Stránka 3 z 4

Re: Austin Utility

PříspěvekNapsal: 04 říj 2008, 19:56
od Radek-Austin
Lukáš píše:ve službách ČSOB



Hele nechci kazit radost, ale na tý fotce neni ani jedno auto Austin. Vzadu náklaďáky jsou AEC Leyland a ve předu tilly z leva Hillman, Morris a nejspíš zase Morris.

Tady jsou taky fotky všech tilly co se dělaly http://www.tillyregister.com/register1.html

Radek

Re: Austin Utility

PříspěvekNapsal: 04 říj 2008, 21:14
od Lukáš
Tak tos mě dostal protože já myslel že jsou, ano toto není moje parketa ale tvoje #-o [-o< :?

Re: Austin Utility

PříspěvekNapsal: 04 říj 2008, 22:21
od Radek-Austin
Lukáš píše:Tak tos mě dostal protože já myslel že jsou, ano toto není moje parketa ale tvoje #-o [-o< :?



Z toho si nic nedělej, když dovezli do Lešen tillyho tak ho taky prezentovali jako jinýho výrobce. Teď už si nepamatuju přesně jak (např. měl to být Hillman a byl to Austin, nebo nějak tak) Bylo to uvedený v jednom odborným časopise, ale to už je taky nějakej ten rok. :grin: :lol:

Re: Austin Utility

PříspěvekNapsal: 05 říj 2008, 21:26
od Radek-Austin
Jan Pavlík píše:Takhle se dá udělat Azimut.
Model má představovat odstavený skoro vrak.
Eistee to je on co mám.



Model super, ale příště to chce zamakat na logu Austin. :grin: Přeci jenom je to logo firmy a takhle ho "zprznit" :lol:


Ještě doplnim http://www.austinmemories.com/ dost dobrá stránka o historii. Zatracený slučování firem do BMC řek bych že to byla jedna z nejvěčích fabrik v UK, ale asi ten samej případ jako v USA Indian vrs. H-D. Tady to byl Austin vrs. Rover, je to dost dobře vidět na Austin Gipsy a Land Rover MK1. :cry:

Re: Austin Utility

PříspěvekNapsal: 22 bře 2009, 18:02
od Higgins kpt.
Dovolím si navázat na Radkovo pojednání,

modely 1: 48 a 1:35 jsou opravdu pekné :D

ale originál je originál :D ,

tak po mnoha letech schánění se zadařilo,

a v Army klubu už je jeden Austin light utility -"Tilly" z roku 1940,

bude na něm mnoho a mnoho práce,schánění dílů,
ale veřím ,že výsledek bude stát za to.

A v budoucnu si někdo z vás ,který si postavíte model Austin Tilly,
uděláme společné foto Tilly 1:35/48 a originál 1:1 :-D


Higgins kpt.

Re: Austin Utility

PříspěvekNapsal: 21 čer 2010, 14:25
od Radek-Austin
Panstvo, nemá někdo knížku Austin Tilly co nedavno vysla v našich luzích a hájích. :arrow:
Jestli ano prosím kontaktujte mě na PM nebo mail, rád bych si něco ověřil. :mrgreen:
Dík

Re: Austin Utility

PříspěvekNapsal: 21 čer 2010, 19:59
od Radek-Austin
Děkuji chlapi [-o<

Jelikož se cítím jako spoluautor, takže i vlastník tohoto díla. #-o Hold moje blbost a důvěřivost ve spolupráci. :evil: :grin: Tudíž ho dávám volně k dyspozici široký veřejnosti.

