Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Zlín 42 M a MU - rozdíly

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 5 • Stránka 1 z 1
  • Odpovědět s citací

Zlín 42 M a MU - rozdíly

Příspěvekod PilotST4 » 26 pro 2009, 22:15

Zdravím :) chtěl bych se zeptat jaké jsou v těchto verzích rozdíly :arrow: předem děkuju za každý příspěvěk a rád přijmu každou fotku :arrow: [-o<
PilotST4
 
Příspěvky: 45
Registrován: 10 led 2009, 11:50
Bydliště: Kostelec nad Labem
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín 42 M a MU - rozdíly

Příspěvekod Pajas » 27 pro 2009, 06:33

Tak tedy:Z-42M = verze 42 která má již z výroby pohonnou jednotku motor M-137AZ (AZ značí že motor má úpravu s filtrem sání a tím saje vzduch zezadu)a vrtuli V-503A.Toto vše se projevuje na vnějším vzhledu trochu jinou přední kapotou motoru,schází zde na pravé straně kulatý otvor pro sání vzduchu do motoru,na pravé zadní straně horního krytu motoru jsou žebra otvoru sání vzduchu do filtru sání.Chladič oleje na spodní straně motoru je umístěn mimo střed na pravé straně,vedle podvozkové nohy.Dále je letadlo standartně vybaveno vnějším osvětlením,t.j.polohovými světli a přistávacím a pojížděcím světlem pod společným plexi krytem na levém křídle a protisrážkovým majákem na vrcholu směrového kormidla.
V ČR na OK jsou to letadla která mají vesměs označení OK-JS a potom další znak abecedy podle pořadového čísla výroby.
Verze Z-42-M vznikla na základě požadavku provozovatele,tehdy Svazarmu na unifikaci jím používaných Z-42 a vznikla přestavbou původních Z-42,ty provozovaly s pohonnou jednotkou motor M-137A a dřevěnou vrtulí,při vývoji měli původně nahradit typ Z-126 pro základní výcvik a tak neměly ve výbavě vnější osvětlení.Při modifikaci dostaly všechny vrtuli V-503A s dalším vybavením už je to trochu složitější,tam je potřeba již postupovat přesně podle jednotlivých letadel.Některé dostaly v GO zástavbo motoru verze AZ s výměnou příslušných dílů kapoty motoru,některé zůstaly u původních motorů t.j.kulatý otvor pro sání na pravé starně přední kapoty motoru a bez sání na horním plechu,u všech zůstalo původní umístění chladičen oleje na spodní straně uprostřed před podvozkovou nohou ,některé však mají provedení sání motoru jako M,dále létal minimálně jeden kus bez vnějšího světlení , světlometů a protisrážkového majáku.V ČR na OK jsou to letadla označená OK-ZS a další písmeno abecedy podle pořadového čísla.
Dále se tyto verze mezi sebou liší vnitřním vybavením,verze MU má někdy jen základní letové přístroje,někdy částečně dovybavení pro lety (umělý horizont,směrový setrvačník)podle výrobního čísla však ne vždy oba tyto přístroje,někdy schází palubní hodiny AČS-1,verze M má toto vybavení standartně a úplné.
Tak asi tak,jinak co se týče původního zbarvení,letadla jsou nastříkána kombinací bílé-ta převládá,červených doplňků a černého horního a spodního dílů motoru
Pajas
 
Příspěvky: 196
Registrován: 02 lis 2006, 21:01
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín 42 M a MU - rozdíly

Příspěvekod Kubaski82 » 29 pro 2009, 10:39

Takže prakticky M a MU v měřítku 1:72 je rozdíl nulový :-D hmmmm akorát......... nebyl u MU malinko jiný překyt kabiny??? :-k Nebylo by foto obu verzí???? M asi najdu na airliners ale MU???
Kubaski82
 
Příspěvky: 34
Registrován: 23 dub 2009, 20:48
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín 42 M a MU - rozdíly

Příspěvekod Pavel Klouček » 29 pro 2009, 11:17

Na standard verze MU byly přestavěny minimálně stroje OK-ZSE, ZSH a ZLO, dnes OM-ZLO, ve verzi M byly vyrobeny (u nás létající) OK-DZI, který šel k aeroklubu jako OK-DLS, později OM-DLS, dále OK-JLU prodaný v roce 2001 do USA, OK-JLV/OM-JLV z aeroklubu Trenčín a OK-JSB až JSF v majetku AeČR.
Přílohy
32.jpg
Série původních Z-42
zsh.jpg
Z-42MU OK-ZSH
zse.jpg
Z-42MU OK-ZSE
jsf.jpg
Z-42M OK-JSF
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7458
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín 42 M a MU - rozdíly

Příspěvekod Pajas » 29 pro 2009, 11:58

Ne,překryty jsou stejné.
Co se týče rozdílu v měřítku 1/72,tak tam je opravdu maximálně patrné jiné umístění chladiče oleje,ten scházející otvor sání vzduch v přední kapotě motoru.
Jinak je možné jak M tak MU udělat s vnějším osvětlením,ty MU je mají prakticky všechny,případně se ujistit na fotce,ostatně i většina MU má předělanou zástavbu na M-137AZ.Prostě pouze v případě naprosto zásadového modeláře a stavby na body je nutné sledovat fotky přesně daného výrobního čísla.Fotky je možné,ale až během doby,je jaksi zima a letadla jsou v hangárech a většinou tak že jsou nefotografovatelná.
Imatrikulační značky,výrobní čísla a vlastně i verzi lze zjistit na stránkách ÚCL Praha v leteckém rejstříku nebo na stránkách Aeroklubu ČR.
Pajas
 
Příspěvky: 196
Registrován: 02 lis 2006, 21:01
Nahoru


Odeslat odpověď
Příspěvků: 5 • Stránka 1 z 1

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Boda a 8 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY