Stránka 2 z 4

Re: Aero A-300 aneb dvakrát s křížkem po funuse

PříspěvekNapsal: 11 led 2009, 12:43
od Milan Holzapfel
V Brně jsem kupoval někdy v listopadu u Vágnera

Re: Aero A-300 aneb dvakrát s křížkem po funuse

PříspěvekNapsal: 11 led 2009, 19:58
od Pavel Klouček
Tak jsem se během dneška překousl přes snad nejtěžší pasáž stavby (tedy ještě bude zabírák ten prosklený čumák, ale uvidíme). Dopoledne jsem slepil trup, začal jsem na ocase, slepil břicho až po výřez křídla, pak hřbet, jedna půlka byla o pár desetin milimetru vyšší, ale nechala se smáčknout docela v pohodě, takže se to srovnalo. pak už jen spodek čumáku a nad přístojovkou to mám zatím neslepený, neb jsem si vzpomněl,že ji tam vlastně ještě nemám. Při troše snahy to vychází skoro bez tmelení a rytí navazuje. No a při nedělní poobědové pohádce jsem napasoval křídlo. Tady mástrař udělal zatím první chybku, celé křídlo je posazené moc dolů a dělá na trupu takovou přídavnou bouli, prostě Aerovka je tak trochu těhotná. Náprava by ale byla příliš náročná, tak jsem se s tím smířil. Nicméně ten tenký centroplán se trochu pokroutil a jednak křídla visela dolů, ale hlavně výběhy do trupu vpředu i vzadu se ohýbaly směrem dolů. čímž to "těhotné břicho" opticky ještě zvětšovaly. Tak jsem rozfikl oba konce dle nazačených červených čar a vyjmul úzké klínky a zbytek centroplánu horkou vodou přetvaroval. Pak bylo potřeba zbrousit kořeny křídel zvrchu, aby navazovaly na přechody na trupu. Zvlášť u pravého křídla se kořen dost výrazně klínovitě zvedal směrem k trupu a vycházel skoro o milimetr výše než levé. Naštěstí jsou ta křídla prakticky hladká bez detailů ke zničení, tak jsem je obrousil, aby měla stejnou výšku profilu od motorové gondoly až k trupu a pak už sedly skvěle na přechody. Zalepil jsem střed křídla do trupu a ty volné nařízlé konce pak s trochou násilí zamáčkl k trupu. Křídlo taky vychází proti trupu trochu z úhlu při pohledu zhora, nicméně výřez je trochu širší a tak se nechá trup protočit do osy. Spravil to klínek v přední půli levého přechodu (viz červené šipky). Vše umyto debonderem a teď už to jen lehce přetmelím a bude. Výškovka neměla prakticky žádný problém, jen vzadu jsem trochu snížil dosedací plochu na trupu, aby se tak neklonila dopředu. Myslím že má model o chlup kratší ocásek, to se ale ještě trochu zkoriguje koncovým reflektorem, který tvoří špičku trupu.

Musím uznat, že nespornou výhodou resiňáků je vynechání času na vytvrdnutí lepených spojů.

Re: Aero A-300 aneb dvakrát s křížkem po funuse

PříspěvekNapsal: 12 led 2009, 07:25
od vratam
Hezký a rychlý postup =D>
Ještě musím dodat k douskovu debondéru a acetátovým kabinkám -rozhodně bych to čištění nedoporučoval všeobecně. U nákladního Jaka 14 jsem si to samé zkusil na části kabiny (naštěstí na místě, kde bude nabarvená) a pěkně jsem ji poleptal.

Re: Aero A-300 aneb dvakrát s křížkem po funuse

PříspěvekNapsal: 12 led 2009, 10:51
od zbynek.skopan
To PaKlo: určitě jsi u tohoto modelu řešil camo. Je sice velmi jednoduchá, tedy celý v khaki..... ale je otázka:
1. jaká khaki kdysi dávno jsem někde četl že každá letecká továrna používala trochu jiný odstín.
2. jak je to tzv. olétáním: v knize prototypy se píše že byla camo ke konci hodně olétaná.... ale jak koukám do fotek tak najít stopy se nedaří...

Re: Aero A-300 aneb dvakrát s křížkem po funuse

PříspěvekNapsal: 12 led 2009, 12:32
od Pavel Klouček
Zbyňku, upřímně, na kabát jsem zatím ještě ani nepomyslel, neb ještě předevčírem jsem se ještě rochnil v interieru. O tom olétání jsem taky četl, i když oni tam doslova tuším píšou, že kabát nesl četné stopy oprav a předělávek, což je trochu něco jiného než olétání. Ale je fakt, že na fotkách jsem to zatím taky neobjevil a koukal jsem na ně po přečtení téhle poznámky. Odstín zvolím dle toho co mi z lihových Agam asi padne pod ruku nejsympatičtějšího. Tvrdí se, že Avia šla s barvou hodně do hněda, z toho mi plyne, že ostatní asi byli zelenější než B534 ve Kbelích. Čili asi něco jako mají na Ap.32 nebo tak. Taky jsem řešil jak s kvérama, píše se že mašina ve zkouškách létala bez výzbroje, nicméně existují detailní fota na zástavby zbraní a tuším že píšou i něco o zkouškách střelby, tak jsem z toho taky trochu daněk. No ale břišní jsem tam už nedal, věž udělám asi zašouplou, neb opticky ruší ty čisté linie a taky je dle mého ten vacu výlisek příliš nízký na to aby se regulerně vytáhl do správné polohy.