Tady je text na kterém sem prováděl technickou korekturu a značné doplnění informací, původní byl absolutně nepoužitelný! :grin:

Austin model G/YG Light Utility 10HP


V roce 1932 představil Austin model 10HP s chromovaným chladičem, v roce 1933 - 1934 se chladič schoval pod masku a v roce 1936 továrna Austin přichází s novým vzhledem „Desítky“ (dle dobové brožury). Dostává atraktivnější vzhled spolu s tzv. americkým typem kapoty – již není otevírána napůl v podélné v ose vozu, ale zvedá se tak, jak ji známe u moderních aut.
Motor byl 4válcový o obsahu 1237 ccm, s bočními ventily o výkonu 9,99HP. Během
třicátých let britská armáda získala malé série ve verzi 2sedačkového otevřeného karavanu
označeného jako Seven military tourer a pojmenovaného jednoduše Car.
Jako Tilly se též označuje Austin 8AP military tourer – vyráběn byl od roku 1939 a jednalo se o militarizovanou verzi civilního kabrioletu 8HP.
V roce 1939 došlo k hlavní rekonstrukci, z „Desítky“ vznikly verze: saloon (G/RQ),
karavan (G/QC) a van (G/VE), které se objevily už v květnu. Pár měsíců nato vypukla druhá
světové válka.
Počátek války znamenal drastické změny ve výrobních průmyslových programech, a to i pro Austin Motor Co. Mnoho různých vozů, náklaďáků a dalších četných položek bylo odstaveno z výroby během následujících pěti let. Automobilová výroba nakonec napočítala více než 90 000 položek, od ambulancí až po 3tunové 4x4 a 6x4 nákladní vozy.
Velká Británie nebyla připravená na válku, takže ani armáda nebyla moderně vyzbrojena a to včetně dopravních prostředků. Většinou byly používány automobily z 20. a 30. let. Další ránou pro britskou armádu byla spojenecká pomoc v podobě Britských expedičních sil na kontinentu v roce 1940 a jejich panický ústup z Dunkerque, při němž ztratily mnoho výstroje a výzbroje, včetně již tak ubohého vozového parku. Sir Austin Herbert (zakladatel Austin Motor Company) to využil velice podnikavě, kdy na podvozcích Austin Taxi (šly velmi špatně na odbyt) postavil malé nákladní auto Austin BYD o nosnosti 0,75 t v počtu necelých 200 ks. Také mnoho civilních limuzín, včetně Austin „Ten“ bylo použito pro službu v armádě.
Další desítka typového označení G/YG s názvem Light Utility byla použita pro vojenskou službu. Tento model byl vyvinut v pozdním období roku 1939 a počátkem roku 1940. Jedny z prvních sériových kusů sjely z linky již koncem roku 1939. Armádní zakázku na lehký užitkový automobil dostaly též firmy Hillman, Morris a Standard.
Šlo o malý náklaďák pick-up zakrytý plachtou, určený pro všeobecné použití. Podvozek byl
stejný jako u typu saloon, tj. rám s bočními přírubovými hranami, připojenými k lisovaným
ocelovým panelům karoserie přidávající značnou tuhost konstrukce. V podstatě rám tvořil jeden kus s podlahou.
Další úpravy zahrnovaly nižší převodové poměry a širší první zuby rychlostních stupňů, vodní pumpu a termostat (po 250 motorech) se záporným elektrickým pólem a dalšími podrobnostmi. G/RQ saloon byl ponechán v civilní specifikaci. Starší modely měly otvor v přední části stropu kabiny umožňující střelci kulometu Bren používat zbraň namontovanou v ochranném kruhu na střeše.
