Stránka 6 z 8

Re: První a poslední - diskuse

PříspěvekNapsal: 26 lis 2010, 21:11
od bubákx
Přepsat imatrikulaci letadla není problém.

Re: První a poslední - diskuse

PříspěvekNapsal: 26 lis 2010, 21:13
od Raptor
bubák píše:Přepsat imatrikulaci letadla není problém.


A samozřejmě nebude nikomu divné že z jediného letiště v republice z něhož můžou Tu-104 operovat odstartují těsně za sebou dvě Tu-104 s naprosto stejnou imatrikulací?Z toho jedna která se dost dlouho přestavovala?A i kdyby startovaly z rozdílných letišť, řídící určitě nepřehlédne skutečnost že má na radaru dvě letadla hlásící se stejnou imatrikulací a stejným IFF kódem...

Re: První a poslední - diskuse

PříspěvekNapsal: 26 lis 2010, 21:15
od Jarek S.
Raptor píše:
Jarek S. píše:jak sem psal,jedině fricek..tomu stačí specialně upravená pumovnice tzn,že ero by pobralo o něco méně cestujících a muselo by mít vokynko dole..pak už by zaleželo na bombmetčikoví zda se trefí ... a co vím plany na ten kram by se určitě někde našly..


Tak ve kbelích by se možná našel i ten funkční Fritz nicméně vzhledem k vytíženosti Tu-104 by asi bylo krajně podezřelé pokud by jedna vysublimovala na půl roku do opravy a to necelý rok po dodání...


To by zase tak velký problem nebyl..pokud chcešněco papežovi hodit do klína,tak klidně aji nasimuluješ nějakou havarii která by to odstavení zduvodnila..samo,že na vlastním letišti a ne někde v USA...a ještě to mužeš propagandisticky využít..když dejme tomu po návratu z papeženecké země se objeví bomba v šachtě která diky bohu kvuli konstrukční vadě exploduje až po přístáni misto za letu..a počítám,že po ty bitce nějaká ta kořistní vybušnina bude..

Re: První a poslední - diskuse

PříspěvekNapsal: 26 lis 2010, 21:16
od Fishbed-J
a že sme tenkrýt Tu-104 měli dlouho a hodně a jedna by ČSA nechyběla....

Re: První a poslední - diskuse

PříspěvekNapsal: 26 lis 2010, 21:23
od Raptor
Jarek S. píše:
Raptor píše:
Jarek S. píše:jak sem psal,jedině fricek..tomu stačí specialně upravená pumovnice tzn,že ero by pobralo o něco méně cestujících a muselo by mít vokynko dole..pak už by zaleželo na bombmetčikoví zda se trefí ... a co vím plany na ten kram by se určitě někde našly..


Tak ve kbelích by se možná našel i ten funkční Fritz nicméně vzhledem k vytíženosti Tu-104 by asi bylo krajně podezřelé pokud by jedna vysublimovala na půl roku do opravy a to necelý rok po dodání...


To by zase tak velký problem nebyl..pokud chcešněco papežovi hodit do klína,tak klidně aji nasimuluješ nějakou havarii která by to odstavení zduvodnila..samo,že na vlastním letišti a ne někde v USA...a ještě to mužeš propagandisticky využít..když dejme tomu po návratu z papeženecké země se objeví bomba v šachtě která diky bohu kvuli konstrukční vadě exploduje až po přístáni misto za letu..a počítám,že po ty bitce nějaká ta kořistní vybušnina bude..


Tak ona by se ani nemusela shánět kořistní trhavina protože třeba C4 se používala už za WWII a u nás určitě nějaká zůstala.Problém je v tom že pokud vyrobíš díru do letadla bombou tak můžeš mašinu na rok uzemnit protože než to všechno polepíš zpátky, zrektifikuješ, zniveluješ, vyzkoušíš,...tak rok uteče jak voda...Navíc mám zlej dojem že tenkrát už platila dohoda že závěrečné prohlídky letounu před připuštěním do mezinárodního provozu asistovala komise ICAO a té by asi změna určení a vnitřního zařízení letounu neunikla.Tím potom nastává řada poměrně komplikovanějších otázek...

Nicméně to už by bylo tak jako tak jednodušší jako nosič Fritze využít Il-28, která by sama pronikla do vzdušného prostoru Itálie a provedla bombardování.Bohužel, to by bylo možné jen v noci a přesnost je v takovém případě velmi sporná...

