Stránka 4 z 5

Re: NIGHT REAPER MK IIC od čínských soudruhů

PříspěvekNapsal: 11 říj 2010, 10:04
od Petr Tomančák
Marcinkusův Hurry.

Fotka mizerná, leč docela vypovídající. A ta matná čerň je taky zcela jasná

Petr :twisted:

Re: NIGHT REAPER MK IIC od čínských soudruhů

PříspěvekNapsal: 11 říj 2010, 12:11
od David Hényk
V publikaci od SAM jsou zmiňované pokusy s kamuflážemi na nočních stíhačkách z přelomu let 41/42. Na základě těchto testů v srpnu pak přichází nové kamo pro noční stíhačky ve známé kombinaci šedé a tm.zelené. Ta ale nebyla primárně použita na Intrudery kde byla právě doplněna (případně ponechána) černou barvou na spodních plochách z důvodu horšího odhalení takto kamuflovaného letadla světlometem. Stroje neměli žluté náběžné hrany a Sky pás na trupu.V takovéto podobě se např. Hurricany od 87.sq učastnily operací nad Dieppe. Je známá fotka na které tyto stroje mají černou spodní barvu zasahující vlnovkou v zadní části trupu i na boky. 1.sq přešla od nočního stíhání k dennímu někdy na konci července 1942 společně s výměnou typu, pokud se nemýlím, a Kuttlwascher přešel k jiné sq. která se dále účastnila nočních operací na Mosquitech. Z tohoto důvodu je bohužel málo pravděpodobné, že u 1.sq. létaly Hurricany v tolik diskutované kamo šedá/zelená/černá. Jedině snad v případě, že by se na těchto strojích testovala tato kamufláž.

Re: NIGHT REAPER MK IIC od čínských soudruhů

PříspěvekNapsal: 11 říj 2010, 13:30
od Petr Tomančák
Něco na tom možná bude, ale když se kamufláž s černými spodky, boky a vrchem v šedozelené kombinaci docela běžně používala v roce 1942 i u 43. squadrony a 87. squadrony, proč ne například u squadrony 1.

A taky byly původně černé.

Petr

Re: NIGHT REAPER MK IIC od čínských soudruhů

PříspěvekNapsal: 11 říj 2010, 13:54
od David Hényk
Petře podle podkladů se kamo na tříbarevnou měnila až v srpnu 42 a to už podle mě 1.sq Hurouše neměla..nebo ano? V tomhle nejsem úplně zorientovanej. Musím se mrknout na historii 1.sq. Ty fotky kde jsou Hurouše v tříbarevné kamo..i ty co jsi sem dal..jsou podle mě z období po srpnu 42 a dál. Viz 87. sq v operaci Jubilee.

Re: NIGHT REAPER MK IIC od čínských soudruhů

PříspěvekNapsal: 11 říj 2010, 19:12
od messer
Na základě těch testů z přelomu roku přichází předpis až v srpnu? To je i na anglickou byrokracii poměrně dost dlohá doba.
Hurouše byly u jedničky do září 42.Poslední akce Intruder byla 2.7., Kut odchází 8.7. a 9.7. je peru´t přemístěna do Acklingtonu.
Petře, díky moc za foto, ten Marcinkův hurouš je opravdu zajímavý-podle mě křídla nejsou zvrchu černá a i hřbet trupu a okolí kabiny není jednolitě černý, ostatně něco podobného si všiml už Černoch, dával to do souvislosti s podobnými kamuflažemi u Havoků.. Malý trupový znak mají i jiné mašiny ze série BD 9xx, anpř. BD 936 zy-s z 247 .sq., zajímavý společný detail je i svěltlé dynamické vyvážení směrovky .Fotka je sice mizerná, ale zcela postrádám perutní kód, vidět je trochu akorát J, což by mohl být pouze kód mašiny.
Zajímala by mě fotka na hurikána MacLachlana BD 983 (Kod je JX-Q nebo G?), matně si pamatuju pouze na fotku MacLachlana u čumáku stroje s malůvkou a Q na spodním motorovém krytu.Existuje celkové foto na tuto mašinu nebo se jedná pouze o rekonstrukci např. u dekalů Lifelike?