WD smlouvy britské armády:
V.3887 z 18.3.1940, zahrnující 1757 vozidel, s WD čísly M4163993, M4168454-70202 a (očíslované v Blízkém východě) M224598, 720, 722, 725, 865, 977 a 978. Typická sériová čísla a WD: 190735 (M4163993), 191346 (M4168588), 193042 (M4169976), 193225 (M4170083). Dodávka začala 16.4.1940. Poslední dvě auta byla použita na náhradní díly, katalogový odkaz (CR): 52 (pro modely w/o waterpump) a 56.
V.3928 z 3.6.1940 v množství 1691 vozidel s WD č. M4323340-5030, s typickými sériovými a WD čísly: 193573 (M4323609), 194788 (M4324730), 194976 (M4324932). Dodáno 9.7.1940. CR: 61.
V.4014 z 17.6.1940 na malé šarže sedmi vozidel, očíslované M4434608-614 a 4.10.1940 dodáno do Indie. CR: 68.
V.4065 z 19.7.1940, zahrnující 2193 vozidel s WD č. M4423021-5213. Typická sériová čísla a WD: 195461 (M4423356), 196040 (M4423959), 196677 (M4424579). Dodáno 10.9.1940. CR: 64.
V. 4091 z 2.8.1940, v počtu 750 vozidel, očíslovaných M4439009-758. Typická sériová a WD č. 197920 (M4439486). Dodáno 31.10.1940. CR: 66.
V.4112 z 21.8.1940, zahrnující 1000 v RASC s WD č. M4467067-8066. Sériová čísla mezi 197173 a 199465; typická: 198235 (M4467114), 199400 (M4467999). Dodáno 18.11.1940, jednotková cena 180 liber. CR: 70.
V.4143 z 13.9.1940, zahrnující 3000 vozidel s WD č. M4485898-8897. Typická sériová čísla a WD: 199578 (M4485979), 200761 (M4486926), 201497 (M4487617), 202103 (M4488219), 202975 (M4488785). Dodáno 20.12.1940, jednotková cena 167 liber. CR: 69.
V.4181 z 2.11.1940, zahrnující 1500 vozidel pro RASC s WD č. M1135313-6812. Typická sériová čísla a WD: 199604 (M1136761). Dodáno 18.3.1941, jednotková cena 180 liber. CR: 78.
V.4374 z 12.12.1940, které zahrnuje 1176 vozidel, očíslovaných M1136813-7612 (pro RASC) a M4533513-8112 (pro RAOC). Typická sériová čísla a WD 205174 (M1137392) a 205337 (M4533861). Dodáno 12.4.1941, jednotková cena 181 liber.CR: 75.
V. 4809 z 17.10.1941, v počtu 2.437 vozidel. WD č. M1137613-8112 (pro RASC) a M4672171-4107 (RAOC). Typická sériová čísla a WD 206706 (M4672445) a 206882 (M1137656). Dodáno 7.1.1942. CR: 82.
V.5015 z 4.2.1942, v počtu 1250 vozidel se sériovými č. 209501-210750 a WD č. M4886340-7589. (Původně bylo na 5000 kusů, ale nakonec byl zůstatek na něž se vztahuje V.1361.) Dodáno 25.7.1942, jednotková cena 189 liber.CR: 94.
V.5170 z 3.4.1942 na jediné vozidlo, WD č. M4575826, sériové č. 209038, motor č. 210931, dodáno na Oddělení tankového designu. Cena 186 liber. CR: 88.
V.5193 z 20.4.1942, zahrnující 2000 vozidel s pořadovými č. 214901-216900 a WD č. M5287341-9340. Od května 1943, 600 kusů za měsíc v jednotkové ceně 186 liber za kus. CR: 89.
V.1361 z 30.10.1942, v počtu 3750 vozidel se sériovými č. 210751-4500 a WD č. M4887590-91339, dodáno do konce roku 1943. Dříve část V.5015, cena 185 liber. CR: 113.
