ČTK, 1.4.2008
Po několika silvestrovských a novoročních incidentech v Afgánistánu, kdy byla k dispozici technika, ale našim partnerům se nedostávalo pilotů (protože slavili s našimi bojovníky a slivovice působí účiněji než anthrax), bylo rozhodnuto o zaškolení našich specialistů na techniku spojenců. Jako pilotní projekt byl vybrán AH-64, který jsme dostali (včetně bezplatného servisu na základnách USA v Německu) výměnou za guntrucky z nejmenované severomoravské automobilky (výměna proběhla v oblíbeném poměru 1:2, zase v tom měl prsty Kalousek).
Výhodná cena se však ukázala časem jako záminka k tlaku na naše papaláše k výměně Hindů za Apače. Došlo k očekávané korupci napříč poblitickým spektrem a celému běsnění udělal přítrž až velitel vrtulníkového vojska, který všem zúčastněným s velkým rozběhem nakopal prdel a pod dohledem armády byly vypsány předčasné volby.
Přesto se však původní nápad ujal, Apache nám zůstal a stal se základem cvičné kombinované letky (prozatím je známa existence typů UH-1, UH-60, F-16, F-18 a Harier), ale to je již jiná pohádka...