Re: První a poslední - diskuse

PříspěvekNapsal: 26 lis 2010, 21:30
od Jarek S.
Raptor píše:
Nicméně to už by bylo tak jako tak jednodušší jako nosič Fritze využít Il-28, která by sama pronikla do vzdušného prostoru Itálie a provedla bombardování.Bohužel, to by bylo možné jen v noci a přesnost je v takovém případě velmi sporná...

Pokud identifikuje objekt..tak přesnost už není problem..

Re: První a poslední - diskuse

PříspěvekNapsal: 26 lis 2010, 21:32
od Raptor
Jarek S. píše:
Raptor píše:
Nicméně to už by bylo tak jako tak jednodušší jako nosič Fritze využít Il-28, která by sama pronikla do vzdušného prostoru Itálie a provedla bombardování.Bohužel, to by bylo možné jen v noci a přesnost je v takovém případě velmi sporná...

Pokud identifikuje objekt..tak přesnost už není problem..


Přesnost není problém?V noci, nad neznámým terénem, v minimální výšce a v rychlosti téměř dvojnásobné než na jakou je Fritz konstruován musí identifikovat a trefit jediné okno o rozměru maximálně 3x3 metry?To zní spíš jako zbožné přání...

Re: První a poslední - diskuse

PříspěvekNapsal: 26 lis 2010, 21:34
od ujík
Já bych tam poslal B-50 :-D , fricky má tři a pokud by se netrefila ani s jedním, tak má ještě jednu pětitunu. :-D

Re: První a poslední - diskuse

PříspěvekNapsal: 26 lis 2010, 21:39
od Jarek S.
Raptor píše:
Jarek S. píše:
Raptor píše:
Nicméně to už by bylo tak jako tak jednodušší jako nosič Fritze využít Il-28, která by sama pronikla do vzdušného prostoru Itálie a provedla bombardování.Bohužel, to by bylo možné jen v noci a přesnost je v takovém případě velmi sporná...

Pokud identifikuje objekt..tak přesnost už není problem..


Přesnost není problém?V noci, nad neznámým terénem, v minimální výšce a v rychlosti téměř dvojnásobné než na jakou je Fritz konstruován musí identifikovat a trefit jediné okno o rozměru maximálně 3x3 metry?To zní spíš jako zbožné přání...

Tak a teď sem nepochopil tebe... ta puma se řídi až do dopadu...takže jak sem psal..pokud identifikuje objek...myslíš,že tam budou mít zatemnění a pudou to házet bez požádneho brifingu..popřípadě treningu na makety????? A po dobu shozu není problem snad letět pomaleji..a že by tu pumu neviděl to bych se nebal..

Re: První a poslední - diskuse

PříspěvekNapsal: 26 lis 2010, 21:46
od bubákx
Raptor píše:
Přesnost není problém?V noci, nad neznámým terénem, v minimální výšce a v rychlosti téměř dvojnásobné než na jakou je Fritz konstruován musí identifikovat a trefit jediné okno o rozměru maximálně 3x3 metry?To zní spíš jako zbožné přání...


Najít v Římě kopuli Sv. Petra není zas takový problém. Pokoje papeže jsou prý v budově hned vedle baziliky. Piloti by se to určitě učili na modelu

EDIT: Jarek to napsal dříve

Re: První a poslední - diskuse

PříspěvekNapsal: 26 lis 2010, 22:03
od Raptor
Tak to že se budou učit na modelu je snad jasné stejně jako že celý nálet bude nacvičován.Zásadní problém je v tom že na identifikaci cíle bude poměrně dost omezený čas (co myslíte, jak dlouho bude taliánům trvat než zjistí že jim nad hlavním městem krouží neznámý letoun nalepený na zemi a pošlou tam stíhačky?s doprovodem nepočítejme, je to přece tajná mise) a hlavně, nezapomínejte, že celý nálet bude probíhat v nočních podmínkách (kde je zaručeno že bude naprosto ideální viditelnost?že tam nebude opar?že nad cílem neudou mraky?) takže podstatně pravděpodobnější než vizuální zaměření bude bombardování podle radaru - a to je kámen úrazu protože tohle Fritze neinteresujet.A i kdyby jste skutečně to dané okno našli a skutečně by jste zpomalili na rychlost vhodnou k odbombardování a odpálili střelu, tak nastane poměrně nemilá věc - odbržděný letoun zvedne čumák a uvidíte prd protože na cíl budete z prostoru letovoda koukat tak tak...Mimochodem, pokud si vzpomínám tak sledování Fritze bylo podle kouřové stopy za střelou - jaká bude její viditelnost v nočních podmínkách?