S.1444 z 28.10.1942, v počtu 5200 vozidel se sériovými č. 217001-222200 a WD č. M5394641-400040. (Snížené třikrát z původního počtu 6000.) Typická sériová čísla 218573 (M5396213) a 221837 ( M5399477). Od září 1943 dodáváno 600 kusů měsíčně v ceně 192 liber za kus. CR: 118.
S.8556 z 17.1.1945, zahrnující 1200 vozidel se sériovými č. 228006 a WD č. M6233756-4955. Typická sériová čísla a WD: 228069 (M6233819). Od února 1945, došlo ke snížení na 655 vozů WD č. M6234445 (ne všechna čísla však byla použita). Cena 206 liber. CR: 153.
V jiných smlouvách z let 1940-44 nejsou známa žádná WD čísla, která jsou považována za vydaná ostatními ministerstvy, službami, veliteli spojeneckých sil, vývozy nebo jinými složkami:
V.4386 (1941); V.4886, 4981 a 5006 (1942).
S.1973 (2 ea.), 2581 (2 ea., CR 123), 2806 (1 nf.), 3072 (50 nf.), 3630 (1 nf.), 4201 (2 ea.),
4674 (1 nf.), všechny v roce 1943.
S.4177, 4643 (200 ea., SN 223001-200), 5469 (2 ea.), 6567 (500 ea.), 6746 (2 ea., SN
216962-3), 6935 (1 ea., SN 216964), všechny v roce 1944.
Úplná čísla smluv obsahovala předponu, která byla často používána z důvodu přehlednosti.
Čísla u prvotních smluv vypadala v plném rozsahu asi takto: 294/23/S.1444.
Avšak kontrolou těchto oficiálních informací s aktuální praxí bylo zjištěno, že docházelo mnohdy k rozporu. Mnohá WD čísla nesouhlasila se sériovými a stejně tak s čísly motorů. Takové změny mohly být i důsledkem nehody nebo obnovy po opravě spíše než administrativní chybou. Číslo karoserie a podvozku bylo stejné. Karoserie měla vyraženo číslo na štítku vlevo na čelu kabiny v motorovém prostoru, dále pak na štítku kontraktu na přístrojové desce u spolujezdce, zde byl i štítek upozorňující na ovládání sytiče a chladiče. Motorová čísla nebyla před 1G a ani dále po sobě jdoucí, ani v souladu s podvozky sériové sekvence nebo naopak. Produkce motorů na tato vozidla překročila čísla tak, že byly použity také na náhradní díly a jiné účely.
Na téma identifikačních čísel je potřeba uvést, že Austin zahájil sériová čísla pro všechny modely s číslem 101 v roce 1932 až po číslo 282764 v říjnu 1947, kdy výroba skončila. Předčíslí, např. G/RQ, uvádělo typ subjektu. Light Utility sériová čísla byla mezi 190497 a cca. 228650.
Light Utility, známý jako "Tilly", byl do značné míry vytlačen značkou Jeep a jeho Willysem,
který začal být dostupnější v rámci Lend-Lease smlouvy a byl vhodnější jako lehce zátěžový a pohodlnější vůz. Samozřejmě přímé srovnání těchto dvou vozů sotva bylo a je korektní, oba měly své výhody i nevýhody. Tilly zůstaly ve výrobě několik let, a přestože byly prohlášeny za zastaralé, sloužily ještě dlouho po válce v britských a ostatních ozbrojených silách, např. v Dánsku a v Portugalsku. Po demobilizaci v 50. letech byly vyhledávány mnoha civilními uživateli, a to jak doma, tak i v zahraničí.
Dnes přežilo jen pár desítek vozů, jsou velmi žádané a lze dobře pochopit, že jsou považovány za tak senzační.