Re: Aero A-300 aneb dvakrát s křížkem po funuse

PříspěvekNapsal: 12 led 2009, 13:00
od zbynek.skopan
je vidět že máme podobné problémy.... já ho koupil s velkou slevou od Šóby v Nüyrbuňku i zajásal jsem a vrhl se do stavby co-by resinová krabička - po bujarem očištění všeho jsem zjistil že musím hrabat plány, což vzhledem k tomu že jsem ještě po 4 letech po svatbě a dvojím stěhování nenašel odvahu vybalit veškerou literaturu a vše mám v krabicích od piva "G", je na nuda, a tak jsem nenašel šanon s ČS letadly (viz můj dotaz na L+k). Mám jen Prototypy které jsou novější.
Problém těch fotek je že jsou většinou "oficialní" tovární nám by pomohly nějaké momentky..
S tou vakuovanou přídí jsem měl problém už u vakuové MPM A-300 dodnes to drží pohromodě díky starému filmáči LN-301 ale dnes jsou k mání vteřiňáky na kabiny ... jsou sice drahé ale jsou dobré jen nejsou tolik vteřinové ... celkem fungují (za prase si nevzpomenu na jméno)


Protože nově stavím i dopraváky tak jsem vyzkoušel použití minutového čireho epoxy na zasklívání okýnek.... stačí z vnějšku přelepit průsvitnou lepící páskou a zevnitř zakápnout epoxy... po vytvrdnutí se páska stáhne a při šikovnosti se nemusí nic tmelit... tedy u A-300 jsem uvažoval slepit obě půlky kabiny páskou a spoj zevnitř opatrně slepit epoxy ...

Re: Aero A-300 aneb dvakrát s křížkem po funuse

PříspěvekNapsal: 22 led 2009, 22:13
od Pavel Klouček
Využil jsem dna "volna" na opatrování zbylých členů rodiny a ve chvílích kdy spali zase na chvíli usedal k Aerovce i Zlínku. Na Zlínu probíhá jen třicátá fáze tmelení, takže nic k focení. U Aerovky jsem osadil pohyblivé plochy. U křidélek Planeti zcela zapomněli na čtyři poměrně masivní závěsy na spodní straně. Výškovku jsem udělal spadlou, na fotkách je to často vidět. A směrovky potřebovaly ztenčit, vycházely hrozně čočkovité. A teď večer jsem si začal hrát se skleněným čumákem, když jsem to nahrubo vystříhl a zkusil, tak jsem usoudil, že to asi napasovat nepůjde. Po hodině hraní to ale nakonec sedlo víc než dobře. Základ je ve zrušení lemu nad okny u spodního dílu, ten jsem nejprve nalepil na trup a pak teprve snižoval. Hrany resinového čumáku jsou různě vysoké a vlevo bude potřeba ji zvednout destičkou, ale nic hrozného.

Re: Aero A-300 aneb dvakrát s křížkem po funuse

PříspěvekNapsal: 23 led 2009, 07:36
od zbynek.skopan
a mohu se zeptat pokud to není tajemství šéfkuchaře čím si lepil ty prosklené části? vteřiňák zn rapid?

Re: Aero A-300 aneb dvakrát s křížkem po funuse

PříspěvekNapsal: 23 led 2009, 07:42
od Pavel Klouček
Vteřiňák Alteco takovej ten nejlevnější černo-červeno-žlutej Superglue v dostání skoro v každé sámošce za 15 až 20 Kč. Ten používám už léta a zatím spokojenost, občas zhoustne, tak rozdělám druhej a jedu dál...

Re: Aero A-300 aneb dvakrát s křížkem po funuse

PříspěvekNapsal: 23 led 2009, 07:50
od zbynek.skopan
tak to gratuluji k mistrovství mě se povedlo přilepit bez následku vteřiňákem prosklenou část až Rapidem asi 250Kč....

Re: Aero A-300 aneb dvakrát s křížkem po funuse

PříspěvekNapsal: 23 led 2009, 07:52
od vratam
Pořádnej kus rezinu! Průhledná příď sedí opravdu hezky =D>
Maskování bude určitě ještě větší sranda, držím palce..

Re: Aero A-300 aneb dvakrát s křížkem po funuse

PříspěvekNapsal: 23 led 2009, 08:02
od Pavel Klouček
vratam píše:Pořádnej kus rezinu!


Tak to říká ten pravej :lol:

Re: Aero A-300 aneb dvakrát s křížkem po funuse

PříspěvekNapsal: 23 led 2009, 08:28
od vratam
PaKlo píše:Tak to říká ten pravej :lol:

Hehe - můj příští model bude (z větší části :mrgreen: ) stříkaná plastiková stavebnice!

Re: Aero A-300 aneb dvakrát s křížkem po funuse

PříspěvekNapsal: 29 led 2009, 09:55
od Martin Janoušek
PaKlo píše:Vteřiňák Alteco takovej ten nejlevnější černo-červeno-žlutej Superglue v dostání skoro v každé sámošce za 15 až 20 Kč. Ten používám už léta a zatím spokojenost, občas zhoustne, tak rozdělám druhej a jedu dál...


Ten si nemůžu vynachválit. Hlavně mi není líto, když zaschne. Za ty peníze nad tím vteřinu nepřemýšlím a letí směr odpaďák a mám vždy několik nových v zásobě.

Re: Aero A-300 aneb dvakrát s křížkem po funuse

PříspěvekNapsal: 29 led 2009, 10:10
od zbynek.skopan
já kupuji Vteřiňáky Atack větší balení v lahvičce. ale nikdy neuřezávám ty kapátka prostě celý odšpuntuji a kápnu do ďolíčku v modelíně. ještě mě žádný neztvrdnul a vybral jsem je do mrtě.... jenže u 1/72 ponorek to frčí .... u těh malých tubiček mě vždy na potvoru došlo v sobotu večer když jsem byl v nejlepším... :?