Re: NIGHT REAPER MK IIC od čínských soudruhů

PříspěvekNapsal: 11 říj 2010, 23:59
od Jirka Šebek
Zajímavé téma na rozbor,tak si přiložím na oheň.
Je s podivem,když se tu dohadujete o zbarvení,že se nepozastavíte nad emblémem.O něm se ví to,co na něm nělo být,kosa a nápis NIGHT REAPER,ale jak byl proveden ve skutečnosti
se jistě neví.Jeho podoba bude určitě taky trošku jiná... A byl určitě na pravé straně,jak je všude interpretováno? JX-Q a JX-W mají emblémy vlevo,nebylo by to taky možné?
Ono když se postavím před letadlo,tak by napravo byl.Je otázka,jestli byl opravdu na pravém motorovém krytu,nebo zepředu vpravo,což je ve skutečnosti vlevo.
A že někdo po letech vzpomínal,kde byl umístěn,nemohl zaměnit takto strany?

Re: NIGHT REAPER MK IIC od čínských soudruhů

PříspěvekNapsal: 12 říj 2010, 06:46
od messer
Taky už mě to napadlo, z předchozího období lze jmenovat ještě Hurricane JX-B P3395.

Re: NIGHT REAPER MK IIC od čínských soudruhů

PříspěvekNapsal: 12 říj 2010, 07:18
od Petr Tomančák
Je to v textu někde zpátky, ale symbol nyl namalován až po 15 sestřelu a na které straně byl je otázka.
Takže většinu času lítal bez emblému.

McLachlanův Mk. IIc JX-Q měl symbol na levém boku trupu ( pravou stranu neznám )
Mk.IIc z Youtube JX-W měl indiánskou hlavu taky jen NALEVO !!! ( jdou vidět oba boky letounu )
Mk. IIc z Repliku JX-P má emblémy viditelné taky na levém boku

Petr

Re: NIGHT REAPER MK IIC od čínských soudruhů

PříspěvekNapsal: 12 říj 2010, 07:36
od messer
Dovolím si použít foto z předhozího příspěvku od Petra
Připadá mi že vrchní strana hurricana je kamuflovana černo/zeleno/šedě, co vy na to?
A když už jsme u emblému na kutově mašině, kde se nabral červený vrtulový kužel?

Re: NIGHT REAPER MK IIC od čínských soudruhů

PříspěvekNapsal: 12 říj 2010, 07:40
od Petr Tomančák
messer píše:Na základě těch testů z přelomu roku přichází předpis až v srpnu? To je i na anglickou byrokracii poměrně dost dlohá doba.
Hurouše byly u jedničky do září 42.Poslední akce Intruder byla 2.7., Kut odchází 8.7. a 9.7. je peru´t přemístěna do Acklingtonu.
Petře, díky moc za foto, ten Marcinkův hurouš je opravdu zajímavý-podle mě křídla nejsou zvrchu černá a i hřbet trupu a okolí kabiny není jednolitě černý, ostatně něco podobného si všiml už Černoch, dával to do souvislosti s podobnými kamuflažemi u Havoků.. Malý trupový znak mají i jiné mašiny ze série BD 9xx, anpř. BD 936 zy-s z 247 .sq., zajímavý společný detail je i svěltlé dynamické vyvážení směrovky .Fotka je sice mizerná, ale zcela postrádám perutní kód, vidět je trochu akorát J, což by mohl být pouze kód mašiny.
Zajímala by mě fotka na hurikána MacLachlana BD 983 (Kod je JX-Q nebo G?), matně si pamatuju pouze na fotku MacLachlana u čumáku stroje s malůvkou a Q na spodním motorovém krytu.Existuje celkové foto na tuto mašinu nebo se jedná pouze o rekonstrukci např. u dekalů Lifelike?


Fotka JX - J je opravdu mizerná, ale na originále JX vidět je. Je pod kabinou a bylo v té době už červené Dull Red.
On po přistání na pláži asi dostal Hurry zabrat a ta černá je na fotkách často ošoupaná a dodřená. Já bych to viděl opravdu na celočernou mašinu

Rekonstrukce McLachlanovy JX - Q je dělaná podle fotky z Nočního Jestřába, z tabulky v Aces High se sestřely britských es a podle fotky JX - P z Replicu, kde je Hurry JX - P a jeho camo odpovídá zvyklostem o kamufláži a markingu RAF začátku roku 1942.


Petr

Re: NIGHT REAPER MK IIC od čínských soudruhů

PříspěvekNapsal: 12 říj 2010, 07:48
od Petr Tomančák
messer píše:Dovolím si použít foto z předhozího příspěvku od Petra
Připadá mi že vrchní strana hurricana je kamuflovana černo/zeleno/šedě, co vy na to?
A když už jsme u emblému na kutově mašině, kde se nabral červený vrtulový kužel?


