Stránka 9 z 12

Re: Mig 15 v ČSLA

PříspěvekNapsal: 21 říj 2018, 16:06
od standaslechta

Re: Mig 15 v ČSLA

PříspěvekNapsal: 21 říj 2018, 19:50
od sr71
DeKa píše:Děkuji všem, a jedna odpověď vede k dalším otázkám:
- Krom eRek, měly v rámci 30.sbolp i jiné stroje modrou náběžku SOP?
- Mohly se, jako poslední patnáctky ve službách 30.sbolp potkat bis 3137 a UTI 2415?


1. Myslím že ano, např 3653 (dnes ve Zbraslavicích), nevím jak dnes, ale dříve když byl ještě ve školce ve Velké Bukovině a potom na zahradě v Lipnici u Dvora králové, tak měl modrou náběžku SOP (předpokládám teda že téměř jistě prošel službou u 30.sbolp - na přídi byl na plechu znatelný i znak 6.sbolp), Jinak si myslím že modrou náběžkou býly označeny stroje od velitelské letky 10LA, která taky sídlila v HK, což ale neznamená že se v praxi pak ty konkrétní stroje nemohli promíchat (mezi 30.sbolp a tou velitelskou letkou)
2. 3137 mezi posledníma 100% byla, 2415 si nejsem jistý - je nějaká fotka 2415 ?

Re: Mig 15 v ČSLA

PříspěvekNapsal: 21 říj 2018, 21:22
od jenda58
Nemyslíš náhodou UTI 2514?

Re: Mig 15 v ČSLA

PříspěvekNapsal: 22 říj 2018, 02:51
od DeKa
Omlouvám se za překlep, ano, mám na mysli 2514.
Díky.

Re: Mig 15 v ČSLA

PříspěvekNapsal: 22 říj 2018, 07:42
od standaslechta
Komentář k fotce, která tady myslím už je.
Mig-15UTI č. 2514 patřil v zimě 1982 k posledním letuschopným strojům tohoto typu. Sloužil tehdy u 30. sbolp "Ostravského" v Hradci Králové. Na snímku nese "baky" po 400 l.

Re: Mig 15 v ČSLA

PříspěvekNapsal: 22 říj 2018, 08:34
od DUNDR
Původní UTI 2514 se dochovala dodnes. Jen reaguji na pár modelů "NOVÉ HRADECKÉ " spárky, která už ale má " polský zadek" z bisu a motor VK-1, tudíž i jiný tvar brzdících štítů.

Re: Mig 15 v ČSLA

PříspěvekNapsal: 22 říj 2018, 10:40
od standaslechta
A kde tu původní 2514 schovávaj?
Tahla ČSLA patřila než ji převzal VZLÚ ale netušil jsem že tahle UTIna (2210~OK-10) létala z Ostravským znakem.

Re: Mig 15 v ČSLA

PříspěvekNapsal: 22 říj 2018, 10:47
od sr71
[quote="DUNDR"]Původní UTI 2514 se dochovala dodnes/quote]
no myslím že trup z 2514 je stále v jižních čechách na soukromé zahradě (Česká Olešná), ale řekl bych že už není moc kompletní

Re: Mig 15 v ČSLA

PříspěvekNapsal: 22 říj 2018, 10:57
od sr71
standaslechta píše:Tahla ČSLA patřila než ji převzal VZLÚ ale netušil jsem že tahle UTIna (2210~OK-10) létala z Ostravským znakem.

jj protože byla do Kbel ke zkouškám sedaček předána od 30.sbolp, je to určitě 2210? (tohle číslo v mých poznámkách totiž chybí),
jako další létající laboratoře pro zkoušky sedaček u VZLU byly 2528 (katastrofa Duchoň,1971) a 2744 (OK-010)

Re: Mig 15 v ČSLA

PříspěvekNapsal: 22 říj 2018, 14:01
od standaslechta

Re: Mig 15 v ČSLA

PříspěvekNapsal: 22 říj 2018, 14:51
od Tango
SBLim-2 je zajímavý tím, že to jsou původní MiGy-15bis (Lim-2), přestavěné na spárky. Ty kamuflované spárky byly SBLim-2Art (zkráceně SBLim-2A) a sloužily u námořnictva pro průzkum a řízení dělostřelecké palby (Art = artyleria). Kromě zadku trupu jsou zajímavé i tím, že mají zachovanou kanónovou lafetu i s dvěma 23mm kanóny a pod trupem je pouzdro s průzkumnou kamerou.
Taky se ho časem chystám ztvárnit ve čtvrtce... :P

Re: Mig 15 v ČSLA

PříspěvekNapsal: 22 říj 2018, 19:08
od DUNDR
Spárky s označením OK-10 byly myslím dvě.
PS: Pár měření na skutečné 2514.

Re: Mig 15 v ČSLA

PříspěvekNapsal: 22 říj 2018, 19:11
od sr71
to jo, ale jedna byl OK-10 a druhá OK-010

Re: Mig 15 v ČSLA

PříspěvekNapsal: 25 říj 2018, 20:57
od kvaker
Honza Polc - PROFIKIT píše:
Fíkus píše:4+ mám - výborná publikace


Odesláno z mého A8 pomocí Tapatalk

A kde se dá koupit? (Vyšla v roce 1997)

Re: Mig 15 v ČSLA

PříspěvekNapsal: 25 říj 2018, 21:40
od jenda58
Artur za 329,-