Re: První a poslední - diskuse

PříspěvekNapsal: 26 lis 2010, 22:06
od Jarek S.
Raptor píše:Tak to že se budou učit na modelu je snad jasné stejně jako že celý nálet bude nacvičován.Zásadní problém je v tom že na identifikaci cíle bude poměrně dost omezený čas (co myslíte, jak dlouho bude taliánům trvat než zjistí že jim nad hlavním městem krouží neznámý letoun nalepený na zemi a pošlou tam stíhačky?s doprovodem nepočítejme, je to přece tajná mise) a hlavně, nezapomínejte, že celý nálet bude probíhat v nočních podmínkách (kde je zaručeno že bude naprosto ideální viditelnost?že tam nebude opar?že nad cílem neudou mraky?) takže podstatně pravděpodobnější než vizuální zaměření bude bombardování podle radaru - a to je kámen úrazu protože tohle Fritze neinteresujet.A i kdyby jste skutečně to dané okno našli a skutečně by jste zpomalili na rychlost vhodnou k odbombardování a odpálili střelu, tak nastane poměrně nemilá věc - odbržděný letoun zvedne čumák a uvidíte prd protože na cíl budete z prostoru letovoda koukat tak tak...Mimochodem, pokud si vzpomínám tak sledování Fritze bylo podle kouřové stopy za střelou - jaká bude její viditelnost v nočních podmínkách?

Ja měl za to,že osvětlene město je mnohdy vidět lépe jak za dne
ve dne kouř v noci světýlko..
a když cil dokazali za II světové najít přesně i za uplnýho zatemnění...tak osvětlena budova..

Re: První a poslední - diskuse

PříspěvekNapsal: 26 lis 2010, 22:10
od Raptor
Jarek S. píše:
Raptor píše:Tak to že se budou učit na modelu je snad jasné stejně jako že celý nálet bude nacvičován.Zásadní problém je v tom že na identifikaci cíle bude poměrně dost omezený čas (co myslíte, jak dlouho bude taliánům trvat než zjistí že jim nad hlavním městem krouží neznámý letoun nalepený na zemi a pošlou tam stíhačky?s doprovodem nepočítejme, je to přece tajná mise) a hlavně, nezapomínejte, že celý nálet bude probíhat v nočních podmínkách (kde je zaručeno že bude naprosto ideální viditelnost?že tam nebude opar?že nad cílem neudou mraky?) takže podstatně pravděpodobnější než vizuální zaměření bude bombardování podle radaru - a to je kámen úrazu protože tohle Fritze neinteresujet.A i kdyby jste skutečně to dané okno našli a skutečně by jste zpomalili na rychlost vhodnou k odbombardování a odpálili střelu, tak nastane poměrně nemilá věc - odbržděný letoun zvedne čumák a uvidíte prd protože na cíl budete z prostoru letovoda koukat tak tak...Mimochodem, pokud si vzpomínám tak sledování Fritze bylo podle kouřové stopy za střelou - jaká bude její viditelnost v nočních podmínkách?

Ja měl za to,že osvětlene město je mnohdy vidět lépe jak za dne
ve dne kouř v noci světýlko..
a když cil dokazali za II světové najít přesně i za uplnýho zatemnění...tak osvětlena budova..


Mícháš jablka s hruškama.Za války skutečně dokázali najít i zcela zatemělý cíl jenže rozhodně ne bodový cíl s metrovou přesností(jistě, můžeš tu budovu trefit na druhé straně ale to papeže nezabije) a průměrná úspěšnost byla kolem padesáti procent.Ty budeš mít jedinou ránu a musíš se trefit naprosto přesně což ti fritz nezaručí.Prostě se mi to nezdá proveditelné s dostatečnou jistotou na to aby jsi takovou akci mohl organizovat s vysokou pravděpodobností úspěchu.Na to je to příliš velký politický i vojenský hazard.

Re: První a poslední - diskuse

PříspěvekNapsal: 27 lis 2010, 04:38
od Jarek S.
Raptor píše:Zpět však k tématu.Ono to vybombardování Vatikánu není pokus o zničení církve Protože zatčení podstatně lépe chráněného papeže nebyl možné s omezenými silami provést (osobně si myslím že k útoku na Vatikán by bylo vzhledem k jeho ostraze a skutečnosti že v této době se v něm stále ještě pohybovala řada žoldnéřů a fanatiků ochotných chránit papeže za každou cenu nutno nasadit nejméně prapor specialistů v plné parádě a za těžkých ztrát což je politicky nepřijatelné a technicky obtížně realizovatelné), jeví se použití bombardérů v rámci jednorázové útočné akce zcela uspokojivé (ideologicky si to zdůvodni jako předání papeže vyšší soudní instanci).

