Stránka 15 z 17

Re: Cizinci v Československém letectvu - diskuze

PříspěvekNapsal: 09 úno 2010, 20:42
od ujík
Nic není vidět :x

Re: Cizinci v Československém letectvu - diskuze

PříspěvekNapsal: 09 úno 2010, 20:56
od Kubouš
Tak to už je posedlost. Já tam teda nic extra nevidim, holt proti tomu hranatýmu zázraku imunní. Ovšem takový Lamborghini Reventón, to je jiný kafčo :P
Už dost OT.

Re: Cizinci v Československém letectvu - diskuze

PříspěvekNapsal: 09 úno 2010, 21:02
od ujík
Thude, vzbuď se :shock: , jestli ti tohle připomíná Raptora, tak si zajdi na oční :roll: . Ale já nechtěl obrázek z netu, chtěl jsem skutečnou fotku z domu :lol: .

Re: Cizinci v Československém letectvu - diskuze

PříspěvekNapsal: 09 úno 2010, 22:09
od El Thud
Tož ale tam nic jiného neuvidíš... Klidně udělám zejtra fotku :) Dokonce jsem našel i raptoří monitor ale u nás se nedá koupit :(
Prosím - jedno italské kapučino Tonino Lamborghini Reventón ;)

Re: Cizinci v Československém letectvu - diskuze

PříspěvekNapsal: 09 úno 2010, 22:19
od Rostislav Axmann
Thude...ty jsi sic asi ..... ale takhle dobře sem se nezasmál už dlouho... :grin: :grin: :grin: tahle bedna že evokuje raptora :grin: :grin: :grin:

PS: kdy skončí tvé "jsem zde jen na chvíli", chvíle už uběhla, a furt tu strašíš :evil:

Edit: vidím že thud už opravil, tak jen at zasmějete taktéž
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Re: Cizinci v Československém letectvu - diskuze

PříspěvekNapsal: 09 úno 2010, 22:21
od El Thud
No vzdáleně jo :) Prostě kombinace oblých a ostrých přechodů, síťované otvory... Plus bočnice dozadu je jakoby vypouklá. Mě to prostě připomíná prvky stealth letadel, proto jsem si taky tu bendu koupil... Ale radši se podívejte na ty povídky, jsme OT...

Re: Cizinci v Československém letectvu - diskuze

PříspěvekNapsal: 09 úno 2010, 22:23
od Kubouš
Amen, případné pokračování prosim na dvoreček.

Re: Cizinci v Československém letectvu - diskuze

PříspěvekNapsal: 10 úno 2010, 00:05
od Anton
Pan Ovčák nás obdařil další dávkou grafomanie.., takže si to přeberme znovu. What-if znamená použít reálné historické kulisy pro nasměrování toku vývoje světa do jiných kolejí.

Obvykle se očekává důkladná znalost reálií světa, se kterým je pracováno a autor může avšak obvykle nemusí popřávat přízni některé z alternativy se účastnících stran.

Jako obvykle je to Ovčákovo "cliché" o "bad commies" a "hodných demokratech".., budiž, víme,co od něj můžeme čekat, nicméně nedostatky jiné jsou spíše hloupé, než jen zarážející..

Ví např. Mr. Ovčák, že práva jeho hrdina nemůže skousnout za tři roky, ani kdyby dnes studoval v Plzni, natožpak v Oesterreich, kde se o "Böhmische Ordnung" nedá mluvit dodnes , natožpak po i nakrásně prohrané válce.., to za prvé.

Za druhé.., případy úletů z jedné na druhou stranu jsou za 2.sv. války známy ( Sověti na východě, Němci k Angličanům..) jak se k možnostem bojů přeběhlíků stavějí různé bojující země je známo, různě, avšak v případě Britů je to nanejvýš nepravděpodobné..

Trapné pokusy o zviditelnění devítkového chcípáčka vůči takovým brusům (Rusům..:-) ) jako je IL-10 či Jak-9P nebudu vůůbec komentovat, to je prostě, jak by řekl Mr. Tango "chutzpah".. :?

Stalo se nakonec to, čeho jsem se nejvíc obával, Ovčák po sešupu z modelforového mainstreamu skončil, tam kde skončil.., a my taky!! :agrh:


Anton.

Re: Cizinci v Československém letectvu - diskuze

PříspěvekNapsal: 10 úno 2010, 00:11
od bubákx
Jestliže Mänwirthovi zemřel otec a vychovávala ho matka tak byl jen polosirotek ne? Alespoň podle Lotranda a Zubejdy.

Re: Cizinci v Československém letectvu - diskuze

PříspěvekNapsal: 10 úno 2010, 01:03
od El Thud
To maj pravdu... Byl to polosirotek.

Snažil jsem se vycházet z teorie že zde vzniklo něco jako cizinecká legie pilotů (v podstatě jsem navázal na what-if story z WW-II. Co třeba ta švédka na Tajfunu ?)...
Dobře - tak rodinné poměry upravím. Z právníka bude obchodník. Na obchodníka se dá vystudovat za tři roky ne ?

Chtěl jsem se držet reálného základu. Proto jsem vycházel z tehdejší výzbroje kterou mělo čs. letectvo k dispozici. Pokud mělo Spitfiry IXe, tak já s tím nic nenadělám... Leda že bych se tedy odchýlil od reality a obdaroval čs. letectvo MK. 22...

