Ahoj kolegové, připomínám se po nějakém čase a aby nedošlo jen na slova, ale i na činy, tak s poděkováním při přiložení fotografií Su-7U ev. č. 1017 v tomto vláknu vám tady ukážu tři schémata (někdy jen částečné) kamufláží tohoto letounu, i když by měly být celkem čtyři, protože dle presentovaných fotografií jak tady na diskuzním fóru či internetu, ale především v knihách o Su-7, jsem zjistil za její život celkem 4 zbarvení.
První kabát, ve kterém byla v r. 1967 dodána ze SSSR do ČSSR, byl vzhled v přírodní barvě kovu, tedy ve stříbrném provedení. Myslím, že tento stroj byl předán k 28. sbolpu do Čáslavi, ale na rozdíl od ev. č. 1014 neměla na přídi namalovaný znak pluku (alespoň o tom není žádná zmínka nebo fotograficky doloženo). Předpokládám, že po dovršení doby do GO byl stroj odeslán do SSSR na provedení GO, odkud se vrací již v kamuflážním provedení, tedy kabátu č.2, ale k vůli absenci dalších fotografií mám pouze vyhotoven bokorys pravé strany letounu, což je sken 1017 (1).
Při působení tohoto letounu ještě v Čáslavi, než byl předán do Náměště nad Oslavou 20. sbolpu, došlo u něj k další změně ve zbarvení a obdržel kabát č.3, ale k vůli absenci dalších fotografií mám pouze vyhotoven bokorys pravé strany letounu, čo je sken 1017 (2). S tímto kabátem se tedy dostal do Náměště, kde v něm zbytek své kariéry dolétal, obdržel z obou stran pod kabinou žluté lipové ratolesti s číslovou 2000 nalétaných hodin, i když ve skutečnosti měl mít celkem nalétáno jen 1993 hodin. V tomto kabátu byl i přelétnut 20.4.1989 byl z deklarovaného místa z letiště Přerov-Bochoř do VHÚ Praha-Kbely. Zde už měl krátkou cestu do LM Kbely.
Za působení tohoto stroje buď v VHÚ Kbely, nebo v LM Kbely, obdržel poslední kamuflážní provedení, tedy kabát č.4, se kterým se nikdy ovšem nedostal do vzduchu a nazval bych to jen muzeálním pyžamem, kdy svrchní barvy letounu, tak i rozmístění jednotlivých polí, se nic moc neshodovaly s kabáty, ve kterých létal u ČSLA. Zde se mi podařilo zrekonstruovat celkový pohled jak bočních stran, tak i půdorysu celého letounu a myslím si, že v cca 95% byl se mohl shodovat s originálem, což je sken 1017(3).
Jak říkám, chuť by byla, jen je málo fotografických podkladů. Nyní pracuji na strojích 1016, 1015.