ahojte, mám dotaz na konkrétny stroj a jeho farebný variant. Jedná sa o FW 190 pilotovaný Paulom Lixfeldom (1944). Je to stavebnica od Eduarda 1/72. Trupové číslo 12. Zaujíma ma originálna farba prstenca na špici motora. Z návodu nie je celkom jasné aká farba tam má vlastne byť. Na nete som videl fotky jak so šedým, tak so žltým prstencom. Eduard tam má light blue (mne to príde ako šedá, neviem...) Na originálnych čiernobielych fotkách neviem nič vyčítať. Neviete niekto ako to vlastne je?
ďakujem za vašu snahu a odpovede. Samozrejme verím tomu čo je v návode od Eduarda, len som sa chcel uistiť. Ale chvíľu som sa pohrával s myšlienkou urobiť to na žlto aby bol do páru s práve dokončeným iným FW s modrým prstencom. Nechcem tým ale meniť beh dejín, takže sa musím držať kódexu správneho modelára a urobiť to tak ako to bolo naozaj. Mám ale zároveň rozrobených pár iných kúskov, tak to musí chvíľu počkať. Ešte raz dík
Přílohy
napríklad som našiel takúto fotku, ktorá je ale v rozpore s historickými faktami. To len tak pre zaujímavosť.
No kdoví jak to bylo, podle této fotky z http://www.jg300.de/fw-190a-gelbe-12-muschi.html a tohoto bokorysu z Replicu 103 by ten tvůj obrázek byl ok... záleží na tobě já osobně se díky této fotografii, kterou jsem neznal, začínám přiklánět k žlutému prstenci, žeby si tu RLM 76 a žlutý podklad pod kančí hlavou Edíci vycucali z prstů ??
Podľa všetkého asi áno, lebo ten podklad pod tou hlavou je evidentne biely. Ja by som sa tiež prikláňal k žltému prstencu. Som zvedavý na názor Jozeff66 a Pufa.
Ty jo, tak teraz som na vážkách viac ako kedykoľvek predtým. Odborné publikácie som nevidel, ale ani edíci si nemôžu dávať farby len tak od oka. Tie čiernobiele fotky môžu dosť klamať, ale trebárs bol ten prstenec naozaj žltý.. najlepšie sa spýtať samotného Paula. Samotné rozhodnutie visí na pleciach modelára ktorý sa rozhodne ísť do toho. A či už to bude "gelb" alebo "lichtblau" je asi nakoniec jedno. Ak máte ešte nikto k tomu čo povedať nech sa páči. Nečakal som že tak jednoduchá záležitosť okolo jedného krúžku môže vyústiť v ešte viac otázok...
A ešte jedna maličkosť - vlastne dve. Tie pancierové pláty pod kabínou by som nastriekal RLM 75 - kou, (Thierry Dekker ich má vo farbe RLM 02). A rekonštrukciám v Ospreyoch neverím. Videl som tam toľko nezmyslov ...
Podle té fotky zepředu bych se přikláněl k rekonsrukci Eduardu. Mrkni sem na stranu 38/39. Zrovna tam bych řek že je pěknej příklad mašin,které mají olejový prstenec dodaný od subdodavatele ve světlé RLM76, maximálně s úzkým proužkem horního kamuflážního odstínu. A tenhle prstenec je namontován na motor,který má na krytech horní kamufláž staženou dolů,až k boulím sání.To je nejspíš i případ Lixfeldovi mašiny. Také bílá spirála bude na černobílé fotce odstínově blíž ke světle šedé RLM 76,než ke žluté RLM 04,která se na některých fotkách jeví jako ta tmavší z odstínů spodních ploch. Oproti rekonstrukci Eduardu,bych pak žlutou na spodním krytu protáhl až olejový chladič.
Na fotce z boku můžeš porovnat odstín žluté 12 - s odstínem "žlutého" prstence . U podkladu kančí hlavy bych se také přikláněl k bílé.
Žlutá na prstenci nebo pruh na motoru je spíše rozlišovacím znakem bitevních jednotek.
Každý je lodí svou,každý má moře svý a kdo se bojí plout......je mrtvá ryba! Kolik je nás takovejch pane Mára...
Na stránkách JG300 je několik fotek Lixfelda u Fw-190, ale kdoví, zda jsou ze stejného období a u stejné mašiny. Na jedné bych řekl, že je obrana říše modro-bílo-modrá, e červená. Ten erb pod hlavou by asi měl být skutečně bílý. Ještě k Lixfeldovi, ale verze A-7: http://www.leteckabadatelna.cz/havarie- ... etail/217/ Jestli je někdo schopen přesně identifikovat kam ty různé plechy patří.