Technical information Austin 10hp Light Utility Truck

Motor 4-cyl. 1237 ccm, 29.5 b.h.p at 4,000 r.p.m.
Gearbox G3-150 4 forward speeds, 1 reverse
Frontaxle Beam, semi-elliptic springs
Rearaxle Live, 3/4 floating spiral bevel semi-elliptic springs
Brakes (Girling rod-operated)
Carburettor Zenith 30VM4
Leaf-spring suspension
Tyres 6.00 x 16
Weight 2240 lb
Length 157 inch (3988 mm)
Width 63 inch (1607 mm)
Height 77,5 inch (1968 mm)
Wheelbase 93,7 inch (2407 mm)
Ground clearance 8,5 inch (217 mm)
Front track 48,5 inch (1232 mm)
Rear track 51,5 inch (1308 mm)
Petrol tank 8,5 gal (39 litrů)
Electrical system 12 V

Re: Austin Utility

PříspěvekNapsal: 21 čer 2010, 20:09
od Radek-Austin
Pokud někdo bude mít zájem o původní text, můžu ho poslat přes PM.

Abych si tu nevylejval srdce, tak tady je pár fotek mýho drahouška, na kterým bych chtěl pořádně makat přes zimu (asi příští rok ještě nevyjede, ale kus práce by na něm mohla bejt hotová :-D ) Původně měl být taky v publikaci.

Re: Austin Utility

PříspěvekNapsal: 29 zář 2010, 18:09
od Radek-Austin
tady je pár fotek ztažených z tilly magazínu

Re: Austin Utility

PříspěvekNapsal: 29 zář 2010, 18:18
od Radek-Austin
znovu jsem si pročítal co píše Mike o sedačkách: " ...ze začátku produkce se používaly totožné sedčky jako v Austin 10Hp Saloon (vivilní limuzína), ukázalo se že jsou zbytečně přepychové pro vojenské účely, postupem času docházelo k jejich z jednodušení" V praxi to znamenalo, že koňské žíně nahradila molitanová pěna a kůže byla nahrazena koženkou a posléze jen plachotovinou. Některé verze opěrek byly ze zadu pouze plechové, některé polstrované.

Re: Austin Utility

PříspěvekNapsal: 29 zář 2010, 18:21
od Radek-Austin
tady je sedačka co mám doma, fotky jsou z inzerátu.
Ten profil "L" co je vzadu tam nepatří.

Re: Austin Utility

PříspěvekNapsal: 29 zář 2010, 18:22
od Radek-Austin
Stejnou kapitou v rozmanitosti jako jsou sedačky jsou i přední světla. :?

Re: Austin Utility

PříspěvekNapsal: 30 dub 2012, 17:18
od Laco Nagy 'Bocán'
Využívam túto tému...
Má niekto pôvodnú, dobovú fotku Austina Tilly v "markingu" RAF počas 2. sv.vojny? Na jednom ruskom fóre sa totiž objavila informácia, že tento typ vôbec nebol zavedený do služby v tejto zložke. Tvrdia tam, že pri nejakom súpise v roku 1944, ktorý sa týkal úžitkových vozidiel zaradených do ozbrojených zložiek, nefiguroval žiadny Austin Light Utility 10HP v stave RAF. Vraj z tejto kategórie vozidiel tam boli len Hillman a Standard.

Re: Austin Utility

PříspěvekNapsal: 06 kvě 2012, 21:35
od Jirka Zahradník
Není úplně vyloučeno, že Austin byl u RAF, nicméně zatím se neobjevila nikde žádná fotografie.

Re: Austin Utility

PříspěvekNapsal: 14 kvě 2012, 17:50
od Radek-Austin
Bocán píše:Využívam túto tému...
Má niekto pôvodnú, dobovú fotku Austina Tilly v "markingu" RAF počas 2. sv.vojny? Na jednom ruskom fóre sa totiž objavila informácia, že tento typ vôbec nebol zavedený do služby v tejto zložke. Tvrdia tam, že pri nejakom súpise v roku 1944, ktorý sa týkal úžitkových vozidiel zaradených do ozbrojených zložiek, nefiguroval žiadny Austin Light Utility 10HP v stave RAF. Vraj z tejto kategórie vozidiel tam boli len Hillman a Standard.


To bude stejnej případ jako v maltským maskování. Taky tu běžela zuřivá diskuse, že to je blbost a vyslech sem si hodně věcí. Po čase se mi podařilo vyšťourat docela dost fotek. 8-)