly přesně a Jirsa uviděl jak se na horní straně potahu pravého křídla zajiskřilo a dosud rovné plechy zbrázdilo několik puchýřů. Další dávka a tentokrát zásah těžkým granátem – bohužel pouze průbojným které byly v pásu založeny střídavě s výbušnými – který z křídla utrhnul celý panel potahu. Thunderstreak začal zpomalovat a sprškou z něj prýštila hydraulická kapalina a palivo které na překrytu těsně přimáčknutého MiGu vytvářely dešti podobné, avšak barevné, stružky.

Falkeho náraz zásahu překvapil. Nebyl připraven na střelbu – vždyť dosud nikdo ještě nevystřelil – a o to děsivější byl druhý náraz, který jej přesvědčil že nešlo o nějakou náhodnou srážku s ptákem. Očima rychle přelétl palubní desku z níž se na něj pod dvěma klesajícími manometry hydraulického tlaku zlověstně šklebila červená kontrolka jeho poklesu. Letoun, nyní poněkud tupější na křidélka začal táhnout doprava. Falke toho využil a s vysunutými brzdícími štíty Thunderstreak na malé rychlosti převedl do sudového výkrutu v němž jej rychlejší MiG předlétnul.

„Geier jedna všem. Dostal jsem to, mám v prdeli hydrauliku. Sundejte je!“

„Geier dva pro Geier jedna. Jsem za vámi, zpátky na základnu.“

Drechsler, kterého Falkeho prudký úhybný manévr odtrhnul z formace se obratem začal přibližovat zpět. Geier jedna na tom nebyl vůbec dobře. Zpod pravého křídla visela nezajištěná podvozková noha a v proudu vzduchu se líně pohupovala. Křídlo samotné v sobě mělo velkou díru a za ním se táhl tenký proužek unikajícího paliva. Dravec se třpytil o něco výš a obracel aby svou kořist dorazil. Zbylé tři letouny nebyly vidět…

…ale byly stále na obloze.MiG, pronásledovaný dvěma Thunderstreaky sklesal až téměř nad zem. Ačkoli nahoře měl Nývlt výhodu stoupavosti a manévru svého MiGu, zde byla výhoda na opačné straně a Krueger s Thrommlerem se na něj neustále dotahovali. Povzbuzeni Falkeho rozkazem na Nývlta okamžitě zahájili palbu a on mohl děkovat jen své šikovnosti že dosud nebyl zasažen. Musel uniknout. Přelétl Mrákov a u Spáňova uviděl svou šanci – příhradové stožáry vysokonapěťového vedení. Přitiskl MiG až téměř na zem a protáhnul se mezi sloupy.Dovolil si ohlédnout se a uviděl břicha obou Thunderstreaků jak se stoupáním vyhýbají překážce.Aspoň že tak.Krátce zvednul příď aby se dostal alespoň nad okolní stromy a začal ostře točit za nimi.Teď se snad karta obrátí…


Re: První a poslední - diskuse

PříspěvekNapsal: čtv zář 01, 2011 8:04 pm
od KOPAPAKA
Dík...

Re: První a poslední - diskuse

PříspěvekNapsal: pát pro 30, 2011 12:17 am
od Raptor
Po delší době doplněno další kratší pokračování...

http://www.whatif.cz/index.php/2011/12/ ... -posledni/

Re: První a poslední - diskuse

PříspěvekNapsal: pát pro 30, 2011 3:21 pm
od Pawlik
Opět skvělé, pane kolego... Děkuji!

Re: První a poslední - diskuse

PříspěvekNapsal: pát pro 30, 2011 9:59 pm
od Raptor
Není zač...pokračování snad teď už budou trochu rychleji...

Re: První a poslední - diskuse

PříspěvekNapsal: pát pro 30, 2011 10:17 pm
od Pawlik
To doufám, čekali jsme rok...
Osobně jsem fandil Dixovi, čekal jsem, že jako nováček bude mít prázdný pytel zkušeností ale plný pytel štěstí... Bohužel smůla.
Co takhle na ami SAR vrtulníky políčit náhodou se vyskytující jednotku taktického průzkumu, místo normálních bigošů? Trochu znám, strávil jsem tam dva roky... A jestli tehdy na někoho byl spoleh, tak na nás tedy jo. Pro emerické soudruhy by to mohlo být docela nepříjemné překvapení :grin:

Re: První a poslední - diskuse

PříspěvekNapsal: pát pro 30, 2011 10:23 pm
od Raptor
Bohužel, náraz na realitu bývá hodně tvrdý...a kor na tyhle tygry...

Co se týče toho "políčení", SAR byl stažen nicméně neboj se, na speciály a průzkum dojde i když ne v této "náhodné" podobě...ale to zatím nebudu předbíhat...podíváme se s nimi nicméně jak do bavor tak na šumavu (ne nutně s našimi).Každopádně o nemilá překvapení nebude nouze a to jak u nás tak v bavořích...

Re: První a poslední - diskuse

PříspěvekNapsal: pát pro 30, 2011 10:34 pm
od Pawlik
Trošku mi tam hlavně neseděl ten požár na palubě. Kerosin není Avgas, nehoří tak rychle. Ale v dýchači měl pravděpodobně čistý kyslík, kolem masky to jde ven a v zahermetizované kabině se to mohlo držet... No je to tvůj příběh, já bych mu šanci dal, aspoň na katapultáž. (Myslím Dixe)

Re: První a poslední - diskuse

PříspěvekNapsal: pát pro 30, 2011 10:44 pm
od Raptor
Tak on šanci měl - výbuch jej jen popálil a roztříštil překryt kabiny (pokud by k tomuto a obdobnému výbuchu skrz střelbou rozbitý hřbet nedošlo, letoun by explodoval celý).Pokud by zachoval chladnou hlavu a popaměti provedl nacvičené postupy tak měl stále možnost se z toho dostat (i když by asi zůstal slepý - ostatně podobné případy se zhusta děly i za WWII kdy se těžce popálení na padácích zachránili jen tím že udrželi nervy na uzdě a instinktivně vylezli z hořícího letounu nebo vyskočili ven).Za svou smrt si mohl sám protože zpanikařil.A co se týče kerosinu...tady se na něj (a na letecké palivo vůbec) jezdilo s fichtlama co pamatuju a dvakrát jsem viděl když ty výpary bouchly.Sice to nebylo s takovou ránou a efektem jako u klasického benzinu ale popálilo by tě to zcela spolehlivě a to bez ohledu na čistý kyslík...obecně jsou výpary mnohem nebezpečnější než samotná hořlavina - ostatně právě tímhle se regulují třeba výbuchy ve filmech - pokud chceš aby auto začalo hořet, natankuješ plnou nádrž, pokud ale chceš aby explodovalo s velkou ohnivou koulí tak v nádrži bude jen trocha paliva ale ta nádrž se musí zahřát aby došlo k jeho odpaření a vzniku výbušného aerosolu - což jde i v té vytápěné kabině, navíc s rozdílným tlakem oproti zemi...