Máš pravdu, to je to období, kdy se na celočerné mašiny dotírala ( dostříkávala ) šedá a zelená, protože Hurry začaly lítat i denní intruder akce a celočerná mašina nad mořskou hladinou a nad terénem byla asi dost viditelná


Vrtulový kužel v červené barvě je jen spekulace a vznikl zřejmě na základě obrazu Hurricanu, ketrý má Darlington v dřžení jako pozůstalost.

Ikdyž BE 500 od 87. squadrony LK - A má taky kužel červený a je to viditelné jak na černobílých, tak i barevných fotkách

Petr

Re: NIGHT REAPER MK IIC od čínských soudruhů

PříspěvekNapsal: 12 říj 2010, 08:53
od Milan Holzapfel
Petře není to také (ten kužel) podle vzpomínek Kuttova mechanika se kterým se Darlington sešel u příležitosti prvního anglického vydání své knihy? Ten údajně také potvrdil a popsal vzhled emblému "Night Reaper" ?

Re: NIGHT REAPER MK IIC od čínských soudruhů

PříspěvekNapsal: 12 říj 2010, 09:04
od Vici
V principu ale ten červený kužel u JX-E asi nebude moc reálný... vymyká se to předpisům.

LK-A je jiný případ, je to mašina velitele jednotky..

Re: NIGHT REAPER MK IIC od čínských soudruhů

PříspěvekNapsal: 12 říj 2010, 10:59
od Petr Tomančák
Jo Milane, něco takového v knize ze vzpomínek mechanika bylo, to máš pravdu.

Vici, víš jak to bylo s esy a jejich prohřešky proti kamuflážním předpisům. To už se asi nikdy nikdo nedozvíme jak to bylo ve skutečnosti. A nové fotky ? Pochybuji.

Petr :wink:

Re: NIGHT REAPER MK IIC od čínských soudruhů

PříspěvekNapsal: 12 říj 2010, 12:38
od messer
Petr Tomančák píše:
messer píše:Na základě těch testů z přelomu roku přichází předpis až v srpnu? To je i na anglickou byrokracii poměrně dost dlohá doba.
Hurouše byly u jedničky do září 42.Poslední akce Intruder byla 2.7., Kut odchází 8.7. a 9.7. je peru´t přemístěna do Acklingtonu.
Petře, díky moc za foto, ten Marcinkův hurouš je opravdu zajímavý-podle mě křídla nejsou zvrchu černá a i hřbet trupu a okolí kabiny není jednolitě černý, ostatně něco podobného si všiml už Černoch, dával to do souvislosti s podobnými kamuflažemi u Havoků.. Malý trupový znak mají i jiné mašiny ze série BD 9xx, anpř. BD 936 zy-s z 247 .sq., zajímavý společný detail je i svěltlé dynamické vyvážení směrovky .Fotka je sice mizerná, ale zcela postrádám perutní kód, vidět je trochu akorát J, což by mohl být pouze kód mašiny.
Zajímala by mě fotka na hurikána MacLachlana BD 983 (Kod je JX-Q nebo G?), matně si pamatuju pouze na fotku MacLachlana u čumáku stroje s malůvkou a Q na spodním motorovém krytu.Existuje celkové foto na tuto mašinu nebo se jedná pouze o rekonstrukci např. u dekalů Lifelike?


Fotka JX - J je opravdu mizerná, ale na originále JX vidět je. Je pod kabinou a bylo v té době už červené Dull Red.
On po přistání na pláži asi dostal Hurry zabrat a ta černá je na fotkách často ošoupaná a dodřená. Já bych to viděl opravdu na celočernou mašinu

Rekonstrukce McLachlanovy JX - Q je dělaná podle fotky z Nočního Jestřába, z tabulky v Aces High se sestřely britských es a podle fotky JX - P z Replicu, kde je Hurry JX - P a jeho camo odpovídá zvyklostem o kamufláži a markingu RAF začátku roku 1942.Petr


Takže kód na pravé strane Marcinkovi mašiny (BD 949) byl v gardu J-JX v Dull Red, kdežto u MacLachlanovy mašiny (BD 983) JX-Q byl kód v šedé barvě?
Navíc v Ospreyi píšou, že BD 983 měla kod JX-G. Navíc v dřívějších pracích byla JX-Q přiřazován údajně serial BE 215, ten ale měla nosit mašina JQ-I . BD983 uvádí Cull a Symons ve své práci o MacLachlanovi. Navíc si myslím, že mašiny BD9xx mohly nosit ten malý trupový znak, to by asi chtělo ověřit.
Jaký má serial ta mašina JX-P z Replicu?