Stránka 1 z 3

L-39C a ZA, Košice 1984

PříspěvekNapsal: 01 dub 2010, 17:13
od DUNDR
Tak po gripenech trochu nostalgie.Budou to dva Albíci od Eduardů v podobě z roku 1984, kdy jsem na nich brázdil vzduch na dalekém východě.Céčko bude krabička, pouze jsem udělal vnitřek stupaček pro.ZA dostane od CMK šachty,výškovky a klapky.
Eduard to pojal jako kit " universál ", takže C a ZA výlisky jsou totožné.No budou to jen vitriňáčky, takže budu opravovat pouze ty nejviditelnější chybičky.
Začal jsem barvením sací kanálů žlutým eloxem /směsí stříbrné a žluté/ a kompresoru s turbínou.Ty jsou obě dvě zcela vymyšleny, 1. stupeň kompresoru má pěkně znázorněny palivové kolektory / ta forsáž Albíkovi opravdu chybí /.To co přebývá na kompresoru zase chybí u turbíny.Kokpitu dominují pěkně naryté " tapecírunky ", ty ale ve skutečnosti nejsou skoro vidět.
Na palubní desky jsem použil přiložených obtisků, které se mi zdají postačující.Sice výstražná a informační tabla svítí pouze " zeleně ", ve skutečnosti levá tabla mají pouze červenou barvu.Nevím proč Eduardi na svých dekálech i leptech mají vždy vše rozsvíceno, na obrazovkách radarů nejlépe šest cílů a MFD zahlceny informacemi.

Re: L-39C a ZA, Košice 1984

PříspěvekNapsal: 02 dub 2010, 08:41
od DUNDR
Tak jsem slepil křídla.U Céčka je třeba zatmelit obdélníkové krytky zbraní na horní ploše křídla a zespodu zbrousit boule na krytech hlavních podvozků. U ZÁčka je třeba zatmelit na horním pravém křídle oválnou krytku od kompasu a krytku zbraní na levém křídle / Eduard je udělal na obou křídlech /.

Re: L-39C a ZA, Košice 1984

PříspěvekNapsal: 06 dub 2010, 16:36
od Tomáš Macourek
Milane, podle Tebe budu dělat modely. Takhle podrobně zkoumat předlohy... a to je teprve začátek. Držím palce do stavby. :foto:

Re: L-39C a ZA, Košice 1984

PříspěvekNapsal: 29 dub 2010, 11:43
od motas
Tesim sa na stavbu a hlavne dufam ze uvidim dake fotky predlohy...z tohoto obdobia by som si albikov rad postavil aj ja aj ked v roku 1984 som sa ja prehanal asi tak maximalne v oranzovej tatre plastovej u babky na dvore :D:D:D

Re: L-39C a ZA, Košice 1984

PříspěvekNapsal: 29 dub 2010, 15:57
od Kubouš
Díky za inspiraci, tady budu čerpat =D> Ohledně tmelení/broušení krytek a boulí, jak je na tom křídlo ZO, je stejný jako ZA? Mohl bys kdyžtak prosím na fotkách zvýraznit ty přebytečný krytky u jednotlivých verzí (třeba zakroužkovat v malování) [-o< ?

Re: L-39C a ZA, Košice 1984

PříspěvekNapsal: 04 kvě 2010, 19:44
od DUNDR
Díky za připomínky, budu sem dávat fotky, hlavně pro další modeláře.Teď jsem bohužel 3 týdny na Flying Rhino, takže asi budu pokračovat až v červnu.Na cvičení přilétly L-39ZA z Litvy a ZA a C ze Slovenska.Až bude čas tam přidám či oparvím ty fotky s úpravami.

Re: L-39C a ZA, Košice 1984

PříspěvekNapsal: 04 kvě 2010, 21:01
od Kubouš
Super [-o< však já se k těm svým Albíkům taky dohrabu nejdřív v létě, teda aspoň doufám :lol: ](*,)

Re: L-39C a ZA, Košice 1984

PříspěvekNapsal: 06 kvě 2010, 08:36
od bolter
Teším sa na stavbu :D Mohol by si, keď už máš v stavbe pauzičku, prihadzovať aspoň fotky z Flying Rhina, nech si trošku poslintám. Mimochodom, svojho zatial posledného Eduardieho albíka (modernizovaného) som robil pre pilota našich slovenských L-39, ktorý lieta tento rok tiež na Flying Rhine v Náměšti. viewtopic.php?f=6&t=31419 Držím palce pri stavbe

Re: L-39C a ZA, Košice 1984

PříspěvekNapsal: 06 kvě 2010, 20:55
od DUNDR
Ahoj, pár fotek z příletu v neděli.Polepším se a v neděli něco z FR 2010 sem dám. Zatím nějak není čas.Je tady i 1701 na které jsem létal v Košicích v roce 1984.

Re: L-39C a ZA, Košice 1984

PříspěvekNapsal: 06 kvě 2010, 21:07
od bolter
Pekné, takže naši prileteli v zostave L-39CM+ZAM, predošlé roky to boli iba ZAM. 1701 je momentálne na Slovensku jediný modernizovaný albík vo farbách Bielych albatrosov, ostatné moderny sú v klasickej kamufláži.

Re: L-39C a ZA, Košice 1984

PříspěvekNapsal: 08 kvě 2010, 23:23
od DUNDR
Pár fotek Albíků z FR10 jsou v diskuzi.

Re: L-39C a ZA, Košice 1984

PříspěvekNapsal: 01 pro 2011, 11:17
od sobi
DUNDR píše:Tak jsem slepil křídla.U Céčka je třeba zatmelit obdélníkové krytky zbraní na horní ploše křídla a zespodu zbrousit boule na krytech hlavních podvozků. U ZÁčka je třeba zatmelit na horním pravém křídle oválnou krytku od kompasu a krytku zbraní na levém křídle / Eduard je udělal na obou křídlech /.

Ahojte, vyborna prace a moc se mi to ted hodi pri stavbe mych Albiku =D> Muzu poprosit o podobne zdokumentovani trupu? Jde mi hlavne o "krytku-nasavak" na prave strane trupu. U "C" jsem ji na fotce nikde nenasel - ma tam byt? A pokud ano - k cemu to vede? Diky moc za odpoved! [-o<

Re: L-39C a ZA, Košice 1984

PříspěvekNapsal: 02 pro 2011, 23:16
od DUNDR
Díky za info - o tom jsem nevěděl .Díval jsem se, že na některých Céčkách i ZÁčkach to je a na některých není / C u CLV a třeba ZA slovenská, naše ZA č.3903 /.Zeptám se našich techniků a dám vědět.

Re: L-39C a ZA, Košice 1984

PříspěvekNapsal: 07 pro 2011, 19:18
od PetrK
Pokud mě paměť neklame, což je po těch letech docela možný, tak na Albíkách ZA s čísly začínajícími 2, které jsme měli v ČB a pak i v Čáslavi, ta krytka byla. A podle všeho to byl nějakej odfuk - jen si nevzpomenu z čeho...(jestli z turbochladiče :-k ) snad to chlapi zjistíte a upřesníte :idea:

Re: L-39C a ZA, Košice 1984

PříspěvekNapsal: 20 pro 2011, 19:18
od DUNDR
Tak jsem ptal a je to odvod z klimatizace, díval jsem se, že kromě č. 3903 to není ani u 50. série / naše č. 5015, 5017 a 5019 /. Proč to na nich není těžko říci.