Nezapomínejte že Mk. IX byla nejrozšířenější verze Spitfiru a zůčastnila se s vyjímkou Koreje všech významějších konfliktů přelomu 40.a 50.let. Vycházel jsem přitom z bojů v Izraeli nebo chcete li Palestině. Je to trochu paradox- 4x20mm není + 2x0.50cal není zrovna slabá výzbroj. V pohodě stačí k rozšmelcování "heavyho"a zde se bavíme o střetu s de facto lehkým bombardérem, i když silně obrněným. Budiž, je li to nerealistické upravím to na tři sestřely Il-10 nikoliv za jeden let ale jeden den.

Mě je britská kokarda a americká stars & bars srdcem bližší nežli rudá hvězda. Proto jsou moje povídky jaké jsou. Vždyť je nemusíte číst.

Co se týče přeletu, je li to unreal tak to překopu... No problemo...

Re: Cizinci v Československém letectvu - diskuze

PříspěvekNapsal: 10 úno 2010, 06:38
od ujík
El Thud píše: Proto jsem vycházel z tehdejší výzbroje kterou mělo čs. letectvo k dispozici. Pokud mělo Spitfiry IXe, tak já s tím nic nenadělám........ Je to trochu paradox- 4x20mm není + 2x0.50cal není zrovna slabá výzbroj. V pohodě stačí k rozšmelcování "heavyho"a zde se bavíme o střetu s de facto lehkým bombardérem, i když silně obrněným.

Československé Mk.IXE nikdy neměly 4 x 20 mm + 2 x 12,5 mm, ale jenom 2 x 20 mm + 2 x 12,7 mm a upřímně s tím sundat tři kombajny najednou, tak pilot je kouzelník. Viděl jsi někde, jak vypadá pancéřová vana kombajnu? Doporučuju třeba Vyškov.

Re: Cizinci v Československém letectvu - diskuze

PříspěvekNapsal: 10 úno 2010, 07:18
od ringlett
ujík píše:
El Thud píše: Proto jsem vycházel z tehdejší výzbroje kterou mělo čs. letectvo k dispozici. Pokud mělo Spitfiry IXe, tak já s tím nic nenadělám........ Je to trochu paradox- 4x20mm není + 2x0.50cal není zrovna slabá výzbroj. V pohodě stačí k rozšmelcování "heavyho"a zde se bavíme o střetu s de facto lehkým bombardérem, i když silně obrněným.

Československé Mk.IXE nikdy neměly 4 x 20 mm + 2 x 12,5 mm, ale jenom 2 x 20 mm + 2 x 12,7 mm a upřímně s tím sundat tři kombajny najednou, tak pilot je kouzelník. Viděl jsi někde, jak vypadá pancéřová vana kombajnu? Doporučuju třeba Vyškov.


tohle už jsem mu psal bohužel je dřevo ...

Re: Cizinci v Československém letectvu - diskuze

PříspěvekNapsal: 10 úno 2010, 07:29
od Fishbed-J
Thude....projdi si nejdřív TTD ilů, jejich technický popis, a něco málo bojových zkušeností než začneš pouštět takový bludy - Lehký bombardér?? To je jen velmi težko - vždy byl klasifikován jako bitevník. Jak dvojka tak desítka byla, narozdíl od "heavies", konstruována tak aby odolávala těžké protiletecké palbě. (jak pozemní tak vzdušné) Nechci tím samozřejmě říct že byla nesestřelitelná, jen to nebylo extra lehké. Fakt si srovnej ty TTD - u země, při tak malém rozdílu maximálních rychlostí by měl palubní střelec Ilu značně ulehčenou práci.....chce to přemýšlet...
Co se týče tvého vysvětlení/ doplnění sestřelů FW-190 - nevím úplně přesně jak angličané uznávali sestřely, ale z toho jak je to popsané by byl pilot rád kdyby mu uznali tři, zbytek možná poškození (dopady, padáky, svědci, záznamy z fotokulometu - na to se hrálo) v tom byl tušim rozdíl s amíkama....těm uznali poškozený éro jako sestřelený, neporovnávali se svědectví střelců, a tak mívali jedno éro zapsaný jako sestřel třeba tři střelci a tak....

Re: Cizinci v Československém letectvu - diskuze

PříspěvekNapsal: 10 úno 2010, 08:47
od Olda Homola
Anton píše:Trapné pokusy o zviditelnění devítkového chcípáčka vůči takovým brusům (Rusům..:-) ) jako je IL-10 či Jak-9P nebudu vůůbec komentovat, to je prostě, jak by řekl Mr. Tango "chutzpah".. :?
Anton.


Mno, kolego, "devítku" jako chcípáčka bych rozhodně nehodnotil...sami rusové si jej podrželi ještě do půli padesátých let, protože vysoce cenili jejich výkony ve vyšších a vysokých letových hladinách (kde, přiznejme si to, jejich vlastní konstrukce, ať motoru či draku, měly jisté nedostatky)
A poslední série Spitů IX s přetlakováním 25lb na čtvereční palec už byly pěkný žihadla...
Na Jaka 9P s jeho známými pevnostními problémy bych v manévrovém boji moc nesázel..
A propos, když už jsme u těch Spitů á la chcípáčků - poslední fotoverze verze, Mk.XIX, byla schopna čelit prvním proudovým letounům a, řízena zkušeným pilotem, odolat i MiG-15 a F-86!!

Re: Cizinci v Československém letectvu - diskuze

PříspěvekNapsal: 10 úno 2010, 09:42
od El Thud
Už jsem to předělal, k příběhu z druhé světové jsem přidal "svědectvi archivu", upravil rodinnou story pilota (už to není přelétnuvší člen Luftwaffe ale pouze český Němec), z právník Wünscheho sem udělal obchodníka, Spitfira nahradil Venomem...je toho dost...