Stránka 2 z 5

Re: Spitfire-Otto Smik.

PříspěvekNapsal: 10 čer 2016, 19:15
od lubos1364
Ale to je veľmi zaujímavá teória. A nevieš náhodou aké mali tie XVI krídla?

Re: Spitfire-Otto Smik.

PříspěvekNapsal: 10 čer 2016, 19:19
od Marcel Drgon
Nie, a zrejme to nevie nikto.

Re: Spitfire-Otto Smik.

PříspěvekNapsal: 10 čer 2016, 19:30
od Marcel Drgon
Je pár fotiek Spitov zo 127 perute, kde vidieť krátke krídlo, ale sú z neskoršieho obdobia, kedy mali už aj stroje od počiatku značené ako XVIe. Po tej dodávke z novembra dostali ďalšie stroje až vo februári/marci/apríli a máji 1945, všetko už len šestnástky. Takže si myslím, že tie tri bubbletopy z novembra mali normálne krídlo. No a Smik ako S/L, ktorý na RR227 lietal pravidelne, určite bral "lepší" stroj, na ktorý mu S/L pennant namaľovali skoro naisto. Tú vrtuľu by som podľa Bradleyho stroja z októbra určite nemaľoval na červeno/bielo, namaľované zostrely sú u Smika ako v tom čase slušne zapísaného esa tak pol na pol a čs. kokardu si pod kabínu podľa mňa dal s pravdepodobnosťou omnoho menšou, úprimne, podľa mňa asi nulovou.

Re: Spitfire-Otto Smik.

PříspěvekNapsal: 10 čer 2016, 21:54
od jfb
Myslel jsem, že ty zbytky spitů byly vykopány, není o nich něco známo?

Re: Spitfire-Otto Smik.

PříspěvekNapsal: 11 čer 2016, 09:13
od Marcel Drgon
Taymansa vykopali neskoro po vojne, ale Smik sa rozbil pri pokuse o núdzák. Vrak nebol hlboko a zobrali ho ešte Nemci. No a tých typ kabíny zrejme vôbec netrápil.

Re: Spitfire-Otto Smik.

PříspěvekNapsal: 11 čer 2016, 14:49
od lubos1364
Marcel, asi, ale skôr určite mám vďaka Tebe kandidáta na XVI v 1/32 od Tamky. Máte ho na predajni?

Re: Spitfire-Otto Smik.

PříspěvekNapsal: 11 čer 2016, 17:16
od jfb
Marcel Drgon píše:Taymansa vykopali neskoro po vojne, ale Smik sa rozbil pri pokuse o núdzák. Vrak nebol hlboko a zobrali ho ešte Nemci. No a tých typ kabíny zrejme vôbec netrápil.


Děkuji za info

Re: Spitfire-Otto Smik.

PříspěvekNapsal: 11 čer 2016, 18:14
od Ehrenberger
Zdravím, dovolil bych si něco málo přidat, foto je z nové knihy Spitfire Mk.XVI od Phila Listenmanna, bokorys sesterskej mašiny která byla ztracena měsíc po Smikovi
a seznam ztracených mašin 127 Squadrony

Re: Spitfire-Otto Smik.

PříspěvekNapsal: 11 čer 2016, 18:22
od Vici
XVI mely z 99% kratke kridlo

Re: Spitfire-Otto Smik.

PříspěvekNapsal: 11 čer 2016, 19:07
od Ehrenberger
Ještě jedna stránka z publikace, stojí tam psáno že kapky kabiny se objevovaly až od února 1945

Re: Spitfire-Otto Smik.

PříspěvekNapsal: 11 čer 2016, 20:38
od Vici
Souhlas,kapky tak tak stihly konec valky. Prichazely po kusech a prednostne si je brali velitele.
Sance ze Smikova masina je kapka je nula

Re: Spitfire-Otto Smik.

PříspěvekNapsal: 11 čer 2016, 20:53
od spitfire6779
Ahojte,

tuto pisu tiez o neskorsich Spitoch 127.perute: http://spitfiresite.com/2010/04/late-wa ... adron.html

Re: Spitfire-Otto Smik.

PříspěvekNapsal: 11 čer 2016, 20:57
od spitfire6779
Plus tu su nejake udaje 127.perute, spomina sa tam aj Smik: http://www.127squadron.co.uk/page2.html

Re: Spitfire-Otto Smik.

PříspěvekNapsal: 12 čer 2016, 10:27
od messer
Marcel Drgon píše:Aby som to uviedol na pravú mieru, dnes som si zase po rokoch prečítal Spitfire diary od E.A.W. Smitha. Chcel som si pôvodne len pozrieť, ako boli nad Zwolle ovešaní, ale potom som si prvýkrát uvedomil niečo iné, čo som doteraz prehliadal. Ono to totiž je prepis denníka. Smith píše, že pár dní pre Smikovým príchodom, v novembri 1944, im k peruti dodali nové šestnástky, na ktoré boli hodne zvedaví - očakávali totiž nejaké vylepšenie oproti Mk.IX. Šestnástky ich sklamali, lebo nič nové nepriniesli a navyše len tri im dodali s bublinami, ostatné boli humpbacky...
No a podľa zoznamu seriálov Spitfire boli zrovna tri nové šestnástky od 7MU dodané tak, že na 10 dní boli zaevidované u sesterskej 66 perute, všetky ostatne ale boli dodané napriamo. No a hádajte, medzi ktoré patrila RR 227? Je to len teória, ale šance nie sú malé. Tým ale vyvstáva aj otázka krídla. Či novým trupom dávali rovno aj krátke krídla, ťažko povedať. Ako to bolo naozaj, už fakt nezistíme. Inak písmeno stroja bolo B, odkiaľ má Rajlich R je záhadou. Tipujem na nemecký záznam pri likvidácii vraku, a zrejme nebolo poriadne vidieť písmeno celé, len jeho hornú polovicu. R nad Zwolle bolo tiež, ale malo iný seriál a iného pilota, z ktorého letového denníka je to potvrdené.
A ten náklad nad Zwolle bol 1 x 90 gal. slippery long range tank + 2x 250 lb bomba.

Zajímavá teorie..
Zajímalo by mě serialy dvou mašin, které byly od 66 sq spolu s RR227 přiděleny 127sq.
Díky.

Re: Spitfire-Otto Smik.

PříspěvekNapsal: 12 čer 2016, 12:37
od Aeromodelar
messer píše:Zajímavá teorie..
Zajímalo by mě serialy dvou mašin, které byly od 66 sq spolu s RR227 přiděleny 127sq.
Díky.


Žádná teorie to není, jen zbožné přání teoretika :wink:

Ale k zamyšlení je ta možnost, že měl Smik na letounu R a ne B.