Hele ani přeoráni Vatikánu bombardery tam a zpátky ti nezaručí,že ti pak z ruin papež nezamáva..nehledě,že tohle by si do ty italie ani nedostal takovej svaz. To víš eště líp...ale pokud panáček chce si založit plantáž ve Vatikánu pruletem svazu skrz itálii,která jistě bude ještě k tomu mavat mávatkama..budiž.

Re: První a poslední - diskuse

PříspěvekNapsal: 27 lis 2010, 10:37
od ringlett
Raptor píše:
Jarek S. píše:
Raptor píše:Tak to že se budou učit na modelu je snad jasné stejně jako že celý nálet bude nacvičován.Zásadní problém je v tom že na identifikaci cíle bude poměrně dost omezený čas (co myslíte, jak dlouho bude taliánům trvat než zjistí že jim nad hlavním městem krouží neznámý letoun nalepený na zemi a pošlou tam stíhačky?s doprovodem nepočítejme, je to přece tajná mise) a hlavně, nezapomínejte, že celý nálet bude probíhat v nočních podmínkách (kde je zaručeno že bude naprosto ideální viditelnost?že tam nebude opar?že nad cílem neudou mraky?) takže podstatně pravděpodobnější než vizuální zaměření bude bombardování podle radaru - a to je kámen úrazu protože tohle Fritze neinteresujet.A i kdyby jste skutečně to dané okno našli a skutečně by jste zpomalili na rychlost vhodnou k odbombardování a odpálili střelu, tak nastane poměrně nemilá věc - odbržděný letoun zvedne čumák a uvidíte prd protože na cíl budete z prostoru letovoda koukat tak tak...Mimochodem, pokud si vzpomínám tak sledování Fritze bylo podle kouřové stopy za střelou - jaká bude její viditelnost v nočních podmínkách?

Ja měl za to,že osvětlene město je mnohdy vidět lépe jak za dne
ve dne kouř v noci světýlko..
a když cil dokazali za II světové najít přesně i za uplnýho zatemnění...tak osvětlena budova..


Mícháš jablka s hruškama.Za války skutečně dokázali najít i zcela zatemělý cíl jenže rozhodně ne bodový cíl s metrovou přesností(jistě, můžeš tu budovu trefit na druhé straně ale to papeže nezabije) a průměrná úspěšnost byla kolem padesáti procent.Ty budeš mít jedinou ránu a musíš se trefit naprosto přesně což ti fritz nezaručí.Prostě se mi to nezdá proveditelné s dostatečnou jistotou na to aby jsi takovou akci mohl organizovat s vysokou pravděpodobností úspěchu.Na to je to příliš velký politický i vojenský hazard.


A.) navádění Fritze bylo dvou typů, operačně se používalo ale jen jedno. První v praxi nepoužívaný typ navádění byla televizní kamera (jo tohle už tenkrát v Německu uměli, televize tam vysílala od 37 ...). Operačně bylo použito levnější a v té době spolehlivější navádění bomby pomocí magnéziových světlic v její ocasní části.

B.) použití v noci nebylo konstruktéry vůbec předpokládáno, Fritz byl určen primárně pro ničení lodí, sice loď se dá sledovat i za noci podle zvířené vody, ale to jde jen od určité velikosti a rychlosti lodi.

Co jsem někde četl největší dosažená přesnost byla asi 20 metrů (to na normální loď bohatě stačí) u nasazení proti válečným lodím už byl nutný přímý zásah. Vím o několika válečných lodích zasažených Frickem, potopila se z nich jedna, na lodě vždy útočilo několik letounů. Poškození však vždy způsobil jen jediný zásah.

Fricek se po válce zkoušel i u nás, včetně ostrého bombardování z He-111. Nevyužíval protože až do příchodu Il-28 ho u nás nemělo, z různých důvodů, co nosit. Po příchodu 28 se nepoužíval taky protože jednak už žádný nasazení schopný nebyl, ale rozsah rychlostí 28 pro jeho použití nevyhovoval a o nákupu Tu-16 se neuvažovalo, i ta by ale byla moc rychlá.

Fritz-X ve Kbelích je funkčí (kdysi), delaborovaná puma právě z poválečných zkoušek v našem letectvu.